Lapseni kysyivät minulta: "Äiti, miks sä oot meille aina vihainen?"

Vierailija

Omasta mielestäni olen vihainen aika harvoin. Toisinaan saatan sanoa napakalla äänellä, jos lapset eivät esim. kuuntele kaunista puhetta.

Kuuleeko lasten suusta totuuden vai mistä tässä on kyse?

Kommentit (8)

Vierailija

Lapset on herkkiä aistimaan vanhempien tunnetiloja ym... mä ainakin oon takavihanen aika seasti... tarkoitan, että yritän olla vain tiukka, mutta todellisuudessa ottaa päähän joku turha sotkeminen tai tappeleminen... Eli allekirjoitan olevani vihainen, jos lapsi kokee sen niin... Toki joskus pikkuvanhalla viisvuotiaalla jää vähän levy soimaan ja dramatisoi joka käänteessä... Ota itseesi lapsen kommentit, kasva niistä vanhempana, mutta älä ota niistä huonoa omaa tuntoa. me ollaan vaan ihmisiä. äidit ja isätkin kasvavat ja kehittyvät!

Vierailija

Lapset tuppaavat olemaan vähän äärimmäisiä. Min' otin tiukasti lastani kiinni k'dest' kun oli juoksemassa karkuun ja sain kuulla ett' aina revin. Joo, tuskin kertaakaan aiemmin olen ottanut kiinni >D

Vierailija

Minä olen usein iltaisin niin väsynyt, etten jaksa leikkiä, temppuilla tai edes hymyillä. Olen vain ja hoidan iltatoimia rutiininomaisesti. Se vaivaa lapsia - he kyselevät, miksi en hymyile ja ole iloinen.

Vierailija

riitelimme eilen kiukuttelevan 6-vuotiaan kanssa moneen kertaan, mm. siitä että hän ei suostunut syömään ollenkaan. Istuimme autossa ja sanoin, että varmaan tuo kiukuttelu johtuu siitä että olet väsynyt kun et syö kunnolla. Siihen lapsi sanoi: äiti, sunkin pitäisi syödä paremmin kun sä olet aina kiukkuinen...

Vierailija

sillä he olivat oikeassa: minä olin uupunut ja vihainen. Oli pakko pysähtyä ja ottaa huilitauko elämän paineista. Sähäkkä ja tarvittaessa kipakka minä olen edelleenkin, mutta en kuitenkaan enää koko ajan tympääntynyt, ärtynyt, kärsimätön, komenteleva, huumorintajuton ja muuta sosiaalisesti rasittavaa.

Vierailija

Meillä 5-vuotias valittaa kun äiti "on aina ilkeä omalle lapselle". Valitus juontuu siitä, kun kielletään tekemästä jotain mitä ei saa tehdä. Tai jos joskus sanoo jonkin asian sen seitsemän kertaa ja kahdeksannella kerralla korottaa ääntä, niin sniif kun äiti aina huutaa.

Vierailija

vaikka et omasta mielestäsi olisikaan vihainen, voi sanattomassa viestinnässäsi olla jotain pielessä. toiset ihmiset vaan on sellaisia, että heistä huokuu sellaista negatiivisuutta, vaikka oikeasti eivät olekaan vihaisia

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat