Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Elokuiset Leijonanpennut Vko 3 ***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta kaikille!

Päätinpä aloittaa uuden ketjun tällekin viikolle, toivottavasti tosiaan keskustelu täälläkin jatkuu vaikka tuo Yahoo! -ryhmä onkin olemassa. Itse ajattelin lukea näitä molempia ja hiukan kirjoitella silloin kun siltä tuntuu :)

Keskiviikkona olisi eka neuvola, hiukan jännittää ihan vaan koska kaikki on uutta. Mies tulee kai mukaan, saadaanpahan sitten molemmat sama infopaketti odotuksesta.

Melko oireetonta tämä mun odottelu edelleen on, huonoa oloakaan ei enää jurri ole ollut, ja oksentaminen ei onneksi ole koskaan ollut lähelläkään. AInoa sselvä muutos entiseen on kasvaneet rinnat. Ei taida yksi kuppikoko enää riittää, viikonloppuna kävin ostamassa parit rintsikat, mutta seuraavaksi saankin suunnata jo kunnon liikkeeseen jotta näille löytyy kunnon tukevat liivit. Aika ärsyttävää, vaikka joskus isompia tissejä olenkin toivonut ;)

Mitenkäs teillä joilla jo on raskauksia takana, kuinka paljon rinnat ovat kasvaneet ja missä vaiheessa? Mietin vaan että jos kasvu vielä jatkuu niin kohta on kauheat määrät eri kokoisia rintsikoita nurkissa lojumassa... Painon nousu varmaan vaikuttaa tähänkin, toivottavasti itse saan pidettyä painon niin kurissa kun se nyt on mahdollista.

Se minusta, mitenkäs muiden viikko on lähetnyt käyntiin ja mitä tulossa?

Terkuin

Auringonkukka, 8+5

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Täällä voidaan oikein hyvin. Kuvotus on väistynyt. Tilalle tullut jatkuva nälkä - toivottavasti se kuitenkin menis ohi, kun nyt tuntuu, että joka välissä on nälkä ja vähän väliä pitää olla jotain mättämässä naamariinsa.

Väsymys kyllä on riesana ja vähän harmittaa esikoisen (3.5 v) puolesta, kun ei sen kanssa jaksais mitään touhuta.

Turvotusta pukkaa täälläkin. Rinnat ovat turvoksissa, mutta eivät mitenkään vielä kasvaneet. Ostin Lindexistä uudet rintsikat ja vasta kotona huomasin, että ne oli jotkut "minimizer"-versiot. Olen normisti D, mutta en mä nyt sanois, että niillä rintsikoilla C:tä vastaisi. Rinnat on myös tosi arat - varsinkin iltaisin, aamuisin ei niinkään.

Mulla on ensi vkolla se np-ultra ja samana päivänä, myöhemmin, ensimmäinen neuvola. Ihan oudosti päin menee. Laitoin kyllä kunnan potilasasiamiehelle kysymyksen, että milloin sen ensimmäisen neuvolan pitäisi olla. Tuntuu, että tuo menee kovin myöhään, kun ensi vkolla kuitenkin jo 11. vko käynnistyy. Vaikka taitaa täällä monella muullakin tuo eka kerta olla kovin myöhään.

Itse en varmaankaan sinne yahoon sivulle jaksa mennä, kun tilanne on vähän niinku Ritullakin. Ei työajalla meinaa kaikkia omia juttuja käydä katsomassa muutenkaan.

Odotan kyllä jo ensi maanantaita, kun sitten on se ultra ja näkee, että onko siellä ketään hengissä. :)

Ja kävin itse Keravalla varhaisultrassa yksityisellä tuossa joulun alla. Hinta siellä 114 e. Kyllä kirpaisi, mutta oli hyvä joululahja itselle - sain ainakin vähän rauhallisemman mielen.

Vointeja kaikille!

Vierailija

Jondis: "Ihana" kuulla et jollain muullakin on ollu yhtä karsee olo ku mulla... Itse aloin oksentamaan viikolla 5+? ja vasta tällä viikolla on olo tasoittunut. Saikkua oli siis 5 viikkoa kun olen asiakaspalvelutyössä kassalla, ja siitä ei mihinkään juosta vaikka kuin oksettais :P Tää on toinen raskaus, viimeks ei ollu yhtään tällaista! Semmoinen fiilis kyl nyt etten enää ikinä aio olla raskaana ;D Mut onneks helpottaa jo!

Np-ultra olis sitten tiistaina, vitsi ku jännittää! Tuntuu et aika menee todella hitaasti ku odotan tuota niin kovasti. Sais sitten sen varmuuden siihen että tuolla masussa joku asuu ihan oikeesti :) Näillä oireilla luulis kyllä olevan jo aika turvallisin mielin... Mahakin on turvonnu pieneks palloks ja on vissiin pakko mennä ostaa isompia housuja... Mä en kyl ymmärrä tätä mahan kasvua. Ekassa raskaudessa masu alkoi näkymään vasta puolen välin tienoilla. Tää on siis varmaan vaan jotain outoa turvotusta, mutta kovasti kyllä näyttää siltä kuin olisin raskaana ;D Kiva siinä sitten selitellä ku joku kyselee että olenko raskaana, et "joo oonhan mä mut ihan alussa eikä se viel näy ky mul on vaan ilmaa mahassa" :D :D

Nala rv 11+2

Vierailija

Hyvä Tolleroinen, että teit sen uuden esittelypinon. Tuolta ainakin löydämme toisemme helposti.

Mulla on kanssa huomenna ensimmäinen neuvola ja sitä ennen on nt-ultra. Vähän tuntuu oudolta mennä sinne, kun ei ole edes neuvolakorttia, mutta eiköhän ne jollekin lapulle saa kirjoitettua.

Nyt tällä vkolla on pahoinvointi väistynyt kokonaan. Ainoastaan vähäistä väsymystä, mutta on parempi ja pirteämpi olo kun aikoihin. Ja nyt kun se kuvotuskin on väistynyt, niin väkisinkin tulee jotenkin epätodellinen fiilis koko homman suhteen. No onneksi huomenna on jo se ultrakin, niin pääsee näkemään, että onko masussa ketään hengissä. Toivottavasti on, vaikka välillä kyynisiä ajatuksia sen suhteenkin on ollut.

No, mukavaa loppupäivää ja kivaa alkavaa vkoa!

t. Annukkapannukka 10+2

Vierailija

Täältäkin pikakuulumiset.

Väsymys alkaa helpottamaan, mikä on ihanaa, kun jaksaa taas tehdä asioita normaalisti. Vielä muutama päivä pitää sinnitellä, ens ke on np-ultra ja sen jälkeen uskaltaa jo kertoa töissäkin avoimesti. muuten on tuo maha jo sen verran pullahtanut että ihmettelen, kun kukaan ei ole asiasta kysellyt..hyvä niin.

Nyt takaisin töihin.

ja viikkoja kasassa 11+2

Vierailija

Minulla ei vaan pahaolo tunnu helpottavan, vaikka viikkoja onkin jo kasassa yli 11. Muutama päivä voi mennä vähän paremmin ja sitten taas vain nukun ja oksennan. Positiivisena seikkana sentään se, että olen pystynyt alkamaan taas juomaan vettä, ei se edelleenkään hyvää ole ja öklöttää, mutta pysyy kuitenkin sisällä. Noin huonosti kuin Jondis en sentään ole voinut! Yhtenä päivänä kävi äiti ja pikkusisko (joka on itse raskaana!) kylässä ja niinhän siinä kävi että ennen kahvia oli pakko käydä oksentamassa oikein kunnolla. Pistin veden valumaan hanasta ja yritin oksentaa hiljaa (okei, helpommin sanottu kuin tehty...) Sitten jäin vähäksi aikaa hääräilemään keittiöön etttei punaiset silmät kavaltaisi ja eipä kukaan kysellyt mitään. Minä, mies ja neuvolantäti ollaan siis edelleen ainoat jotka tietää. 21.1 olisi np-ultra ja varmaan sen jälkeen kerrotaan 10-tytöllemme, jolla on iskenyt mieletön tarve saada uusi sisko tai veikka, ihan kuin se arvaisi!

Eka neuvola on käyty, sitähän se lähinnä oli papereiden täyttöä ja verikokeiden ottoa. Sydänääniä ei neuvolatäti suostunut kuuntelemaan vaikka muista kolmesta niillä viikoilla on kuulunut (9+4 silloin). Minäkin joudun kuulemma 26-27 viikoilla sokerirasituskokeeseen, vaikka kolmessa edellisessä raskaudessa ei ole ollut kertaakaan arvot koholla. Nyt on vain tuota painoa enemmän, kun kolmannesta jäi lähes kaikki ja kolmas oli yliaikaisena (41+5) aika iso, 4400 g ja 55 cm (itse olen vain 160 cm) Kysyin kyllä että kasvattaako se sokeri muka pituuttakin...

En ole minäkään vielä yahoo-listalle kirjautunut, vieläkään ei ole voimia käydä koneella kuin ehkä kerran, pari viikossa ja hoitaa pakolliset. Yritän nyt vielä luottaa että tämä huono olo häviäisi viikon sisään, huonolla tuurilla menee vielä viisi!

Eleonora 11+1

Vierailija

Heippa!

Minä edelleen suht oireeton. Edelleen matkapahoinvointia. Rinnat ovat kyllä kasvaneet niin, että kohta joutuu ostoksille.

Parin pv:n ajan on nipistellyt alavatsalle ja tänään oikealle puolelle vatsaan koskenut välillä. Onkohan normaalia vai olisikohan aihettaa ottaa yhteyttä neuvolaan? Seuraava neuvola vasta 28.1.

Käyn raskauden ajan äitipolilla niin sinnekin tuli helmikuun alkuun ensimmäinen aika. Pääsee taas pientä kirppua ihastelemaan.

Tuosta yahoosta niin en oo aikonut liittyä. Ei jaksa paneutua, kun en ole ennen käyttänyt. Väsyttää muutenkin ja surua tässä on muusta asiasta.

Hyviä Vointeja Kaikille!

Paula rv 9+2

Vierailija

Minäkin kävin varhaisultrassa ja iski vain sellainen halu kun nykyään varmaan yli puolet käy ultrissa. Siitä on tullut vain sellainen tapa, lehdessäkin asiasta oli kirjitus. Ihmiset haluaa varmistaa ja vähän maksaa omasta pussista. Kieltämättä tuli ihan rauhaisampi olotila, meillä kun ekan kerran kuulee kunnan puolesta sydänääniä jne. np-ultrassa. Mutta mulle sattui kallis paikka, jäi maksettavaa 121 e- :( Hirvittävät on hinta erot!

Kuppikoko ei ole hievahtanut mihinkään, eikä mitään tuntemuksia rinnoissa muutenkaan. Eipä ollut ppoikienkaan odotuksessa, kun vasta vähän myöhemmin muutaman viikon ajan ja koko ei kasvanut vasta kun maito nousi rintoihin ja siis B:stä C:en. Vaikka sitä painoakin tuli ekassa 28 kg ja tokassa 18 kg.

Ei tänne mitään uutta. Kävin poikien kanssa äskettäin kirpparilla ja löysin edukkaita fuzzeja ym. täyttiksiä s ja pari m kokoa, lähes 10 kpl (eli kestovaippoja). Mammafarkut tarttui myös mukaan huikealla 4 eurolla.

jeela ja menninkäinen 7+5

Vierailija

voi ärsytys, neuvolasta soitettiin ja siirrettiin mun aikaa. Kun niin jo odotin sitä torstaita! No nyt siis se meni ensi viikon maanantaille 19.1. Että vielä viikko pitää kärvistellä... plääh...

Tolleroinen taas...

Vierailija

Voi tätä väsymystä...Tuntuu että on päiviä jolloin vois vaan nukkua. En muista, että oisin ollu näin loputtoman väsyny ekassa raskaudessa. Toisaalta en voinu näin pahoinkaan viimeeks. Mies jo mainitsi et nyt on varmaan tyttö tulossa (eka on poika) kun oksennan ja voin pahoin näin kamalasti. Taitaa vähän toivoa tyttöä, mut enpä usko että heiän sukuun tyttöjä saadaan aikaseks;) Viimeeks syntyny nimittäin tyttö miespuoliselle suvunjäsenelle 1940-luvulla...

Odotan kyllä jo hirveesti et tää pahoinvointi ja väsymys alkais helpottaa. Niin varmaan kaikki muutki täällä. Toissa yö meni oksentaessa ja valvoessa. Se oli hirveetä, mut tiedän et johtuu iltapalan väliin jättämisestä. Viime yö meni taas normaalisti kun söin kunnolla illalla.

Mäkään en ole vielä yahoo-listalle kirjautunu. Ei tosiaan tännekään hirveen usein tuu kirjoteltua. Opiskelen, käyn töissä ja hoidan esikoista päivisin kotona niin aika koneella on todella rajallista. Enkä oo nyt ehtiny perehtyä miten sitä käytetään kun aiempaa kokemusta ei ole...

Hyviä vointeja kaikille!!!

Neppe rv 10+1

Vierailija

Minulla on ihan armoton väsymys päällä. Töissä jaksan jotenkuten, mutta illat on kauheita, kun ei pääse päiväunille 2v esikoiselta. Ja kun on tarpeeksi väsynyt, tulee myös kiukkuiseksi, josta sitten mies ja lapsi saavat kärsiä...Voi!

Maha on kasvanut ihan yllättävän paljon. Ekassa raskaudesa ei ollut tässä vaiheesa vielä mitään, mutta nyt joutuu miettimään, mitä päälleen laittaa, ettei vielä paljastu.

Paha oli on hieman helpottanut, mutta jotkut ruuat ja hajut kyllä etoo.

Hyviä vointeja!

Puppe ja kirppu 9+4

Vierailija

Tänään oli eka äippäneuvola. Pakollisten papereiden täyttelyn päätteeksi kuunneltii vauvelin sydänääniä ja sellä se pieni sydän sykki vinhaa vauhti. Oli herkistävä kokemus vaikka onkin jo kolmas raskaus. Mulla painoindeksi korkea niin pääsen myöhemmin sitten sokerirasitukseen (taas). Muut arvot oli ihan hyvät.

Viikon päästä onkin sit jo NP-ultra ja pääsee näkemään pikkuisen.

Alkuraskaus on ollut tunnetasolla aika kaottista, mutta nyt tuntuu tosi hyvältä. Lapsille ollaan pikkuhiljaa vauvasta alettu puhumaan. Isovanhemmat ja muutamat kaverit jo tietävät. Muut saavat sitten ihan huomata itte..

Onnellinen odottaja kera masuasukin rv 10+6

Vierailija

Onpas taas aikaa kulunut, kun olen viimeksi ehtinyt tänne kuulumisianne lukemaan tai omiani kertomaan. Minuun iski jouluviikolla niin totaalinen väsymys, pari päivää meni sohvanpohjalla maaten ja edelleen toimintakyky on mitä on. Mies on ainakin joutunut kotitöissä uurastamaan ihan eritavalla. Ultrassakin jo kävin, neuvolasta laittoivat jo viikolla 9+0 ja pienihän se kaveri vielä oli, sydän kuitenkin sykki ja koko vastasi viikkoja 8+6 eli LA on silloin 12.8. Huomenna olisi jo ensimmäinen lääkärineuvola, ihmeen aikaisin sekin on.

Kuppikoosta: itselläni kasvoi ensimmäisessä odotuksessa b-kupista e-kuppiin ja samoin kävi toisessa raskaudessa. Nyt kuppikoko on vielä tuo e, eikä ole odotuksen myötä mitenkään muuttunut rinnat. Ja minähän edelleen tuota pienintä imetän, hyvin on pojalle vielä maito maistunutkin. JA niin, varmasti paljon kuppikokoon vaikuttaa tuo painonnousu ja minullahan on molemmissa aiemmissa odotuksissa paino noussut sen 20 kiloa, nyt ei kyllä tarvitsisi nousta, vielä kun on edellisestäkin ylijäämää.

Yahoon listasta muistan jossakin maininnan nähneeni, mutta voisikos joku laittaa sitä osoitetta vielä uudelleen, josko sitä saisi aikaiseksi sinne itsensä myös siirrettyä, kiitos jo etukäteen.

Anne-Mari 9+6

Vierailija

Ekassa neuvolassa kävin tänään, ja todella mukavan olonen täti siellä olikin :) Nyt sitten pitäisi varata aika sinne niskapoimu-ultraan, ja seuraavalla kerralla neuvolassa on myös lääkärintutkimus. Sydänääniä ei vielä kuunneltu, kun ei niitä kuulemma kuitenkaan vielä olisi kuulunut.

Hemoglobiini mulla oli romahtanu, oli ainoastaan 105. Nyt menenkin sitten labraan, että katsovat sen pienen verenkuvan. Aina mulla on kyllä ollu huono hb, tosin nyt toivoin kyllä parempaa tulosta kun syksyllä verenluovutuksen yhteydessä multa mitattiin omat ennätyslukemat, 136. Normaalisti pyörii siis 120 tietämillä.

Tämmöstä täällä, hiukan on ollu huimausta, johtuneeko tuosta matalasta hemoglobiinista sitten. Muuten lähes oireetonta eloa ja oloa.

Auringonkukka, rv 9+0

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat