Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihomadoista onko kellään kokemusta???

Vierailija

Meillä hoidettiin yhdeltä lapselta madot alku syksyllä, parin viikon hoidon aloittamisen jälkeen. Nyt ovat olleet jo usean kuukauden pois, kun taas jälleen samalla lapsella matoja. Pienemmillä sisarruksilla ei mitään. Kellään muulla ei kuulemma päiväkodissa ole ollut ja joka paikassa kuitenkin sanotaan, että yleinen riesa!?! Mistä lapsemme saa ne, jos kellään muulla ei ole. Ja siisteydestä meillä ihan varmasti huolehditaan ja lapsi pesee käsiään enemmän kuin sisarrukset. Auttaakohan tuo lääke mitään? Onko kellään tullut uudelleen ja miten olette saaneet madot iäksi pois?

Kommentit (4)

Vierailija

Ei koskaan hoidettu, kerran niitä havaitsin ja sen koomin ei ole näkynyt. En tiedä, ovatko yhä matkassa piilevänä, mutta koskaan ei ole hoidettu.

Vierailija

meilläkään ollut välissä matoja. Veikkaan kanssa että pk:sta ne on takaisin tullut,kun nehän voi olla aika oireettomiakin.

Mutta minkäs teet jos kukaan ei myönnä siellä että niitä olisi. Kiva siinä itse kolmatta kertaa ilmoitella että taaas olis matoja.. :(

Vierailija

Vaikka ei olis oireita niin kaikkien otettava. Muuten ei auta.

Meillä oli viime vuonna kolme kertaa tytöllä,viimeisin pari kk sitten.. aina koko perhe syöty lääkkeet kertaa kaksi ja pesty joka paikka tosi hyvin. Myös lelut laitoin pois/pesin.

Ja sama homma,muka ei kellään ole pk:ssa.

Mutta olen kuullut että vois auttaa kun ottais 2viikon välein koko pehe kolme kertaa ne tabletit.. Mutta tietysti jos aina saa uuden tartunnan ulkopuolelta niin silloinhan ei auta vaikka miten söisi lääkkeitä.

Lääkäriltä saa myös toista lääkettä reseptillä.

Vierailija

Olen myös pessyt mattoja ja verhoja myöten koko asunnon. Ja jos tuo olisi kotona oleva ongelma niin kai pienemmät sisaret saisivat myös tartunnan? Mutta täytyy kyllä tulla päiväkodista ellei sitten jotenkin jää elimistöön ja putkahda muutaman kuukauden kuluttua. Ollaan myös tarkastettu useamman kerran tässä välillä ettei matoja ole.

ap

Uusimmat

Suosituimmat