Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä viikolla kerroitte raskaudesta töissä?

Vierailija

Mulla ei tällä hetkellä mikään maailman paras tilanne, työtehtävät vaihtumassa ja noin ja haluisin odottaa, mutten tiedä kuinka kauan.

Rv 12.

Kommentit (15)

Vierailija

halusin kertoa, ennen kuin kaikki näkee mahasta. Venytin kertomista sen verran, että työsopimus ehdittiin uusia. Muille en ole mitenkään erityisesti ilmoittanut, muutama on onnitellut kun on mahasta huomannut.

Vierailija

Jos työpaikalla muutoksia tulossa, niin mielestäni kannattaa kertoa heti, saat hyvän irtisanomissuojan! Ellet sitten kyttää ylennystä.

Ja myös reilua työnantajaa kohtaan ettei töiden organisointia jouuta tekemään taas uusiksi jos myöhemmin ilmoitat.

Vierailija

ja mahdollisimman pitkään yritän pitää salassa. Mutta kun on kolmas raskaus, niin yllättävän nopeasti tuo maha tuntuu pullahtavan ulos. No toivottavasti nyt ainakin kuukauden vielä pysyy salassa, vielä parempi jos pääsisi tuonne rv 20 tietämille ennen kuin on pakko kertoa.

Vierailija

Mietin aluksi myös samaa, että toisaalta ei haluis vielä toitottaa asiasta, mutta päätin viime viikolla kertoa omalle tiimille, eli 14. raskausviikolla. Pomo kiitteli ja työkaverit onnittelivat, kannatti kertoa. Sovittiin, että tiedotan asiasta sitten laajemmin työpaikala itse, vaikka kyllähän tuo alkaa kohta jo näkymään massussa ja naisvaltainen työporukka huomaa...

Vierailija

Suosittelen, että sovit ensin uusista työtehtävistä etenkin, jos saat enemmän palkkaa tms. jottei vaikuta päätöksiin sen suhteen. Mutta sen jälkeen oman fiiliksen mukaan...

Vierailija

kaksi kuukautta ennen niille jäämistä, ja äitiysloma kuuluu perhevapaisiin. Tosin todennäköisesti työpaikallasi tullaan kyllä huomaamaan raskaus jo ennemmin :)

Tässä vielä linkki mol:in sivuille, josta itse tarkistin asian.

http://www.mol.fi/mol/fi/02_tyosuhteet_ja_lait/011_tyosopimus/06_perheva...

Itse kerroin raskaudestani jo tosi ajoissa, olisinkohan viikolla 8 ollut silloin. Tämän tosin tein ihan siksi, että mulla oli pahoinvointi sen luonteista etten halunnut töissä palavereissa sun muissa antaa ihmettelyn aihetta kun syöksyn yhtäkkiä jonnekin... tosin työpaikalla tiedettiin jo valmiiksi, että meillä on toisen lapsen toive/yritys meneillään, ja muutenkin tilanne oli luultavasti aika erilainen kuin tuo sun tilanne, työpaikalla oltiin ja ollaan edelleen innoissaan mun raskaudesta (vaikka kuulemma surevatkin sitä että mistä löytävät yhtä hyvän tyypin mun tilalleni - päteviä kyllä riittää, mutta onhan se vaikea etsiä hyväksi tiedetyn työntekijän tilalle yhtä hyvä, jos ei hakijoista tiedä muuta kuin mitä hakupapereissa sanotaan).

Vierailija

Mulla on molemmissa raskauksissa ollut pieni maha, jota on ollut helppo peitellä. Eli olen lykännyt kertomista siihen saakka, kunnes vatsa on minut paljastanut. Tietenkin se salaaminen on aina ollut vähän tylsää ja "kaapista ulos tuleminen" on tuntunut hyvältä. Minulla ei ole ollut mitään syytä salaamiselle, lähinnä vain halusin pitää raskaudet yksityisasiana. En halunnut, että minuun alettaisiin suhtautumaan kuin "kohta jo äitiyslomalle jäävään" vasta alkuraskaudessa.

Uusimmat

Suosituimmat