Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erilaisista ultrista

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ihan uutena odottajan tänne kirjoittelen. La olisi tuolla syyskuun puolella, mutta nyt haluaisin tietää missä ja millä hinnalla pääsisi Tampere/Hämeenlinna sektorilla hyvään ultraan.

Mietityttää sellainen, kun edellisellä lapsellani löytyi 3reikää sydämestä syntymän jälkeen. Poika on nykyään oikein virkeä ja iloinen 1,5vee, mutta elämä oli pysähtyä sillä hetkellä, kun asia meille selvisi. Nyt haluaisin tietää, että vauva on kunnossa. Olen kuullut että vaikeitakin sydänvikoja nähdään jo ultratessa ja asioihin on sitten helpompi puuttua heti lapsen synnyttyä.

Kommentit (5)

Vierailija

...ei kannata tehda kovin alkuvaiheessa, koska rakenteita on hyvillakin laitteilla vaikea nahda, nain sanoi oma laakarini. Eli vasta tuossa viikolla 21+ alkoivat tiirailla sydamen rakenteita eika silloinkaan valttamatta nay kaikkea. Kannattaisi varmaan ottaa yhteytta laakariin (miel. riskiraskauksiin erikoistunut perinatologi, loytyy gynekologisista laakarikeskuksista, tavalliset gynet eivat valttamatta osaa tallaisia erikoisasioita) ja kysya missa vaiheessa olisi jarkevinta kayda jos haluaa tahan asiaan selvyyden. Kun ei ole kyse pelkasta "vauvankatselu-ultrasta" niin kannattaa myos yrittaa paasta mahdollisimman hyvilla laitteilla tekemaan (ne eivat todellakaan ole kaikki samanlaisia tarkkuudessaan eika kaikissa ole esim. 3D mahdollisuutta joka on hyva rakennepoikkeavuuksien toteamiseen), eli kannattaa varmasti soittaa gynekologisille laakariasemille ja kertoa miksi haluat ultraan ja kysya kenelle/milla viikoilla olisi parasta menna.

Vierailija

Itse kävin täällä (kylläkin alkuvaiheessa) parikin kertaa ja olin tyytyväinen palveluun, mukavia naislääkäreitä. Laitteet kai on ainakin kaikilla yksityisillä lähes samat joten siinä ei paljon eroa ole.

Vierailija

hei!

Mulla eka lapsi leikattu syntyessään suolisto-ongelman takia, (rakenteellinen vika). Nyt la heinäkuussa ja soitin heti sikiötutkimusyksikköön naistenklinikalle ja sain rakenneultra-ajan sinne. ( eka lapsi leikattiin lastenklinikalla ja kysyivät sieltä tiedot tapauksesta ja tekivät sen pohjalta päätöksen, että päästään sinne). Kannattaa tiedustella, miten Treella toimitaan, tai neuvolastakin saattavat osataan auttaa.

Uusimmat

Suosituimmat