Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poskiontelontulehdus - neuvola ei vastaa!?

Vierailija

Epäilen, että mulla on poskiontelontulehdus. Niin, olen siis 4. kk:lla raskaana. Olen käyttänyt "sarvikuonoa" poskionteloiden huuhteluun ja höyryhengittänyt. Parina päivänä söin myös parasetamolia, kun päänsärky ei hellitä.

Meillä neuvolassa luvataan päivystää arkisin klo 12-13, mutta ei oo eka kerta kun numerossa ei vastata... Vois kai sitä johonkin palvelupuhelimeenkin soittaa, vaikka tuskin ne osaa mitään sanoa. Perjantaina on neuvolalääkäri, mutta voimat alkaa olla jo aika lopussa...

Kommentit (9)

Vierailija

Mulla oli viikon verran pää ja poskiontelot kipeet ja neuvolalääkäri sano, että jos ei seuraavan viikon kuluessa mene ohi, niin sitten kuuri. tosin itse olin sitä mieltä, että menee ohi itsekseen, kun en yleensäkään tarvi niihin kuuria ja niin menikin parin päivän päästä.

Vierailija

Ajattelin, että neuvolasta osaisivat kertoa, mitä voin tehdä, kun olen raskaana, tai että onko hyötyä lähteä istumaan johonkin terveyskeskuksen päivystykseen, jos eivät voi antaa mitään lääkettäkään. Tai siis olisin kysynyt neuvoa, kun en tiedä... Taitaa pää olla vähän sekaisin kuumeesta ;)

Vierailija

Ei poskiontelotulehdus kuulu neuvolassa hoidettaviin asioihin, vaikka raskaana olisitkin... Mitä se terkkari siellä voisi tehdä??? Sanoa "voi, voi kun oot kipeänä, yritä parantua"... Paljonko se sun oloa helpottaa? Lääkäri tekee diagnoosin ja tarvittaessa määrää lääkekuurin.

Vierailija

Ihme, että niitä vieläkin määrätään, vaikka tuo on lääkäreitten tiedossa. Ihmiset syö antibiootteja eikä tauti parane yhtään sen nopeammin kuin ilman niitä.

Vierailija

Ei sun tarvi tehdä muuta kuin mitä normaalistikaan, kun poskiontelotulehdus on: höyryhengitystä, sarvikuonoa, kuumelääkettä.

Vierailija

Ja parempi raskaana hoitaa itsensä kuntoon! Sairaus vie voimat ja ei se pitkittynyt infektio ole hyväksi vauvallekaan. Eli eiku lääkäriin...

Vierailija

Noita antibiootteja on kyllä olemassa. Minulla on 2:ssa raskaudessa kolmesta ollut poskiontelontulehdus, joka ei häipynyt muilla konsteilla.

Poskiontelontulehdus ei tosin välttämättä ole mikään päivystysasia.

Uusimmat

Suosituimmat