Miten paljon saa tienata hoitovapapaalla?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tässä pyörittelen päässäni vaihtoehtoja miten lykätä töihin menoa... Mieheni vuorotyö mahdollistaisi sen, että voisin tehdä "keikkatöitä" hänen vapaapäivinään. Näin lspset voisivat ollla vielä kotona. Kuinka paljon voisin tienata jos olisin hoitovapaalla? Entä voiko vakitunen työnantajani kieltää minua tekemästä keikkaa muille työnantajille? (työehtosopimus KVTES) Kiitos jos joku tietävä viitsii kertoa... Täytyy irtautua joku päivä KELAan kyselemään.

Kommentit (2)

Vierailija

Juuri kävin kelassa kyselemässä tuosta työnteosta ja vastaus oli että töitä saa tehdä ihan niin paljon kuin haluaa kunhan lapsen hoito järjestetään itse. Eli hoitorahaan (siis se n.300e )ei vaikuta. Ainoa mihin tulot vaikuttavat on se hoitolisä (siis jos sellaista saa). Tuohon keikkailuun en sitten osaakaan vastata, mutta luulisi toisaalta ettei ole "luvallista" tehdä töitä muualle jos vakituinen työsuhde olemassa? Kannattaa siis varmaan työnantajalta tarkistaa! :)

Vierailija

Tuossa edellisessä tuli vastaus tuohon rahapuoleen, mutta tuohon keikkailuun kommentoisin sen verran, että kannattaa tosiaan varmistella vielä siltä työnanjalta, mutta jos et tee "kilpailevalle firmalle" töitä, niin uskon sen olevan ok. Itse olin esim. työnantajan suostumuksella hoitovapaalla töissä ( Ihan "vakitöissä" --> pieniä määräaikaisia sopimuksia, eli muutaman viikon pätkissä, vaikka jatkuivatkin aina kun edellinen loppu ), koska työskentelin ihan eri alalla. Keikkailuun kilpailevissa yrityksissä sen sijaan ei antanut lupaa. Tes:ssä voi olla jokin pykälä, minkä verran hoitovapaalla saa käydä töissä, mutta en ole KVTES:iin tutustunut, joten en mene varmaksi sanomaan. Samoin kannataa ihan vaikka liitosta varmistella, saako työnataja suoranaisesti kieltää työnteon hoitovapaan aikana. Mä en edes ottanut selvää, kun en "vanhaan" työpaikkaani edes aikonut enää palata. Eli ajattelin, että sama se vaikka irtisanoisi, kun en aio siellä enää työskennellä muutenkaan. Pomo tosin ei sitä tiennyt aluksi, mutta selvishän se tietysti sille sitten jossain vaiheessa, kun kuuli kyläjuorut.... Eikä se sittenkään herpaantunut, sillä se itsekin käytti ainoastaan keikkalaisia mun töitten paikkaamiseen, eikä vakinaistanut ketään mun tilalle, vaikka itseni irtisanoinkin jossain välissä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat