HEINÄHATUT VK 3

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mukavaa vesikeli aamua täältä....!!!

Meillä vietettiin neidin 1v synttäreitä viikonloppuna ja oon ihan puhki!! Kyllä se vaan on rankkaa tollanen kestitseminen!!

Omaan napaan ei kummempia isohan se alkaa oleen, on se kiva kun sitä jom ruvetaan kommentoimaan!! Ja onhan se kiva kun se on alkanut näyttään raskaus mahalta eikä läskimahalta!!

Mutta hauskaa viikon alkua kaikille!!

ansku rv 15+2 :D

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

ja mulla sitte taas tuntuu ihan virheetä vihlontaa tuolla nivusissa ja neuvolatäti sanoi et ne on liitoskipuja et kummallista ei ekasta yleensä tuu niitä eikä ainakaa näillä viikoilla ja kaverit totes samaa... Että kyllä tässä aikas yksilöllisesti mennää.. Ja Nasqu muute kyllä mullaki supistelee ja kovenee vatsa mut on kuulemma normaalia neuvolan mukaan.. Kuhan ei ihan säänöllisesti suppailut ala...

Vierailija

Ensimmäinen istukka takana, poika.

Toinen istukka takana, tyttö.

Kolmas istukka edessä, tyttö.

Nyt neljäs istukka taas takana, ei tietoa sukupuolesta.

Joten valitettavsti jouduin rikkomaan tuon teorian ainakin omalta osaltani ;-)

Miksu 16+3

Vierailija

Jokohan sitä uskaltaisi tulla mukaan... Olen lueskellut tiivisti juttuja alusta asti, mutta en ole vielä uskaltautunut pinoon. Ollut tämä alku aikamoista stressiä, vuotoja jne. Muutama km takana, niin johan on pistänyt mielen matalaksi.

Nyt viikkoja menkkojen mukaan 13+6 ja np ultran mukaan 13+2. la olis sitten 14.7, sitä ei menty muuttamaan kun heitto vaan 4pv. Päivien piristeenä on tyttö 1v 9kk. Joka on ollut kyllä parasta terapiaa, näinä "raastavina aikoina". Odotan kuin kuuta nousevaa, että alkais liikkeitä tuntumaan. Josko sitä sitten vois edes vähän hengähtää ja uskoa, että tämä vauva meille syntyy heinäkuussa =)

Kotiäitinä siis ollaan ja ihanaa, ettei ens syksynä tarvitsekaan töihin lähteä. Nautin ihan kybällä tästä kotona olosta. Ainut on vaan, et muut mamma kaverit on alkaneet pikkuhiljaa valumaan töihin. Mut jospa niitä löytyis lisää, ja kohta taas alkaa muskari ym. joulutauon jälkeen, niin pääsee näkemään vähän muitakin aikuisia.

Tässähän tätä tarinaa, nyt näin alkajaisiksi

hepeliini 13+6

Vierailija

Mukavaa vesikeliä tosiaan, olis nyt kunnon talvi tai sitten sais olla kesä, tällaiset ilmat on ärsyttäviä!

ON: Eilen taas tuntui muljahteluja alavatsalla, hassun tuntuista :) Maha tosiaan näkyy ja tuntuu, kiva kun yleensä selinmakuulla läskist "valahtavat sivuun", niin nyt maha jääkin samalla lailla ylös :) Ja nytkin tuntuu tuolla mahassa jotain tökkimisiä, tosi aikaisessa vaiheessa tuntuu kyllä liikkeet! Mutta niinpä ne kai tuntui esikoisesta aikaisin, rv 15+.

Masutuubin ostin minäkin, mutta H&M:Stä oli mustat ja valkoiset loppu, niin jouduin tyytymään petroolin väriseen. Täytyy myöhemmin hommata se musta ja valk. On aika loistava keksintö, muutenkin yleensä ärsyttää kun paidat nousee ja takapuoli vilkkuu jos vähän kyykistelee.

Viime viikolla kärsin 3 päivää pääkivusta ja olo oli huono. Tänä aamuna sitten taas oksensin kaaressa... Sais alkaa jo helpottamaan ja tosiaan luulinkin tän jo helpottaneen, mutta ei...

Seuraava neuvola viikon päästä, vähän jännittää miten paino on noussut :/ Toivottavasti ei kovin huimasti...

Nasqu 13+3

Vierailija

Täytyy tulla muutama rivi kirjoittamaan, ennen kuin alkaa morsian-sarjasta vika osa. Täällä kaikki ihan hyvin, masu kasvaa ja vaavi on alkanut liikuskelemaan enemmän. Mutta, esikon kanssa on ongelmaa, ja välillä tuntuu ettei jaksaisi. Alkaa neidillä olemaan pienoista uhmaa ja yöt ovat olleet mukavan rikkonaisia. Mutta tällaistahan se lasten kanssa on :-)) Ruokavaliota koitan noudattaa, tai toisin sanoen, syödä normaalisti ja terveellisesti.

Isosmurffi ihmetteli miten liikkeitä voi tuntea, kun vaavi on niin pieni. Ihmeellistähän se on, muttei mahdotonta. Esikosta tunsin rv-18 eli ihan normi ajan mukaan. Tässä kakkos raskaudessa tunsin ekat liikkeet rv-15+, eli n. 3 vk esikkoa aiemmin. Nämä liikkeet eivät ole ns. potkuja vaan ainakin itselläni ne ovat sellaisia muljahduksia. Enkä usko, että paino vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen, jos on hurjasti painoa ja vatsan alueella peitettä niin toisen henkilön saattaa olla vaikea tuntea liikkeitä. Isosmurffi, kyllä ne liikkeet sinullekin tulevat ennen rv-25. Ja omasta mielestäni täällä saa kysellä, epäillä tmv ihan niin paljon kuin haluaa, eli en usko että kellään menee herne nenuun.

Ja tuosta istukasta. Esikko =tyttö ja istukka oli etuseinässä, ja nyt istukka takaseinässä, sukupuolesta ei kylläkään tietoa, mutta poikafiiliksiä on ollut, varsinkin, kun np-ultrassa olevalla vauvalla oli pojan profiili :-)) En muista kuka mainitsi, että hän haluaa, että istukka olisikin etuseinässä, MIKSI toivot näin, ihan mielenkiinnolla kyselen. Ja sykkeistä, esikolla oli aina 160, mutta tällä pikkuisella on ollut 140-150.

Hyvää yötä kaikille ja masunkasvatusta ! Huomenna alkaa sitten kahdeksastoista raskausviikko eli 17+0 t. emmi rv-16+6 &esikko 1v+9kk

Vierailija

miten teidän kaikkien mahat vaan voi kasvaa ootteko pienikokoisia ja laihoja??? Ainaski se vissii vaikuttaa ku saan ekan niin vatsalihakset on tiukemmat ja ne ei anna periks sitte niin helposti... Näin olen kuullut. Ja läskiäkin on...

Haluaisinkin et vatsa ei näkyis vielä vähään aikaa sen mun koeajan takia, toisaalta en usko et raskaus vaikuttaapi siihen mitenkää, mutta mutta olen näköjää tällanen hormoonihirviö nyt... Tunteet kyllä ailahtelee ja mieskin valittaa et oon alkanu nalkuttaa. SIIS tietenkin valitan syystä...

Mulle tuli tuli äsken masutuubit postissa. Niis on ihanat tekstit. 9 month all inclusive ja mum is my castle. Ne on tosi leveet siis paljon paremmat ku h&m:n mut kyl ne maksoikin. 23 e kpl. Sitte tilasin myös paidan jossa lukee baby under construction.

Kyllä on muuten pimeetä. Vois nukkua koko päivän.. Eipä kai tässä sitte muuta ollu..

Is 13+5

Vierailija

Meillä kaksi tyttöä ja istukat molemmissa takaseinässä. Että en suoraan sanottuna usko, että mikään ns. merkki olisi merkki tytöstä tai pojasta. Eiköhän ole ihan raskauskohtaista.

Ja omia juttuja sen verran, että eipä kuulu mitään ihmeitä :-) Rv:t 13+4.

Vierailija

..täällä kirjottelemassa.(osaankohan tämän vielä)

Käytiin viime viikon torstaina np-ultrassa (joka piti olla jo joulun jälkeen), laskettu aika siirty taas eteenpäin, nyt kuudella päivällä, eli se onkin nyt 16.7.Menkkojen mukaan olisi ollut jo 23.6, alkuraskauden ultran mukaan joskus 10.7 tienoilla ja nyt sit taas mentii eteenpäin.Toivottavasti nyt pysyykin tässä.

Munasarjakystaakin tuo ultraaja katseli ja hieman se on kasvanut, mutta eipä vaivaa mitenkään enään.

Kerrottiin myös np-ultran jälkeen meidän eskarilaiselle että meille tulee vauva kesällä.Viimeksi tänä aamuna totesi heti herättyään: "en malta odottaa että se vauva syntyy" :D

Tokaluokkalainen tutkiskelee nyt kirjoista ja utelee miten se vauva syntyy, miten se sinne on päässy jne.

Yhdet äitiyshousut olen ostanut, tuntuu että maha on pullahtanu eteen kunnolla.Ja painoakin on tullu, sanoisinko ihan liikaa, lähtöpainosta jo 5-6kg.Liikun joka päivä, enkä syökkään sen enempää kuin ennen raskautta.

Rakenneultra meillä on helmikuun puolessa välissä suurinpiirtein.Kovasti odotellaan että liikkeet alkaisivat tuntua kunnolla.Selällä ollessani ja mahaa hieman "tökkiessä" tuntuu kun pikkunen vaihtaisi paikkaa.Sellanen ilmakuplan tuntunen möykky :D

Kaikille hyvää alkanutta vuotta :)

Miinnu 13+5

Vierailija

Iltapäivää vaan..

Tyttö kattelee Pingua ja äidillä hetki aikaa maksaa laskuja ja käydä täällä pyörähtämässä.

Muskarikin alkoi tänään joulutauon jälkeen. Ihan kiva, rytmittää viikkoakin mukavasti. Ainut miinuspuoli on kellonaika, muskari alkaa 9.00. Me herätään normisti noin 8-8.30, mut muskariaamuina joudun laittaa kellon soimaan. Varsinkin nyt ku joutuu enemmän pukemaan ja viel kärryttelemään, ni aikaa tuhraantuu yllättävän paljon. Tyttö tykkää niin paljon, et on se vaan äidin taivuttava ;)

Sellaista piti kysymäni, et milloinkas sitä suositeltiin, ettei enää vatsallaan nuku? Vai onko siihen mitään suosituksia? Oliks se vaan selällään nukkumisesta? Ite nukkuisin parhaiten just vatsallani, mut vähän mietityttää...

hepeliini rv 14+1

Vierailija

Mä innostuin niin kovasti tosta istukka jutusta, että oli pakko heti kommentoida. Mulla on tyttö ennestään ja istukka oli etuseinässä. Nyt istukka on takaseinässä ja mulla on ihan "poika olo". Sisko odottaa tyttöä ja sen istukka on etuseinässä... Kertokaapa muutkin mitenkäs teidän istukat? =)

Vierailija

Täälläkään ei mitään kummempaa. Ultrassa kävin viikko sitten ja kaikki ok. Myös veriseulan tulokset ok. Helpotti kyllä, sillä alkuvuoden keskeytynyt keskenmeno (todettiin vk 12 ultrassa) oli kyllä NKL mielessä. Mutta onneksi nyt näkyi liikkeitäkin :)

Taisin tänään tehdä pahan mokan kun oltiin ristiäisissä ja söin kinkkuvoileipäkakkua, jossa vasta syömisen jälkeen rupesin ajattelemaan kakun sisältöä. Ja sisälsihän se homejuustoa, kääk! Mitäs nyt? Tiedän että listeria-vaara on olemassa ja tekemistä ei saa tekemättömäksi, joten kysynpä jos joku tietäsi: onko mitään tehtävissä, siis pitäisikö käydä jossain kokeissa, elää vain normaalisti ja unohtaa koko juttu vai? Ja jos olen saanut listerian , tuleeko siitä muita kun flunssan oireita? Kuinka nopeasti oireet tulevat? Pitääkö tässä nyt elää loppuraskaus pelko perseessä, vai?

Misti74 ja rv 12+6

Vierailija

Tulin just ultrasta, ja siellähän se pikkuinen liikkui niin hurjasti! Rv:t vastaa kokoa, jopa 4 pväivää isompi. Ei muuttanut aikaa, sanoi ettei sitten menisi niin paljon yli kuin esikko, 41+4.

Nyt uskon lopulta että heinäkuussa kakkonen siis tulee. :)

Bejpi ja Tiuhti 13+3 (14+0)

Vierailija

Huoh, päivä viimeinkin illassa ja aikaa hetki istahtaa. Tänään oli pitkästä aikaa työpäivä. Pääsääntöisesti siis kotona oon hoitovapaalla, mut välillä käyn keikkaa tekemässä. Puhtaasti rahan takia välillä "pakko" käydä. Sitten on illalla kyl ihan poikki. Hattua nostan niille, jotka jaksaa työn ja lastenhoidon yhdistämään. Itellä tuntuu, et on ihan takki tyhjänä työpäivän jälkeen. Ei millään jaksais lapsen kans illall enää telmiä, vaikka kova ikävä on päivän aikan ehtinyt tulla.. Vaikka kaipa sitä tähänkin tottuis, jos säännöllisesti töissä kävi. Onhan se edessä sit joskus..

Kiitos kommenteista tohon nukkumis asiaan. Jospa sitä sitten uskaltais vielä mahallaan köllötellä. Tulee unesta kuitenkin niin paljon laadukkaampaa mieliasennossa. Esikosta muistan tosiaan sen loppuajan, ku kylkeä piti vaihtaa tunnin välein, kun lonkat puutu ihan järkysti. Siihen viel lisäks vessareissut, niin ei montaa tuntia sitä unta tullu... Eli nautitaan nyt vielä kun voidaan ;)

Tanni kyseli sukupuolesta. Neuvolassa ihan erikseen kertoivat/varoittelivat, et nykyään kertovat ainakin kättärillä sukupuolen rakenneultrassa. Pitää kuulemma ihan etukäteen miettiä haluaako sen sitten tietää ja erikseen mainita ultraajalle, jos ei halua tietää. Ihan uus juttu mulle. -06 kun kävin tytöstä rakenne ulrassa, niin eivät kertoneet ja lapuissa tuli kotiinkin silloin tieto, ettei kerrota sukupuolta. Mutta siis itse asiaan. Mä en haluasi tietää kumpi tulee. Ei olla vielä miehen kanssa keskusteltu asiasta, mutta tarttee siis ottaa puheeks.

Kohta tehiksen pariin, jee pitkän tauon jälkeen

hepeliini rv 14+2

Vierailija

Istukan sijainnista kiinnostuin minäkin: esikoinen on tyttö ja silloin istukka oli etuseinässä. Nyt en tiedä istukan sijaintia, mutta jostain syystä olen "varma", että poika olis tulossa... Varmaan viimestään rakenneultrassa reilun kuukauden päästä selviää istukan sijainti.

Olen kuullut, että Kätilöopistolla nykyään kertoisivat rakenneultrassa sukupuolen, toivottavasti näin on! Ihan senkin takia, että vauvalle olis paljon tyttöjen vaatteita, pojalle sopivaa ei juuri mitään...

Oma olo on jälleen vähän parempi, eilisen olin taas oksentamatta, sitä ennen pahoinvointi oli pari päivää sitä luokkaa ettei mikään pysynyt sisällä...

Huomenna neuvola, ekaa kertaa siellä nyt kuunnellaan sydänääniä, jännää :) Välillä kun on edelleen sellainen olo, ettei tuolla masussa ketään olo, vaikka olen tyypin ultrassa jo kaksi kertaa nähnyt ja välillä tuntuu ikäänkuin vaimeita liikkeitä. Masu on monesi aamuisin kovantuntuinen, siis päältä kokeillessa tuntuu siltä kun supistaa, mutta muuten ei sellaisia tuntemuksia ole... Liekö täysi virtsarakko voi jotenkin vaikuttaa asiaan..?

Nasqu 14+2

Vierailija

Eipä ole tullut juuri kirjoiteltua minunkaan. Lukemassa kyllä silloin tällöin olen käynyt. Vaan eipä ole nyt juuri mitään ihmeitä kerrottaviakaan :) Huonot olot ja väsymykset jäivät suunnilleen jouluun ja nyt olo on ollut oikein hyvä. *kop. kop vaan :)* Pieniä liitoskipuja alkaa silloin tällöin tuntua, mutta kun raskaus on jo kuudes, niin en ihmettele ollenkaan. Massu on jo ihan kiitettävän kokoinen kumpu, jonka kyllä huomaavat ulkopuolisetkin :) Painoa on tullut jo muutama kilo, mutta sekin on mulle ihan tyypillistä. Paljonkos muilla on vaa'an viisari heilahtanut ylös- tai alaspäin?

Onassikselle tervetuloa mukaan! Minulla on nyt viikkoja 16+6 ja aika vaimeasti on nyt muutaman päivän tuntuneet liikkeet. Itsekin olen jo ollut harmaita hiuksia asian tiimoilta saamassa, etenkin kun minäkään en tiedä, missä istukka sijaitsee. Np-ultrassa asiaa lääkäriltä kyselin, mutta tuo vastasi vain, että sen selvittäminen on enemmänkin rakenneultran asiaa. Tässä raskaudessa en ole yksityisellä käynyt, mutta kahdessa edellisessä kävin varhaisraskauden ultrassa yksityisellä ja jo siinä vaiheessa lääkäri kirjoitti istukan sijainnista lausuntoonsa. Eli kaipa sen näkisi, jos katsoisi :/ Toisaalta, oman paikkakunnan ultralaite taitaa olla kaukaa viime vuosituhannelta :) Mutta siis epäilys etuseinässä olevasta istukasta on minullakin. (Tai oikeastaan jo toive, jos se selittää vaimeita tuntemuksia :) ) Hassua muuten, että meillä kun on kolme tyttöä ja kaksi poikaa ennestään, niin kaikista tytöistä minulla on ollut istukka etuseinämässä ja pojista takana :)

Sukupuolta haluasimme rakenneultrassa kysyä, viimeksi lääkäri sen ainakin kertoi. Jos tulokas osoittautuu tytöksi, ei hankintoja juurikaan tarvitse tehdä, mutta jos tulossa on poika, on ainakin vaatteita hankittava uusia. Edellisestä poikavauvasta kun on kesällä jo 9 vuotta aikaa ja kaikista pojan varmeistä olen hankkiutunut eroon. Vaunut meillä ostettiin edellisen vauvan aikana uudet, eli niitä ei tarvitse miettiä. Ellei sitten tuplarattaita, kuopuksella kun ikää on nyt 1,5v.

Tässä näin pikana kuulumisia, yritän jatkossa useammin ehtiä kirjoittelemaan.

Misti ja katras sekä kuutonen rv 16+6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat