Kaverini kommentoi kun neljäs lapsi olikin tyttö kolmen pojan jälkeen

Vierailija

"viimein tekin onnistuitte!"

Mielestäni oli vähän halju kommentti, herkälle juuri synnyttäneelle - ihan kuin aiemmat poikani (jotka tosi ihania ja reippaita, nuorinkin poika on oikea sydänten valloittaja, päiväkodin suosikki, suloinen söpö kiltti hurmuri...) olisi jotain "epäonnistuneita tekeleitä".

No, hänellä itsellään 3 tyttöä, joten voihan olla jotain tiedostamatonta kateutta taustalla.

Sitten en ymmärrä täysin sitäkään kommenttia, että "tytöille voi ostaa sitten kaikkea kivaa" - siis onhan pojillekin nykyään vaikka mitä kivaa ja ihanaa. On kivoja v.sin. ja vaal.punaisiakin. poikienkin mallistojen vaatteita, jos jotain söpöä haluaa. Ja on meillä ostettu nukkejakin yms., ei mitään hirviöleluja.

Yhtälailla tyttöjen leluissa jotkut Bratzit ja ällöt ylityttömäiset muovihärpätykset on rasittavia.

Meidän lastenhuone on nätisti sisustettu, v.sin./valk. sävyiseksi. Tai isommilla valkoista, beigeä, ruskeaa.

Ei heilläkään lasten huoneet ole olleet mitään v.pun. prinsessakammareita, vaaleansinistä niissäkin on näkynyt paljon.

Onhan ne vaaleanpunaiset ja prinsessaröyhelöt kivoja, mutta ei nyt NIIN kivoja että poikalapsi olisi katastrofi, kun ei saa ostaa röyhelömekkoa.

Kommentit (9)

Vierailija

"Kyllähän ne pojatkin ihan kivoja on." Okei... Siinä vaiheessa osasin vain sanoa, että niin todellakin on! Teki mieli itkeä. Vaan eipä tämä täti-ihminen tiennyt, että ensimmäinen lapsi meinasi kuolla synnytyksessä, välissä sain keskenmenon ja sitten tämän kauan kaivatun toisen lapsen kanssa meinasi kaikki päättyä taas huonosti raskausmyrkytyksen takia. No juu, mutta "ihan kivojahan" nämä minun pojat on...

Vierailija

"ei, ei,tällä kertaa epäonnistuimme... kuka nyt tytön haluaa kun voi saada pojankin?!"

oiskohan ymmärtänyt vitsiä.

Sukupuolen kyttääminen on ärsyttävää, kun pääasia on että saa terveen (tai edes hengissä pysyvän) lapsen. On makuasia haluaako vain jompaakumpaa sukupuolta, tai molempia, mutta on typerää olettaa että se olisi kaikille niin tärkeää.

Mut toi kommentti ei ole niin paha, kuin erään tuttavani kuulema 70-luvulla synnärillä: "ai se on tyttö - täytyykin poistua takaoven kautta" ...?? Kyllä ihmiset osaa olla hölmöjä. Eivät paljoa ajattele.

Vierailija

miltä tuntuu saada tyttö neljän pojan jälkeen.

Tuo kommentti oli tosiaan halju, joko pelkästään ajattelemattomuttaa ja ihan hyvällä mielellä "vitsinä" tarkoitett, tai sitten siihen liittyy pientä kateutta.

Vierailija

Ehkä he itse ovat yrittäneet toista sukupuolta ja saaneet vain yhtä ja samaa ja oletti että tekin halusitte molempia ei siinä sen kummempaa tarvitse taustalla olla.

Mielestäni on normaalia haluta sekä tyttöjä että poikia perheeseen suorastaan luonnollista, edustaahan normaalissa perheessä vanhemmat molempaa sukupuolta miksi ei siis lapsetkin.

Vierailija

raskausaikanakin hän koko ajan kyseli, joko tiedän kumpi tulee, kumpi luulen että tulee, vaikka olin sen sata kertaa sanonut, etten aio enkä halua sitä selvittää etukäteen. Ja että poika sieltä varmastikin tulee.

Ja lisäksi että häntä ärsyttää kun ihmiset saa poikia.

Että kyllä pikkuhiljaa alkaa semmoinen poikavastaisuus hämmentämään, kun meillä kuitenkin näitä poikia on... ei mulle oo ikinä tullut mieleen arvostella tai kummastella tyttölapsia.

ap

Vierailija

on rikkaus päästä tutustumaan molempien sukupuolien maailmaan - ei kumpikaan niistä ole sen parempi kuin toinen - sen takia on kiva, jos sattuu saamaan molemman merkkisiä lapsia

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat