Mieheni pyytää minua lopettamaan harrastukseni appivanhempien takia.

Vierailija

Olen harrastanut tanssia vuosia ja viime vuodet olen treenannut kisoihin ja näytöksiin. Nyt media on ollut kiinnostunut myös minusta ja olen jonkun lehtijutun antanut. Tähän asti tanssiharrastukseni on ollut miehelleni ok, mutta sen tuoma "julkisuus" on hänelle vaikea, koska ei halua vanhempiensa tietävän mun harrastuksesta. Hän pelkää, että ei pelkästään se tanssi vaan myös se, että minulla on tanssipartneri, loukkaa hänen vanhempiaan.

Olen ollut ehdoton siinä, etten luovu harrastuksestani. Se tuottaa elämääni niin paljon iloa ja merkitsee minulle niin paljon, etten suostu lopettamaan. En myöskään halua jättää kesken tätä kisa- ja näytöspolkua, haluan käydä sen loppuun ja nähdä, mitä on tullakseen.

Mieheni toisaalta ymmärtää, onhan hänelläkin intohimoinen harrastus, jota ei voisi missään nimessä lopettaa. Toisaalta pelkää, että apikset muuttavat suhtautumistansa minuun. Minä olen valmis siihen, ettei minusta tykätä, mutta mieheni haluaisi säilyttää minusta sen puhtoisen(?!?!?) kuvan vanhempiensa silmissä.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

harrastus... Emme edes ole kovin läheisiä, mutta kyllä he silti tietävät suurin piirtein, mitä harrastan, missä käyn töissä jne.

Vierailija

Voisiko kyseessä olla miehen orastava mustasukkaisuus tanssipartneria kohtaan?

Asioista on hyvä puhua oikeilla nimillä, jotta ongelmiin löytyisi oikea ratkaisu.

Itse olen myös tanssinut aikoinaan ja useampi orastava seurustelusuhde päättyi juuri sen takia ettei pojat ymmärtäneet että tanssipartneti on vain tanssia varten. Eikä ymmärtäisi mykyinen miehenikään. Minä lopetin tanssin loukkaantumisen vuoksi. Se oli tosi kova pala.

Nyt jälkeenpäin katsottuna, tanssin lopettaminen toi nykyisen miehen tielleni eikä elämä ole ollut huonoa senkään jälkeen.

Vierailija

He eivät taida tietää yhtään mitään minun muistakaan harrastuksista. Eivät soittele eivätkä tavatessa kysele kuulumisia. Yhden kerran meinasi tanssiharkat sattua apiksien vierailun kanssa päällekäin, mutta mieheni siirsi kyläilyn toiseen iltaan (jolloin olin toisessa harrastuksessa, mutta se oli ok).

Vierailija

ymmärtäisin jos "tanssisit" Jossu Tukiaisen ryhmässä, mutta kilpatanssi... Miten se vaikuttaa puhtoiseen kuvaan sinusta? Eikäs tanssi ole urheilua ja vielä aika vaativaa sellaista, luulis että appivanhemmatkin muuttaa mieltä kun näkee sinun tanssiasi. Ovatko he jotain uskovaisia joidenka mielestä tanssi on syntiä?

Vierailija

miehen vanhempien kanssa ettekä jaa heidän ajatusmaailmaansa muutenkaan, niin eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Sinä jatkat omaa harrastustasi niinkuin ennenkin, jos se on todella tärkeä sinulle. Teillä varmaan on telkkari ja edestätäytettävä pesukone, ehkäpä käytätte myös ehkäisyä? Miehen on ihan turha urputtaa, jos ei itsekään elä omien vahempiensa toiveiden mukaisesti. Ja eihän sun ole pakko heille esiintyä jos se ihan mahdotonta on, tuskinpa he tanssikuvioita kovin tarkkaan seuraavat...

Vierailija

Eiköhän tähän ratkaisu saada ajan myötä. Sinänsä mun harrastusta ei ole _salailtu_ apiksilta, mutta ei oo puhuttukaan (muutenkin tuntevat mut loppuviimein todella huonosti).

Tuli mieleen sekin, että voihan olla ettei apiksilla ole mitään asiaa vastaan vaan mies vaan skitsoilee lehtijutuista. Toisaalta kyse on melko vanhoista ja vanhoillisista yksilöistä. Eivät pidä näitä "kaupunkilestadiolaisia" ihan tosiuskovaisina ;)

Vierailija

Anteeksi, mutta mua alkoi huvittamaan hirveästi tuo että apikset näkisivät minun tanssiani ;D Sitä kun ei koskaan tulla näkemään. Häistä poistuivat juuri ennen häävalssia hyvästelemättä, kun se on niin periaatteellista.

Vierailija

...mitään eroa, vaikka välit katkeaisivat kokonaankin. Ja jos apeksia ei elämäsi ole tähän asti kiinnostanut niin paljon että tietäisivät harrastuksesi, ei se voi tästä eteenpäinkään heitä kiinnostaa. Rauhoitu.

Vierailija

Otin asian puheeksi eilen kotona ja mies niiiin huolettomana totesi, että senkus harrastat ja jos hänen vanhemmillaan on siinä jotain, niin he sitten voivat tulla sanomaan. Siis hetkinen... ota noista miehistä selvää ;)

Vierailija

Pystyn ymmärtämään täysin tilanteen miehen kannalta. Itseni pitää salata asioita uskovaisilta sukulaisilta ja tämä kaikki omaksi parhaaksemme.

Nyt tuo teidän tilanteenne on ajautunut siihen pisteeseen että salailu on pakko lopettaa tai harrastus ja miehesi on taipuvainen jälkimmäiseen. Syynä on pelko vanhempiensa reaktioista ja muiden tuntemiensa lestojen jotka on näissä asioissa todella ahdasmielisiä.

Nyt mitataan se rakastaako miehesi sinua vai perheensä mielipidekö pääsee voitolle. Hankala tilanne. Toivotaan että miehesi pystyy tukemaan sinua ja harrastustasi eikä mene perheensä mielipiteen taakse. Paska juttu joka tapauksessa.

Toteuta unelmasi ja katso pysyykö mies rinnalla niin myötä kuin vastamäessäkin.

Vierailija

miten ihmeesasä appikset ovat tähän asti olleet tietämättä harrastuksestasi? ihan sattumaltako vain asia ei ole koskaan tullut puheeksi?

Vierailija

niin on kohtuullista kysyä miehen mielipidettä salailun lopettamisestakin. Eihän sitä tanssia tarvi lopettaa, lopeta lehtijuttuihin osallistuminen.

Vierailija

Eristäminen on aika tehokas keino uskovaisilla ja sen olen saanut itse raskaasti tuntea nahoissani. Vaikuttaa elämään mutta eristäkööt, tämä on mun elämä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat