Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maito-allergiasta taas, mistä ihmeestä johtuu lisääntyneet ilmavaivat?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta,

Onko muilla kokemuksia tai aavistusta mistä ihmeestä johtuu meidän neidin mahavaivat. Tyttö 3kk ja kuukauden ikäisenä kävimme jo tutkimuksissa vihreän kakan, yöhuutamisen jne. takia. Vaiva diagnosoitiin koliikiksi. Yöhuudot loppuivat onneksi, kunnes muutama viikko sitten poskien iho meni todella huonoon kuntoon(ei oltu edes kovilla pakkasilla ulkona) ja ilmavaivat pahenivat.

Menimme tutulle allergialääkärille ja viime keskiviikkona aloitin maidottoman , munattoman, ei tomaattia eikä sitrushedelmiä-dieetin. Poskiin hydrocortisonia. Iho tuli jo muutamassa päivässä kuntoon enkä nyt ole laittanut kortisonia. Mutta toissapäivänä alkoivat tosi hurjat ilmavaivat ja vatsakivut jotka pahenivat eilen. Tyttö huusi koko päivän, piereskeli ja röyhtäili ja viime yökin meni ihan pipariksi.

Mistä ihmeestä voi johtua..syön tosi paljon leipää voiko olla vilja-allergiaa. Eilenkin söin vaim aamupalakis kauraleipää, päivällinen makkarakeittoa(Vatajan lenkistä), banaanin ja viinirypäleitä. Meillä on keskimmäinen tyttötuoreelle banaanille tod.näk allerginen, voisko johtua siitä. Tosin ei banaanista enne ole tullut tuollaisia oireita. Mä oon ihan loppu, tietysti se voi olla ihan mikä vaan mikä oireita voi aiheuttaa...

Yritän soittaa sille lääkärille mutta ennenkuin saan hänet kiinnis, olisiko kellään mitään hajua mitä pitäis vielä välttää? Pelottaa jo muutenkin jos joutuu esi, Almironille, koska ei lukuisista yrityksistä huolimatta suostu syömään pulloa eikä tuttia. Ja niitäkin on kokeiltu vaikka kuinka monta mallia.

Nyt kuuluu itkua makaarista, joten on mentävä. Kiitos js jaksoit lukea vuodatukseni, se jo vähän helpotti.

-Tiziana

Kommentit (5)

Vierailija

en ole lääkärissä vauvan, 7vkoa, käynyt asiasta, mutta toista viikkoa olen dieetillä. Posket heloitti ja meni koppuraksi, nyt ovat ok.

Mutta mitkä voivat aiheuttaa ilmavaivoja? muuttuneet tuskallisiksi. Pieni epäilys minulla on d-vitamiinista.

Vierailija

Mä oo kans miettinyt tota vitsku juttua. Me pidettiin pari kuukautta sitten kolmen viikon tauko vitamiinin ottamisessa, kun olin varma että että johtuu D-vitamiinista masuvaivat. Meillä käytössä Jekovit. Just herättin päikkäreiltä ja tyttö piereskelee tosi pahan hajuisia peruja ja vatsa ihan kova.. Tää on jo kolmas päivä ettei ole kakannut, normaalisti kakkaa kerran päivässä.

-Tiziana

Vierailija

samoin kahvi, mausteet, sipuli, herneet ja kaali, ruisleipä. Mahdollista on myös että viljat ovat alkaneet aiheuttamaan oireita.

Kokeile jättää kaikki nuo pois, viljatkin mahdollisimman vähälle (ainakin se ruisleipä pois) jos helpottaa, jokin niistä on se pahis...

Devitolissa oli muistaakseni soijaöljyä, ja aika moni maitoallergikko reagoi sille koska maidossa ja soijassa proteiinit ovat niin samantyyppisiä...

Vierailija

syön itse vain kalaa, en muita eläimiä, ja soija ei käy itselleni. Kovettaa mahan. meillä ongelma on se, että poika kasvaa kovaa vauhtia, nyt jo n. 6 kg ja 65 cm, ja olen varma, että hän d-vitamiinia tarvitsee.

Uusimmat

Suosituimmat