=) MAALISMASUT VK 3 (=

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tässä esittelyt ja lopussa linkki...

sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS

AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS

kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)

maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS

mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL

Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS

Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS

sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS

ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS

Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS

Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???

Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS

hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS

Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL

Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL

keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS

Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS

Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi

eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS

Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS

Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS

kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa

kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi

Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi

veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS

inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS

Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS

Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS

Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS

LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS

Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS

Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS

Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS

Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS

annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA

Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS

iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS

kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS

jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi

Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS

Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

ILOISTA VIIKKOA! TOIVOTTAVASTI VOIMME KAIKKI HYVIN!

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Täälläkin äitipolikäynti takana. Tyttö oli kasvanut hurjasti, ja painoi nyt 1800g. Lääkäri veikkasi, että ainakin tonne 3700-3800g: n mennään ennen laskettua aikaa. Kohdun suu oli kiinni, mut kaula enää 2,5 cm ja sormelle auki.

Mulle kans sanottiin, että vois alkaa käynnistelemään tuossa 38+ viikolla ettei kasvais ihan mahdottoman isoks, kun toisen lapsen syntymästä jäi kauheat traumat (3740g, pipo 37cm, repi paikat tullessaan, ilman mitään puudutuksia)...

Vähiin käy tää odotus jos oikeesti saisi sen nyytin syliin jo 7-8 viikon päästä. Siispä pikkupyykkiä pesemään...

:) Piiperö-78 , rv 30+5

Vierailija

Kaisa_kissa: Ihan kuin mun nukkumisseremoniaa olisit juuri kuvannut ;). Näen ihan sakeita unia missä ei oo mitään järkeä ja muutenkin pomppivat aiheesta ja paikasta toiseen. Mua on täs nyt pari viikkoa janottanut koko ajan ja tulee sit tietty juotuakin paljon ja yöllä se on yhtä wc:ssä ravaamista kun joka välissä on muka rakko täynnä ja pönttöön lirahtaa max puoli desiä :(... Nooh onneksi tää kaikki on vain väliaikaista!!

Mäkin mietin kovasti noita painoarvioita... me ei olla saatu kertaakaan mitään arvioita... ei edes rakenne ultrassa.. Olisi kiva tietää oman mössykän painoarvio :)

Kävin kanssa maanantaina nauvolassa ja kerroin tätsylle, että puoli viikkoa sitten "sadisti" mahassani liikkui niin että itsellä kihosi oikein kyyneleet silmiin kun otti niin kipeää... tätikin sitten epäili, että mahtoiko kääntyä istumaan, mutta paikalla olleen harjoittelijan kanssa olivat tutkimuksen jälkeen kuitenkin sitä mieltä, että raivotarjonnassa ollaan edelleen...Onneksi!

Olen tässä odotuksen ajan täyttänyt semmoista odotuspäiväkirjaa, jota saa kirjakaupoista ja innostuin sitten printtailemaan sen taskuihin myös vanhat kirjoitukseni tästä ketjusta. Kyllä olikin helppoa nämä loppukuukaudet, kun sai vain aina ed. viikon linkityksestä painella taaksepäin.. ( Kiitos eristyisesti siitä Äiti1983:lle) Muillekin tiedoksi, että jos innostutte vanhoja lukemaan taaksepäin, niin alkupäässä puuttuu useassa kohdassa linkki edelliseen ketjuun ja se olikin sitten melkoista metsästämistä...

Meillä täällä perhevalmennus tosiaan kesti sen 6 kertaa, joista toiseksi viimeinen on 4.2, kun mennään synnärille tutustumaan ja viimeinen sitten huhtikuussa, kun kaikkien osallistuneiden pienokaiset on maailmassa... Alkupään kerrat käsittelivät parisuhdetta, arjen muuttumista vauvan myötä, imettämistä ja vauvanhoitoa. Toisaalta ihan jees, mut pariinkin kertaan olisi aiheiden sisällöt saanu puristettua... ja tuleehan nuo kaikki imetysjututkin sitten laitoksella... (kuulemma :))

Olen kanssa tässä nyt kun 2.1 jäin jo "kesälomalle" innostunut ompelemaan... Mulla toi kestoilu taitaa jäädä väliin, mutta olen sitten ommellut petivaatteita, velour-housuja ja itselle olis kankaat vielä pariin imetyspaitaan... Tuntuu, että niistä pyydetään käytettynäkin melkoisia hintoja, ja koskaan ei sitten loppuviimein tiedä missä kunnossa vaate on esim. Huuto.netin kautta tilattuna..

Pari ystävääni on tässä nyt lähiaikoina saanut vauvoja ja nyt ei sitten malttaisi enää millään odottaa sitä omaa, kun näkee niitä ruttunassuja niin usein ( käyn kiusaksi asti kylässä) :). Sitä kautta on sitten mieleen tullut semmonen toisaalta ihan turhakin juttu, mutta kun aikaa on... niin miten olette ajatelleet ilmoittaa vauvan syntymästä ystäville, sukulaisille jne... Kännykkäaikaa kun eletään, niin olettaisin monen laittavan textaria?? Yritin tuossa jo netistä etsiä jotain kivoja rämpsyjä, mutta ei tullut vastaan... En oo luonteeltani kovinkaan herkkä tai runollinen niin olisi kiva löytää joku semmoinen rento ja rempseä humoristinen runoa tai jokin... Onko kellään tallennettuna puhelimessa esim. jonkun toisen lähettämää hyvää "ilmoitusta"? Itsellä kun ei tuo kirjallinen lahjakkuus oo mitenkään voimissaan..

Odottelen tässä kuivausrummun korjaajaa... Kone on huimat ½ vuotta vanha ja nyt jo rikki... muuten toimii, mut ei lämpene niin ei sit kuivaakaan... Just ku meinasin tällä viikolla pestä vaatteita valmiiksi... Omalta 3v serkkupojaltani kun sain läjän pikkuisia vaatteita. Täytynee toivoa et on poik tai menee vaatteet edelleen "vintille" odottelemaan.

No mutta nyt leipomishommiin, niin on sit babyn töllistelijä-vieraille pakastin pullollaan tarjottavaa!!

Anzi ja "pönkäpylly" 33+1

Vierailija

arvioiko lääkäri sulle tuon syntymäpainon? Kiinnitin vaan huomiota, että aika isoa vauvaa sulle on veikattu.

Itse olin viime viikolla ultrassa ja painoarvio oli tasan 2kg. Vauva kasvaa tasan keskikäyrällä (pallo piirtyi vieläpä käyrän alapuolelle), on koko ajan kasvanut. Mitään syntymäpainoveikkausta ei vielä tässä vaiheessa tehty, mutta viime raskaus meni samoilla arvioilla ja vauva oli n. 3600kg. Siksi hämmästyin, kun sulle oli veikkailtu nelikiloista.

Niin, ja hurja lääkäri sulla oli ollut!

Raivotarjontaan oli myös meidän vauveli kääntynyt. Tunsinkin sen, en kääntymistä siis, vaan muuttuneet liikkeet. Oli mukavampi olo, kun vauva oli perätilassa.

Tarvikkeet alkaa olla hankittu, tai siis ne mitä puuttui. Rintapumppu ja pikkusälää enää puuttuu. Vaikka kyllä mietin, että oikeastiko näin hyvällä mallilla kaikki on. Jotain olellista olen ihan varmaan unohtanut!

Muutaman viikon päästä voisi koota sängyn. Vaatteet on lipastossa valmiina, vielä tosin pesemättä. Sen voisikin hoitaa pois.

Jotenkin muuttui odotus taas paljon konkreettisemmaksi, kun on pidellyt noita vauvan tavaroita. Ihanaa!!!

Yksi mikä ei todella oo valmiina, on nimi. Kiivasta pohdintaa on harva se päivä. Jos edes jonkun melko hyvän keksin, ei se ainakaan miehelle kelpaa... Onko muilla jo nimet valittuina?

AnniHelena rv 33+1

Vierailija

Ensin lyhyet neuvola kuulumiset,eilen kävin. Taas sellainen hurjat 15min kesti se käynti. Voi,että mie inhoan sitä akkaa!! Sillä ei todella KIINNOSTA. Kysyy aina et onks kaikki hyvin ja se on aivan sama ilmeisesti vastaanko joo vai ei ja kerronko mitä koska se vaan hymisee siihen ja sit käyn puntarilla,mitataan verenpaina,sf-mitta ja that's it!!

Noh,verenpaine ok,sf-mitta 30,5cm,painoa tullut aloitukseen 9kg ( n.500g viikossa) ja hb:ta ei alkanut mittaan "kun viimeksihän se oli niin hyvä" ja kiitos ja näkemiin. *huoh*

Raivotarjontaa: tääkin terkka mulle on kahdesti jo sanonut,että vauva siellä niinpäin on,mutta joka kerta lisää myös "on nää peppu ja pää aika saman tuntoisia tästä mahan läpi,ettei siitä varma voi olla"

Eli ei kovin vakaata tietoa...

OMAA: kokosin (mies kokosi ja minä kommentoin,heh...) pinnasängyn sittten eilen :D aattelin ensin odottaa helmikuun alkuun,mutten mie malttanut :D

Ihana se on :)

Ja patja on paikoillaan,päällä Ikean tikkitäkki peitteenä,en vielä lakanoita kehdannu laittaa :)

Lipastokin on nyt koottuna vauvan vaatteille,mutta ne vaatteet on edelleen pesemättä.

Uuden toppapuvun löysin kaupasta (13e!),ihana tumman beige tummanruskeilla tehosteilla (vuori,pieni aplikaatio jne). Ja lisäksi ostin muutamia lakanoita ja pussilakanoita (vaikka oli kyllä esikoisen vanhat tallella mut tuntui et vauvalle pitää saada uutta...)

ONKO kukaan ajatellut sitteriä?? Millaisia on suunnitelmissa? Kokemuksia sittereistä?

Meillä ei esikoisella ollut,mutta nyt voisin ehkä hankkia,mutta en pääse sitteriviidakossa mihinkään :)

Ihanko tavallinen keinuva,vai baby björnin eri mallinen vai tällainen uudenlainen täärisevä vai MIKÄ :D?? APUA?? :)

keyes rv32+4

Vierailija

Pitkään aikaan en oo saanu aikaiseksi kirjoittaa, kun kotosalla olin. Nyt oon taas töissä, joten aina välillä voipi olla hetki aikaa kirjoitella..

Mä olin siis kuukauden kotosalla ja hommaa riitti. Siivoilin kaappeja, tein käsitöitä, ym. Oli TOSI IHANAA! Nyt oon sit vielä ainakin 2vk töissä, jos pystyn. Vähän meinaa ton pyllyn tehdä kipeäksi.. Lantio siis löystynyt ja tosi kovia kipuja aiheuttaa. Eilen olin ekaa päivää tauon jälkeen töissä ja istuminen kyllä tuntui aika ikävältä. Toivottavasti pystyn olemaan töissä!

Mä löysin nettikaupasta kantokassin, jota olen etsinyt ja samalla tilasin ihanan sitterin. Aika paljon on tavaraa tullut myytyä tai annettua pois.. Mut sängyn saan naapurilta. Tai ensisängyksi rottinkisängyn, joka meillä itsellä meni vanhuuttaan rikki ja sitä kovasti harmittelin. Sit pinnasänkykin löytyy naapurista.

Mä oon alkanu enemmän panostamaan ympäristöasioihin.. kierrätykseen jne.. Ne kestovaipat on kyl vieläkin tekemättä, mut eiköhän niitä ehdi vielä, kun todennäköisesti jään kotiin jo ennen äitiyslomaa..

Ihana ajatus, et pääsen laittamaan vauvan tavaroita ym valmiiksi rauhassa, kun työt loppuu. Mä kävin kaikki isommilta jääneet vaatteet läpi yks päivä ja laitoin kaappiin, mut pitäs vielä pestä ja kokojen mukaan lajitella..

Täällä kans vauva kääntynyt oikeinpäin ja olotila on erittäin paljon mukavampi nyt. Perätilassa ollessaan oli jotenkin tosi korkealla. Nyt onneksi keskikäyrällä sf-mitta eikä vielä ahdista, kun on sen verran alhaalla tuo vaavi. Lääkärillä kävin viime viikolla ja kaikki hyvin. Sokerirasitus myös tehtiin ja siellä myös kaikki hyvin. Paino on noussut reilut 10kg. Nyt yritän näin joulun jälkeen vähentää herkuttelua. Se onkin helpompaa, kun on töissä. Houkutuksia ei tule niin usein..

Mukavaa odotusta kaikille!

t. iiik ja pikkuinen 29+6

Vierailija

Tänne kuuluu hyvää, vauva jaksaa vielä riehua masussa kovasti. :) Täällä on puhuttu tuosta vauvan painoarviosta, mulle lääkäri sano sen painoarvion.

Meillä on synnytysvalmennus 4 kertaa ja ensikerralla olisi aiheena imetys, ja sitten viimeinen kerta on se vauvaperhe.

Hanttu82 ja Poju rv 33+0

Vierailija

mä ootan kans innolla et saan farkut jalkaan!oon käyny tuijottelemassa niitä tuolla kaapissa,ja ihmetelly et miten olin kesällä vielä niin hoikka et niihin mahuin.On tuota painoa kuitenkin kertyny mullekkin jo ainakin se 13 kiloa.Ja vielä ehtii lisää tulla et eiköhän se kipua taas sinne 20 lisäkilon tienoille!Kamalaa...Esikosta tuli 18 mut niistä tipahti jo hetikättelyssä sairaalassa seitsemän pois,ja onneksi muutamassa kuukaudessa ne loputkin karis vaikka en imettänytkään.

Mulle tuli illalla kamala siivousvimma,rupesin raivokkaasti järjestämään liinavaatehuonetta,vaihtelin lakanoita sänkyyn.Ihan selviä merkkejä lähestyvästä synnytyksestä sanon minä....

Sunny 32+5

Vierailija

tämän toisen sivun viestit kokonaan lukematta, vastasin vaan Sunnylle edellisen sivun viimeiseen viestiin. Siksi noita pipareitakin haikailen =)

Mutta piti vielä sanoa, että itse ramppaan siis ultrissa tuon rd:n takia. Normaaliraskaudessa ei kai tehdä mitään painoarvioita. Onhan se kiva päästä kurkkimaan massuun usein, mutta ihana ajatus olisi tuo normaaliraskaus...

Oma odotus on niin projektiluontoinen ja aikataulutettu piikkien ja pistosten takia, että pitää ihan erikseen pysähtyä välillä nauttimaan tästä kauan toivotusta olotilasta!

Ja 99,99% todennäköisyydellä viimeisestä raskaudesta.

AnniHelena

Vierailija

mene ja tiedä,jospa se lääkäri tarkotti sillä "nelikiloisella" että lähemmäs neljää kiloa ennemmin tulee syntymäpaino kun kolmea.Kun kyllähän se vauva mun käsityksen mukaan ihan normaalin kokonen vielä on vaikka painais sen 4 kiloa tai vähän ylikin."Iso" tietysti verrattuna johonki kolmekiloiseen.Mutta eikai tuolla nyt niin väliä,ARVIOITAhan ne vaan on.

Ja voi jestas sentään miten vaikeeta oli tänään saahan onnistumaan pannukakku!Siis sellanen läpyskä,mikä ei tosiaankaan vaadi suurta kokkaustaitoa...Yhen pellillisen heitin roskiin ja eikun uutta vääntämään,mut siitä tulikin sitten niiiiiiiiin hyvää että meni kerralla,kun ol kolme ihmistä syömässä....Ohhoh...Piti ihan itekkin hämmästellä et miten voi epäonnistua.Mies ehotteli et jauhoissa on joku vika,mut kyllä mä luulen että tuli mulle joku mittavirhe =D

Tänään ois lisää leipomusta edessä kunhan tyttö herää unilta,lupasin ruveta tekemään hannatädinkakkuja sen kanssa.On taas ehken keittiö jauhojen vallassa....Ja taikina tulee luultavasti syötyä ennekun sitä pellille,saati uuniin asti saa!

Sunny 32+6

Vierailija

Mulla kans tota painoa ja vauvan kasvua tarkkaillaan, koska kärsin hirvittävästä synnytyspelosta ja paniikkihäiriöstä. Synnytys yritetään saada mahd. helpoksi etten menisi paniikkiin ponnistusvaiheessa. Pahin painajainen liittyy just tohon ison lapsen ponnistamiseen. Sitäpaitsi tyttö menee kokoajan 60% käyrällä, joten seuraavat että missä vaiheessa voisi synnytyksen käynnistää. Eli ei täälläkään ihan rutiinin omaisesti noita painoarvioita tehdä. Aikaisepien lasten kans ainoa painoarvio oli viikolla 37.

Piiperö -78 ja tytsi 30+6

Vierailija

Kuulumisia taas pitkästä aikaa!

Neuvolassa tuli käytyä tänään, kaikki edelleenkin hyvin..

Hemoglobiini pudonnut, mutta vielä ihan ok-rajoissa, raudan saa aloittaa jos itse haluaa, tai jos olo väsähtää.

Verenpaineen olen vihdoin ja viimein saanut nousemaan, on madellut tuolla maanraossa koko raskauden ajan - nyt sentään pikkaisen noussut - matala on tosin vieläkin: 106/60.

Terkalle vitsailin että painosta saa sitten vähentää joulun, mutta tuloksen jälkeen totesi että ei kyllä vähennetä mitään tai menee miinuksen puolelle: painoa tullut huikeat 95g/viikko.. =) ei mikään mahdoton tahti siis vaikka itse luulin sitä tulleen PALJON enemmän.. kokonaispainonnousu eka neuvolasta tähän päivään on sekin ihan minimaalista: 4,8kg kaikkiaan.. esikosta kun kokonaisuudessaan tuli 20kg! No eipä jää sitten paljon pudotettavaa jälkeenpäin; jos tässä nyt siis jotain positiivista pitää etsiä.. =D

Hyyry asustaa raivotarjonnassa ja terkan mukaan on jo todella alhaalla. Toivottavasti pysyykin siellä! Esikko kun oli perätilassa ja siitä ei sitten mitään muuta hyvää kerrottavaa olekaan synnytyksen suhteen kuin se että molemmat olemme edelleen tässä maailmassa ja esikko on terve 4-vuotias..

Töitä olisi vielä ensi kuun puoleenväliin, ja sitten alkaakin äitiysloma.. =) Äitiyspakkaus ei ole vielä tullut, enkä ole päässyt pikkiriikkisiä vaatteita vielä hypistelemään, mutta eiköhän siitä piakkoin ala kuulumaan.

Millään ei malttaisi odottaa että pikkuisen saa syliin, mutta parempi että Hyyry vielä jatkaa kasvuaan ja vahvistuu ennen kuin saapuu.. =) Pikkuista prinsessaa pääsen hypistelemään ja kuolaamaan taas huomenna; miehen siskolla on kuukauden vanha tyttö, jolla huomenna ristiäiset..oi että! =)

Nyt siivoamaan vapaan kunniaksi kämppä kuntoon!

Voikaahan äidit hyvin mahojenne kanssa! =)

Vierailija

Sokerirasituksessa nyt siis käyty, ihan väärillä viikoilla kylläkin. Aika hurja kokemus! Aluksi sokerit 4.3, tunnin päästä 5.7 ja kahden tunnin päästä 4.4! En luonnollisestikaan siinä vaiheessa tiennyt että sokeri oli noin matalalla kun labrasta lähdin, vointi oli ok. Kävelin sitten kaupan kautta n. 1km kotiin. Rupesin lämmittämään ruokaa ja sekunneissa alkoi vapina, pyörrytys, kylmänhiki ja näöntarkkuus hävisi. Sokeri ilmeisesti romahti. Ei muuta kuin äkkiä leipää suuhun! Kyllä säikäytti, en osannut ollenkaan odottaa moista kun olo oli ihan hyvä rasituksen jälkeen.

Sf-mitta osui nyt kolmannella kerralla aika samaan kuin lääkärin mittaama, joten ilmeisesti se ensimmäinen mittaus oli hieman pielessä. Painoa on tullut n.12kg lähtöpainoon.

Töissä alkaa olemaan motivaatio-ongelmia, tuntuu että alkaa olemaan jo muuta ajateltavaa :-) Ajatus sairaslomasta houkuttelee, mut toisaalta olis hieno tunne sit ku VIHDOINKIN äippäloma alkaa (reilut 2vko). Koetan jaksaa... Onneksi töitä on niin paljon, että päivät menee hujauksessa.

Kestovaippajuttuja olen kovasti netistä tutkinut. Englanninkielisillä sivuilla on tosi kivoja kuvia! Imetyssuojia ajatteln ommella, kankaat olen jo tilannut. Onko joku niitä itse ommellut? Ajattelin laittaa ulimmaiseksi PUL, väliin frotee ja ihoa vasten fleece. Onko teillä kellään kokemuksia millaiset itsetehdyt toimii? Viimeksi muistan että mulla maitoa valui imetyksen aikana runsaasti myös siitä rinnasta jota ei imettänyt sillä hetkellä.

Pojan nimi meillä on valmiina ja 90% varmuudella siellä se poika on. Muuten ei ole vielä kaikki valmiina. Hoitopöytäsysteemin olen laittanut valmiiksi tarvikkeineen mutta muuten vaatteet ja sänky vielä kesken.

Mä oon koko raskauden ajan ihmetellyt kuinka ihmiset kommentoi raskaana olevan vartaloa. Siis ihan sellaiset puolitutut/työkaverit. Eilen sain kuulla että mun maha on massiivinen! Ja tänään multa kysyttiin, että "Oletko varma että sulla ei ole jalkapalloa tuolla mahassa?". Ja kysyjät on siis olleet n 40v naisia... Ihmetyttää!

Kaikille hyvää vointia!

Onsku76 rv 32+2

Vierailija

kotilo: juu kyllä mekin sitä jo naurettiin, että miltäköhän näytettiin... =) mutta tilanne ei sinänsä tosiaan ollut hauska... =(

Eilen neuvolassa ja turvotukset tuli iiisooolla plussalla. Painon viikkonousu oli 1950g, eli kahdessa viikossa tullut lähes 4 kg painoa lisää...nyt sitten aloin todella harjoittelemaan tuota juomista! Tänään jo on eiliseen verrattuna -2,5 kg, eli olen tainnut saada nesteitä liikkeelle..!

Lähete äitipolille laitettiin synnytystapa-arvioon, kutsu tulee jonnekin 3-4 viikon päähän. Neuvolassa oli sitä mieltä, että tämän voisi käynnistää rv 38+0 suunnilleen, ettei kovin isoksi ehtis jotta voisin sen ehkä saada selkäsärkyni kanssa tuolta uloskin...mies on sitä mieltä että voisivat leikata tän, sitä todella hirvittää että mitä tässä loppuraskaudessa tulee tapahtumaan, kun nyt oon jo tässä kunnossa, mutta mä en ollenkaan haluaisi sektiota! En sitten millään...

No verenpaineet ja hb olivat hyvät, ei varmaan tarvii rautaa koko aikana 138 oli alkuraskaudessa nyt kaks kertaa peräkkäin 124...meinas että ennemmin siitä nyt nousee ku laskee. Ja vauvelille oli vissiin joku kertonut että pitäs alkaa olemaan pää alaspäin kun oli oikein kääntynyt! =) Verenpaine on ollut lähes sama kokoajan, ihan kiva ettei sen kans ole ongelmia, ku aiemmissa raskauksissa olen korkean verenpaineen vuoksi juossut äippäpolilla kerran jos toisenkin. Edes joku siis sujuu tässäkin! =)

Niin ja masu jatkaa tasaista kasvuaan aivan piikkisuoraan keskikäyrää pitkin! Neuvolantäti ihmetteli kovasti että miten voi noin tarkasti mennäkin =)

Noista toisten kommenteista! Todellakin naisilta varsinkin tulee juuri niin hölmöjä kommentteja, että luulisi etteivät itse ole raskaana olleetkaan ikinä. Mäkin olen kuulemma "aivan järkyttävän kokoinen"...no sepä kiva kuulla. Tiedän sen kyllä itsekin että painoa on tullut reilusti, mutta tarviiko se sanoa ääneen. Sama on niinku kakkosta odottaessa, kun painoin saman verran, että tulee kommenttia tyyliin " et sä nyt mikään lihava ole" ja sitten kun on tiputtanut reilu 30 kg painosta pois niin sama ihminen tulee sanomaan, että "sä olitkin ihan älyttömän kokoinen"...tuntuipa sekin taas kivalta. Mä en ylipäätään ymmärrä, että miksi pitää kommentoida toisen painoa...se ei aina tunnu ihan kamalan hyvältä. Tässä meidän kylällä on yksi sellainen nainen mihin en luojan kiitos ole törmännyt tämän raskauden aikana ku kerran ihan alussa. Se tulee sanomaan ihan suoraan, että olen lihava ja että kun olen lihonnut niin kamalasti ja että kai taas aion laihduttaa...vielä joskus sille sanon suorat sanat! Ei ole itsekään mikään keijukainen ja MITÄ HEMMETTIÄ MUN PAINO SITÄ LIIKUTTAA!

Jaahas...tulipa avauduttua oikein kunnolla....ja ai että kun helpotti! =)

Äiti1983 rv 32+2

Vierailija

Tänne kuuluu hyvää. Vauva on aktiivinen sadisti. Tykkää edelleen potkia ja vainota mua kohtuullisen paljon. Onneksi olen saanut öisin nukuttua. Tosin muutamana yönä olen herännyt joskus kolmen maissa ja sen jälkeen on ollut tosi vaikea nukahtaa uudelleen. Sitten jos tällaista ei esiinny, niin sitten mä olen nähnyt koko yön ihan psykedelisiä unia. Niin kuin että äitin äiti kuoli ja sitten tietenkin näen unta kestovaipoista ja niiden pesusta. Onko muilla tällaisia uniongelmia?

Meillä oli neuvola tiistaina ja siellä selvisi, että painonnousu oli taas ihan valtavaa. Nyt on tullut lähtöpainosta 11 kiloa lisää. Onneksi se neuvolantäti ei valittanut, vaikka tiedän, ettei paino saisi nousta noin valtaisasti. Mutta minkäs teet, kun tekee mieli syödä kaikkia herkkuja.

Aattelen toisaalta vähän sillälailla, että kyllä ne kilot sitten sairaalaan jäävät ja mitkä ei jää, niin niiden kanssa pitää sitten hikoilla. Nyt vain nautin elämästä :D.

Neuvolassa kaikki oli siis hyvin. Hb:kin oli noussut 118. Toivotaan, että ennen synnytystä hb nousee tonne 125 luokkaan.

Seuraava käynti neuvolassa onkin jo vajaan kahden viikon päästä. Olen ihan innoissani. Tykkään niin kovasti siitä neukkutädistä, että voisin istua siellä päivät pääksytykseen.

Sf-mitta oli 29, eli pikkasen yli keskikäyrän. Pitää toivoa, ettei sekään kasva yli yläkäyrän. Kaikenlaisia asioita sitä pitääkin miettiä. Ehkä pääasia on, että vauva voi hyvin.

Mua ihmetyttää, kun ei me ainakaan olla mitään painoarvioita saatu. Tietenkin silloin rakenneultrassa, mutta eipä se enää kamalasti vaikuta. Lääkärikö teille painoarvion antaa?

Toinen ihmetyttävä asia on se synnytysvalmennus. Meillä täällä Joensuussa se on siis kertaluonteinen, jossa käydään synnytys läpi, kuulemma tosi yksityiskohtaisesti, ja tutustutaan synnytyssaleihin ja -osastoon. Mutta eikös jollain ollut sellainen pitempi perhevalmennus? Jossa oli jotain vauvanhoitotuntejakin? Mä pohdin, että käydäänköhän me tuolla neuvolassa sitten ne asiat läpi?? Tai pääsääntöisesti neuvolakäynti kestää tunnin ja siellä puhutaan kaikenlaista? Miten teillä muilla?

Mä olen ihan hullaantunut ostelemaan kaikkia ihania pieniä vauvan vaatteita. Vaikka olen pitänyt itseäni maltillisena, tämän vuoden puolella olen jotenkin repsahtanut ja on tullut ostettua ja muutamat bodyt ja sellaisia. Sain muuten ostettua kontista ihan ilmaisen kantoliinan, se oli kyllä hyvä ostos.

Miten paljon sitä pitäisi olla pienen vauvan vaatteita, sanotaanko vaikka niitä 54 senttisiä? Onko teillä parempaa tietoa? Mulla on nyt äitiyspakkauksen vaatteet ja sitten ihan muutamia itse hankkimiani vaatteita. Riittääköhän ne?

Vaippojakin olen intoontunut ompelemaan ihan sarjatuotannolla ja eilen niitä syntyikin kolmet. Mä löysin mun miehen vanhoja pyyhkeitä, joissa on ihana retrokuosi. Vaikka ne pyyhkeet on tosi vanhoja jo, niin silti ihan kivat vaipat niistä tuli. Melkein ommellessa ja sitten lopputulosta katsellessa tuli sellainen olo, että mähän alan jo pikkuhiljaa osaamaan tämän jutun. Tosin alkaa tuntua, että pian mulla on liikaakin niitä vaippoja, enkä saa niitä käytettyä koko aikana.

Mutta eipä tässä oikeastaan sen ihmeempiä. Enää vajaa 10 viikkoa laskettuun aikaan. Huisia suorastaan :D.

Hauskaa perjantaipäivän jatkoa kaikille ja toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin!

Terveisin

Kaisa_kissa ja Reijo rv 30+3

Vierailija

Täällä yksi raihnainen kolmannen odottaja. Jäin ainakin toistaiseksi saikulle, mutta 29.1 menen lekuriin ja saas nähdä, menenkö vielä kahdeksaksi päiväksi töihin.

Ihanaa kyllä olla kotona, niin voi vähän orientoitua tähän odotukseen. Ja näihin olemassaoleviin lapsiin. On tuo työ vienyt niin mehut, ettei ole oikein jaksanut muuta kuin käydä töissä ja nukkua.

Mulla maha on ihan valtava, kolme kertaa on mitattu ja aina on ollut reippaasti yläkäyrän yläpuolella. Mulle on tehty painoarvio yliaikaiskontrollissa, mutta nyt olen menossa pelkopolille. Voi olla, että siellä tehdään painoarvio. Hirvittää vähän, että mikäs jättiläinen täältä on tulossa. On mulla kyllä ollut iso maha noista aiemmistakin lapsista, ja ihan normaalipainoisia (3460 ja 3960) ovat olleet.

Torstaina meen sokerirasitukseen. Hassua mennä viikolla 32+1, mutta minkäs teet, kun se oli eka aika, joka oli vapaana.

Mutta nyt tuli ruoka, palataan!

kaaka ja Heinä rv 30 tai 31... Pitää katsoa kalenterista :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat