Vajaa 3-vuotiaamme herätetään 0,5 h ennen lähtöä aamuisin. Miehen herätystapa:

Vierailija

-kirkkaat valot päälle

-kovaan ääneen ilmoitus: "no niin, nyt ylös, nyt täytyy lähteä"

seuraus: lapsi herää itkien ja aamu on pilalla

Näin siis tapahtuu mikäli en ennätä väliin ja ole koko ajan vahtimassa ettei lasta herätetä tällä tavoin .

Herään itse vain n. 10 min ennen lasta, jossa ajassa laitan itseni valmiiksi, jotta voin sitten keskittyä lapseen.

Mielipiteitä?

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Millähän lailla tätä pitäisi kysyä,että saisit asiallista palautetta.....meillä sama ongelma,tosin olemme eronneet ja lapsi ei tuosta isänsä tavasta pidä.Olen puhunut ja lupasi olla "iisimmin".

äiti

Vierailija

Mutta yleensä on niin, että ihmiset heräävät itsestään kunhan ovat nukkuneet tarpeeksi. Jos herääminen on kovin vaikeaa niin on herännyt kesken uniensa jolloin ei ole vielä ollut valmis.

Vierailija

saamaton tossukka. Mitäs tänne tuut rutiseen. Sano miehelles ja josset uskalla niin anna miehelles monoo.

So simple eikä tartte tyhmiä täällä kysellä.

Vierailija

Ja. niinhän se oli, että kaikkien lasten pitää nukkua ja herätä kuten teillä?

Vai miten se oli...

Lainaus:

Jos noin pieni lapsi pitää herättää säännöllisesti, niin silloin lapsi kyllä nukkuu liian vähän. Pitäisikö teidän miettiä unirytmiä hiukan uusiksi.

Vierailija

Onko valojen päälle laitto ja "nyt ylös"-kehotus joku ihmisoikeusrikkomus nykyään? Jos on, niin älä vaan kerro neuvolassa, siitä voipi tulla päiväsakkoa.

Vierailija

vie alakerran sohvalle hetkeksi heräämään (torkkupeitto päälle).

Pitää valot himmennettyinä koko ajan. Poika (4v) heräilee rauhassa, isä valmistaa sillä välin kaakaon ja purtavaa lapselle. Sitten iskä hakee lapsen syliinsä ja pitää siinä hetken, kunnes lapsi rauhassa ihan hereillä, pukee lapselle vaatteet, poika syö, hampaitten pesu ja liikkeelle.

Aikaa tähän ei kulu paljoakaan, koska kaikki tehdään niin lempeästi, ettei lapsi laita vastaan, eikä hermostu. Ovesta lähtevät nauraen liikkeelle ja hoitopäivä alkaa iloisesti. Näin meillä;)

Vierailija

tosin heille ei karjuta mitään, vaan heräävät siihen valoon ja hipsivät sohvalle pukemaan. aamuisin varataan aikaa yleensä 1-2 tuntia.

puolituntia sais mutkin kiukkuiseksi, miettikää nyt joka aamu alkais ajatuksella, et taas on huono kiireinen aamu..ole siinä sitten päivänsäde

Vierailija

ja mene itse herättämään lapsi. Itse olen aika lempeä herättäjä, koska 4-vuotiaani on hyvin tempperamentikas ja samalla herkkä tyyppi. Parhaiten aamu lähtee käyntiin, kun hänet herätetään leikkisästi ja lempeästi ja otetaan syliin halimiseen. Tähän heräämiseen kyllä menee 10 minuuttia tai yli, mutta en minä itsekään tykkäisi herätä liian rajusti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat