Miten paljon vitamiineja raskausaikana?

Vierailija

Opettelen tässä, että mitähän kaikkia vitamiineja yms. oikeastaan kannattaa tai tarvitsee syödä raskausaikana. Olen saanut ohjeen, että Multitabsin raskaus-monivitamiini riittää näin alkuun. Sitä olen ottanut yhden tabletin päivässä.



Nyt olen odotusvaiheessa 14+1. Nykyisten lisäksi raskaana olleet ystävät ja tuttavat ovat suositelleet D-vitamiinia, kalaöljykapseleita, rautaa ja maitohappobakteerivalmisteita.



Aluksi ajattelin, että syön kalaa niin paljon, etten tarvitse lisää D-vitamiinia tai kalaöljyä, mutta ajan kanssa olen huomannut, etten syökään välttämättä edes joka viikko. Ostin Lysin Omega-3 Forte -nimisiiä kalaöljytiivistekapeleita, joita ajattelin popsia niinä aikoina, kun ei tule syötyä tarpeeksi kalaa.



Myös Relan maitohappobakteeri-purutabletteja ostin ja ajatelin syödä loppuraskauden ajan, ei pelkästään lapsen takia, mutta myös oman vatsan toiminnan.



Vieläkö tarvitsen lisäksi D-vitamiinia, vai saanko sitä nyt jo tarpeeksi ruoasta ja näistä tuotteista? Jotenkin vaan alkaa tuntumaan, että voiko sitä oikeasti saada "paremman tuloksen" kaikenmaailman vitamiinivalmisteilla... ja kuinka paljon noita vitamiineja oikeastaan pitäisi syödä, ettei saa "yliannostusta"... ??



Syömisessä olen muuten käyttänyt maalaisjärkeä eli puhtaus ja tuoreus, niin ja mahdollisuuksien mukaan noudattanut ruokarajoitusohjeita, joskin joskus huomaan vasta jälkikäteen, että eipä tuotakaan olisi pitänyt kai syödä, esim. vadelmakakku (pakastevadelmat), kovat pastöroimattomat juustot (parmesan, vuohenjuusto yms.)... ;)



Onko muilla ajatuksia tai kokemuksia? Ja mitään "ruokarajoitusten noudattaminen on kiihkoilua" -viestejä en kaipaile (sillä näistä asioista olen jo muodostanut mielipiteeni), vaan oikeita vinkkejä raskausaikaan.

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat