Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipu pohkeessa!

Vierailija

Onko hakeuduttava heti lääkäriin vai voiko seurailla jonkin aikaa? Onko kellään kokemusta? Mietityttää, josko onkin merkki laskimotukoksesta. Lähinnä öisin ja aamuisin kipuilee jopa niin paljon, että aamulla jalalla ei voi astua ollenkaan heti herättyä.

Kommentit (14)

Vierailija

varsinkin just jos kerran käytät e-pillereitä: tupakointi myös lisää riskiä. mutta ei hormonikierukka, koska se on pelkkää keltarauhashormonia. verikokeella helppo tutkia

Vierailija

Niin minäkin menin ja otin mukaan e-pillerien "ohjeen" jossa oli varoitus tuosta tulppariskistä. Lääkäri ei meinannut ensin ottaa tosissaan mutta pisti lopulta tutkimuksiin ja oli aika nöyränä sitten kun se tulppa olikin. Olin onneksi sairaalassa kun se meni kehkoon.

En mä halua nyt pelotella, voihan se olla jotain muutakin. Mulla se kipu oli jotenkin omituinen, ei mikään normaali lihaskipu eikä etenkään suonenveto.

Vierailija

Välillä oli päivän pari poissa ja sit tuli taas. Ja ei tää oo mitään suonenvetoa. Sen tunnistan kyllä. Jotain erilaista kipua on.

ap

Vierailija

Ne eivät ihan oikeasti tiedä mistään mitään eivätkä ainakaan jalkaa näkemättä. Mene päivystykseen vaan, ihan rohkeasti. Vaadi jalan ultraus. Näitä nnuorten naisten tulppia ei näköjään edelleenkään oteta vakavasti.

Vierailija

mulla on ollut tulppa jalassa... Kipua kesti muutaman päivän (viikon max) ja sitten alkoi turvotus ja sitten jo mentiin aika kovaa sairaalaan.

Vierailija

Sano, että on niin kipeä ettei sillä pysty kunnolla astumaan.

Liioittelu ei ole kiellettyä. Ei ne usko ellei vähän liiottele kipua. Sitäpaitsi olet jo seuraillut tilannetta.

Vierailija

et odottele päivääkään.... mulla meni se keuhkoon, olin teholla ja jäin henkiin.

Jalka alkaa turvota jossain vaiheessa jos siellä on tulppa mutta ei tuossa nyt mitään tunnin hengenhätää ole.... se ultrataan tarvittaessa ja siitä näkevät.

t mikä-mun-numero-nyt-olikaan

Uusimmat

Suosituimmat