Isä löi tyttölasta paistinlastalla

Vierailija

Isä löi tyttölasta paistinlastalla

12.1.2009 5:43

Helsingin käräjäoikeus on tuominnut kahden helsinkiläisen pikkutytön vanhemmat pahoinpitelyrikoksista tuntuviin sakkorangaistuksiin.

Oikeus katsoi, että isä oli kahden vuoden ajan toistuvasti lyönyt muutaman vuoden ikäistä tyttöä puisella paistinlastalla käsiin. Lyönneistä jäi eräillä kerroilla punaiset jäljet. Useimmat lyömiset sattuivat ruokailun yhteydessä.

Käräjäoikeuden mukaan nykyään 6-vuotiaaseen tyttöön kohdistuneet teot ovat pahoinpitelyjä.

Nuorempaa, vasta 3-vuotiasta tyttöä isä oli muutaman kerran läpsäissyt avokämmenellä. Oikeus katsoi, että näiden tekojen osalta kyse oli lievästä pahoinpitelystä.

Myös tyttöjen äiti syyllistyi oikeuden mukaan lievään pahoinpitelyyn, koska oli muutaman kerran tukistanut tyttöjä.

Käräjäoikeus tuomitsi 41-vuotiaan miehen 45 päiväsakkoon, josta hänen tuloillaan kertyy valtiolle maksettavaa 810 euroa. Lisäksi isän pitää maksaa 650 euron kipukorvaus lapsilleen ja 610 euroa oikeudenkäyntikuluja.

Äidille oikeus tuomitsi viisitoista päiväsakkoa, josta maksettavaa kertyy minimituloilla yhteensä 90 euroa. Lisäksi äidin pitää maksaa tyttärilleen 200 euron kipukorvaus.

Tapaus tuli julki kun äiti kertoi perheen ongelmista kaupungin sosiaalivirkailijalle. Sosiaalivirasto teki rikosilmoituksen. Äiti myönsi oikeudessa tukistaneensa tyttöjä. Isä puolestaan kielsi koskaan koskeneensa nuorempaa tyttöä. Vanhempaa hän totesi "näpsäisseensä sormille", kun tyttö tek

Kommentit (7)

Vierailija

Hän oli kuitenkin ottanut viranomaisiin yhteyttä, ja tutkimusten mukaan kuitenkin suurin osa vanhemmista on tukistanut lastaan. Tuosta tulee se viesti, että tukistakaa vaan, mutta älkää hakeko apua.

Vierailija

ja hakea apua?

Sen tästä opimme.

On mullakin muutama kerta menny hermot ja olen läppäsy lasta takamukselle.

En todellakaan ole ylpeä asiasta, mutta rajansa ne on mullakin.

Sen sijaan toi toistuva läpsiminen paistinlastalla oli jo itkettävän julma "kasvatuskeino".

Se vaan on joillekkin vaikeaa kasvattaa lapsiaan ilman että niihin saa lainkaan "koskea" kun itse on aikoinaan kasvatettu tukkapöllyillä tmv.

Vierailija

että 45 päiväsakosta tulee 810 euroa ja äidillä suhteessa vastaavankokoinen. Sosiaalituilla elävät nuo molemmat ja vielä hakkaavat lapsiaan.

Vierailija

muinoin 70 luvulla

olin jo kouluikäinen ja ostin äidiltä salaa hamsterin, ne rahat olisi pitänyt käyttää ratsastustuntiini.

Äiti sitten löysi tämän otuksen, ja oli tosi vihainen kun valehtelin että olin muka käynyt ratsastamassa. Samalla hän teki lättyjä kun karjui minulle ja seisoin hänen vieressään, kun nasautti minua suutuspäissään ohimolle sillä lastalla..;)

Olin aika kuriton tyttölapsi ja silloin sain sekä tukkapöllyä, remmiä ja arestia..

Nykyään kasvatan lapsiani ihan normaalisti, en lyö, vaan pidän muuten johdonmukaista kasvatusta. Joskus menee hermot varsinkin kun yksin kasvatan, mutta vanhin poikani, jo 21v. aiheutti nuorempana kyllä harmaita hiuksia monta kertaa.. villiytensä takia..

Paistinlasta meillä on ollut vain ruoanlaitto käytössä;))

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat