Lapsivettäkö? APUA!

Vierailija

Tyhmä täällä kyselee..

rv35 menossa (esikoinen syntyi rv36). Parina yönä on supistellut tosi kovasti, mutta supistukset on kuitenkin loppuneet. Tänään aamulla suihkussa tuntui, että jotain "holahti" enkä ollut varma oliko osa lapsivedestä Esikoisen synnytys käynnistyi lapsiveden menolla. Kysessä oli silloin ns. korkea vedenmeno eli kaikkea lapsivettä ei tullut kerralla. Soitin tänään synnärille ja kävin tarkistuttamassa tilanteen. Eivät katsoneet kohdunsuun tilannetta, mutta ottivat pikatestillä näytteen kohdunsuulta, että onko lapsivettä .Testi näytti negaa. Käskivät kotiin seuraamaan tilannetta.

Kysymys nyt siis kuuluu, että onko kellä kokemuksia samanlaisista "holahteluista? Eli..

Voiko kyseessä olla osa lapsivedestä vaikka testi kohdunsuulta näytti negaa?

Mitä muuta vuoto voi olla? (tuli kuitenkin jonkun verrankin)

Olenko vainoharhainen? :)))

Kommentit (10)

Vierailija

vesien menolla. Ei kaikkea kerralla, vaan sellaista liruttelua. Mutta se liruttelu on ollut kyllä ihan tunnin välein tapahtuvaa siihen asti, kun supistukset alkaneet. Aina kun käännyin, liikuin, pissasin tms. vettä lorahteli ja loput tuli vasta synnytyksessä. Eli jos et lorahtele enempää, olisko ollut jotain muuta?

Vierailija

Minäkin kyllä luulen, että se oli lapsivettä, koska sitä tuli kuitenkin aika paljon (liikaa ollakseen esim. valkovuotoa) ja pissalla olin juuri käynyt, että tuskin sitäkään.

Vieläkään ei kyllä ole tullut loppuja vesiä eikä supistuksia muutamaa pientä luukuunottamatta. Eilisestä asti on ollut vähän huono olo ja se jatkuu edelleen ärsyttävänä öllötyksenä.

Toivottavasti olen väärässä eikä lapsi ihan vielä syntyisi. Kortisonit olen kyllä saanut reilu 3 viikkoa sitten, mutta olisihan tuon ihan hyvä pysyä masussa vielä.

Lisää kokemuksia olisi vielä kiva lukea jos jolla kulla niitä vielä on..

-ap

Vierailija

tosin kun painoin varovasti masua, mulla ihan lirisi nestettä niin

ja lapsi vettähän se oli 35+5 meni lapsivedet osittain ja 36+2 syntyi lapsi

Vierailija

Mitä sitten vaikka olisikin ollut lapsivettä ? Ovat katsoneet tilanteesi ja passittaneet kotiin odottelemaan. Nyt vaan rauhoitut ja odotat synnytyksen alkua ilman tuollaista paniikkia.

Vierailija

silti testi näytti negatiivista ja lähetettiin kotiin. Vauva syntyi viikon päästä siitä keuhkot tulehtuneena. Muutaman päivän tehohoidon ja viikon lääkekuurin jälkeen päästiin kuitenkin terveenä kotiin. Ilmeisesti oli ollut korkea vedenmeno, josta kuitenkin oli päässyt bakteeri kohtuun.

Vierailija

paria päivää ennen synnytystä. Tikkutestin mukaan ei ollut lapsivettä, mutta tiedän 100% varmasti että oli. Testasin nimittäin itse lakmuspaperilla ja ph oli emäksinen. (Pissa ja emättimen eritteen aina happamia tai neutraaleja.)

Lisäksi lattialla pisaroina se oli selvästi vaaleanpunaista...

No sama se, en koskaan toivonutkaan käynnistystä ja molemmilla kerroilla synnytys käynnistyikin sitten etsestään parin päivän sisällä tuosta "korkeasta lapsivedenmenosta".

Vierailija

raskauden loppuvaiheella aina suihkussa kun jotain olis hulahtanu. en siis ymmärrä miksi, mutta oli joka kerta suihkussa semmonen olo. Synnytys käynnisty kyllä juuri noin, eli meni "vedet", synnärillä testi nega mutta muutaman tunnin päästä tuli sitten loput.

Vierailija

Seuraavana päivänä hulahtelu oli jo aikamoista ja eivät sitten edes enään testannut vaan uskoivat äitiä ja käynnistivät.

Ei saa olla ihan paria päivää huolettomana jos vedet tihkuu, se on kamala tulehdus vaara ja hengenvaarallinen vauvalle. Yleensä vesien tihkumisesta 18 h ja käynnistävät...

Itselläni meni 3 pv ennekuin vauva syntyi ensimmäisistä hulahteluista ja itselläni oli jo tullut bakeeri, vauvalle ei onneksi....

Vierailija

Voi ei, ikävä lukea näitä kun on itsellä just osittainen vesien meno eivätkä tee sairaalassa mitään kun vauva on ennenaikainen (34+f) ja korkealla. Nyt puolitoista vuorokautta kulunut ja toivon kovasti supistuksia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat