Kesäkeijut vk 3

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heippa kaikille

ajattelimpa tässä aloittaa uutta viikkoa. Tuli tänään käytyä neuvolassa aamulla ja eipähän tuolla mitään uutta ollut. Sf mitta oli huikeat 21..eli ylikäyrien mennää. No tuo tulee tasoittumaan. On kyllä huomannutkin että masu paisuu valtavasti. Ihmetteli vahvoja potkuja kun olivat jo niin selkeät..eli jalkapalloilija tulossa. Painokin oli nyt noussut lähtölukemiin että eiköhän tämä tästä.

Meevi kysyi hammaslääkäristä: minulta kysyttiin ekassa neuvolassa että tarviinko hammastarkastusta. Eli kannattaa soitella vaikka hammashoitolaan niin pääset jonon ohi. Raskauden aikana joillakin on hammasvaivoja. Työkaverinikin kertoi ettei ikinä aiemmin ollut reikiä hampaissa ja raskauden aikana niitä tuli kymmenen..johtuu kuulemma hormooneista.

Ruu muistaakseni kyseli esittelypinoa..juu sellainen on mutta taisi olla sivulla 6 jos en ihan väärin muista. Se olisi varmaan hyvä nostaa sieltä jotta ei ihan unohtuisi.

mukavaa viikonalkua!

t. Tr02 19+6

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

on kiva kun tulee uusia kesäkuisia mukaan. Täällä on ollut aikas hiljaista, mutta toivottavasti kaikki innostuvat kirjoittelemaan kuulumisia.

Mietin tuossa kanssa (kun joku mainitsi esittelylistan "siivouksesta") niin että ompa esittelylistalla porukkaa paljon mutta monikaan ei ole tänne vähään aikaan kirjoitellut. Olisi mukava kuulla mitä kenellekin kuuluu.

mukavaa viikonloppua kaikille. nyt lähsen firman porukan kanssa keilaamaan...toivottavasti ei satu mitään...

Vierailija

Mukava lukea teidän kaikkien kuulumisia..

Meillä mennyt mukavasti, rusina potkii mahassa ja on sitten niin siistiä aina tuntee ne potkut. Eilen ekaa kertaa mieskin sai kädellä tuntee :)

Koulussa alkaa aina hymyilyttää ku vauva potkasee ja ilmoittaa itsestään.

Viikon päästä puolivälissä, menny kyll niin nopeesti.Kohta on oikeesti kesäkuu -- ihanaa!

Me käytiin katsomas vaunuja ja muita tarvikkeita mitä pitää ostaa..valinnanvaikeus tulee kyllä vastaan. Loppujenlopuks mä varmaan ostan kahdet vaunut kun en osaa päättää :) Ootteks te muut jo ostaneet vai oonko mä ihan hölmö ja ylietuajassa :D

Ollaan mietitty myös auton vaihtamista farmariin...vois olla kätevämpi kaikin puolin. Minkälaisia kokemuksia teillä on normaalista "porrasperäisestä" autosta esim. vaunujen kanssa?

Mulla masu kasvanut ihan tosi paljon ja kiloja kertynyt lähemmäs 5.

Lähtöpaino oli 50.7...ihmettelin vain kun lueskelin muiden kirjoituksia et miten monelle muulle ei oo vielä tullut painoa lisää yhtään--?

Kirjotellaan taas :)

Hyviä vointeja kaikille.

Toivottaa hilehile + rusina 19+1

Vierailija

Täytyy tulla kommentoimaan taas tässä välissä... :P

Multa ei myöskään ole otettu kertaakaan sf mittaa, ja nyt on menossa viikko 21.

Tai ekassa ultrassa sanottiin, että mittaa oli sikiöllä 47mm, onko se sitten sama kuin tuo sf mitta? Emmie ummarra noista ku oon ekakertalainen.. :D

Rakenneultra oli eilen, ja lääkäri sano et mitat vastaa viikkoja, mutta ei sit kertonu niitä kuitenkaan. Paitsi pään mitan, ja reisiluun pituuden, mitkä katsotaan tuossa ultrassa.

Eikä paino ole vieläkään noussut ollenkaan..jepjep.. :|

-Meevi ja pikkuinen 20+1-

Vierailija

voi luuk@ ollaan siis kohtalotovereita näiden hampaiden suhteen. Minä rupesin jo lottoamaan jotta saan rahaa tekareihin. Tuntuu taas toisessa poskessa että jotain siellä on...ja epäilenkin hammasta joka paikattiin niin syvälle että hermonpäät tuli näkyviin. Nyt tänään olen menossa yksityiselle koska vihloo niin kovasti koko kalustoa että saavat laittaa vaikka jonkun lakan päälle jotta pystyisi ulkona olemaan.

Minusta tuo on hyvä idea että vie lapset hoitoon joinain päivinä, sillä lapsillekin on mukavaa kun saavat leikkiä ikäistensä kanssa välillä eikä aina kotona..ja toki täytyy itsellekin saada aikaa, muuten ei jaksa.

Itse olen kanssa muuten miettinyt tuota poliklinista synnytystä, koska viimeksi olin niin väsynyt kun kotiin tulin sairaalasta. Meillä oli 3-4 henkeä kokoajan samassa huoneessa ja jokaisen lapsethan söi tietysti eriaikaa. Öistä ei meinannut tulla mitään. Toki myös edellisen traumaattisen synnytyksen jälkeen olen vakavasti harkinnut myös sektiota...no onneksi tässä on vielä aikaa ja mielikin kerkee muuttumaan moneen otteeseen.

t. tr02 20+1

Vierailija

Siellä kyseltiin, että miten noista sukupuolista on kerrottu rakenneultrassa..noh, meidän tapauksessa kävi näin. Minä ja mieheni: "Näkyisköhän siinä sukupuoli, että tietäisi kumpi on tulossa?" Ultraaja: "Näkyyhän se". Ja siinä se!! :D Ei sanonut sitä sitten kuitenkaan. Olenkin kuullut kauhutarinoita, että kaikki lääkärit eivät suostu kertomaan sitä jostain omasta syystään! Vähän petyttiin miehen kanssa, MUTTA on ultra taas kymmenen viikon päästä uudestaan, kun mulla pitää tarkkaan seurata sikiön kasvua, että kasvaa kunnolla. Se on sitte 23. maaliskuuta muistaakseni... :) Sitten pakotan sen kertomaan! Halutaan tietää ihan tosissaan kun niin ollaan alusta asti päätetty, että voidaan sitten ostaa tytölle mekko tai pojalle joku kovispaita tmv... :D Vähän vois päättää sitten myös tuota lastenhuoneen teemaa.

Olo täällä on ainakin ihan jeppis, potkuja tuntuu monesti päivässä, iltaisin useimmiten tuntuu kädelläkin. Sen oon huomannut ainakin, että jos stressaa tai jännittää niin tulee takuuvarma potku mahaan! :D

Paino ei vieläkään ole noussut, mutta empä sitä enää odottelekaan, se ei kuulemma kaikilla nouse.

Nyt kauppaan! :)

Hyviä vointeja kaikille ja pistäkäähän kunnolla päälle kun lähdette tonne viimaan!

-Meevi ja pikkuinen 20+4-

Vierailija

...että mikä ihmeen oire tää on kun sattuu oikeanpuoleiseen kylkeen!? Muutenkin on tainnut pikkuinen kasvaa siellä mukavasti ku saa jo hieman puuskuttaa, ja kiristää niin penteleesti mahaa.. :D Mietin vaan tuota kipua kun on aika kova, ettei mitään vakavaa ole...

Jea, ensi viikkoon ja uuteen ketjuun sitten! :)

-Meevi ja pikkuinen 20+6-

Vierailija

enkä ole huolissani, tiedän kyllä miten se lähtee ;o) toista muksua oottaessa onnistuin haalimaan itselleni 25 kiloa painoa, ja pienen työn kanssa ne suht nopeesti hävis. Kehtaanpa kehuakin: muutamaa päivää ennen tytön syntymää menin vaakalle puukengät jalassa turvonneine nilkkoineni ja onnistuin hetkellisesti saamaan rikki satasen haamurajan (tosin vain 200grammalla) :-D

Meillä oli porrasperänen auto vielä kahdenkin muksun kanssa, ihan hyvin mahduttiin vaikkei auto ollu toyota carinaa kummempi. Vauvauintiin mennessä aina hykerreltiin et on farmariautojen kokoontumisajo ; meiän porrasperänen oli ainoa laatuaan uimahallin pihalla eli kyllähän se aika tavallinen veto on vaihtaa autoo kun lapsi tulee -mutta se ei oo välttämätöntä....kantsii mallailla vaunuja ostaessa miten vaunut menee peräloosteriin ja tehä oleelliset valinnat vasta sitten :o)

Oonko vainoharhanen vai mikä lie, mutta en luottanu kätilön tekemään rakenneultraukseen.... tiistaisessa ultrassa kätilö puhui mm kystasta vauvan päässä ja jätti muutaman muunkin ikävän kuulloisen jutun "roikkumaan ilmaan". Mä kävin torstaina yksityisellä uusimassa rakenneultran ja nyt on paljon parempi mieli -kysta ei ollu varsinainen kysta ja lääkäri sanoi ettei olisi ite ees noteerannu ultratessaan koko löytöä. Kuulemma parantunut tekniikka paljastaa paljon turhiakin yksityiskohtia joiden oikeaan tulkintaan tarttee enemmän koulutusta....

Nyt nukuttamaan kakaroita, kylläpä nukuttais minnuukin *zzzzzz*

t. tonttis ja papu 20+ (ai niin ja papu osoittautui tytöksi, vai jokohan sen ehdin aiemmin paljastaa....jeeee, melkein neljän tytön onnellinen äiti :o))))

Vierailija

Kiitos tr02 löysin esittelypinon ja lisäsin itseni sinne. Nyt pakko kysellä että olisko joku joka sen päivittäis sellaseks nopeemmin luettavaks, mä oon aika onneton tollasissa joten en edes yritä.

Meillä oli neuvola eilen ja kuunneltiin syndänäänet, kuuluivat hyvin ja olivat 150 luokkaa. sf-mitta mulla oli 17 joten samoissa mennään kun tytönkin kanssa, ainakin vielä.

Meillä on uus neuvolantäti (ihan mukava mutta ottaisin vanhan takas), mulla oli noussut paino jonkun vähän reilu 300g/viikko ja se oli sitä mieltä että ei ennen puoltaväliä painon pitäis nousta. Mielenkiinnolla odottelen että rupeeko natkuttaan tosta painonnoususta enemmänkin, sit kyllä rupee ärsyttään.

Joko vendi09 sai tietää mistä johtuu silmän valkoinen piste? Toivottavasti ei mitään vakavaa!

tinky kyseli töissä olosta. Meillä täyttää tyttö ensiviikolla 1vee ja hänen kanssaan kotona olen, en ole vielä varmaksi lyönyt ajatusta mutta ajattelin että hän voisi myös mennä jonnekkin kerhoon tms. sitten syksyllä, en tosin yhtään tiedä kuinka täällä meillä niitä järjestetään.

Saako udella että missäpäin asutte?

Nyt täytynee mennä puuhaamaan taas jotain, tuntuu että koko kämppä räjähtää ja äiti vaan surffailee netissä =)

Ruu rv 18+5

Vierailija

Pitänee taas kuulumisia päivittää,eli täällä vaan ootellaan tuota keskiviikon rakenneultraa ja jos sielt näkyis kumpi on masussa tuloillaan.

Meinasin et sais jo valmiiksi sitten laittaa tyttöjen vauvavaatteet pienet pois tai vastaavasti pojan. Kun meillä ennestään on poika ja kaksi tyttöä,ja vaatteita pursuaa joka paikka täynnä, niin sais myyntiin jo sitten jommankumman sukupuolen pieneksi käyneet.

Tämä on nimittäin meidän iltatähti, joten enään meille ei vauvoja tämän jälkeen tule,on tosin tuota ikääkin jo sen verran että ei välttiksenä jaksakkaan.

Tänään saavutettiin viimein se ihana puolenvälin raja :D

Nyt täytyy mennä taas,lapset ovat varsin vallattomalla tuulella huoh.

Tari rv 20+0

Vierailija

Oli pakko tulla kommentoimaan tuota Ruun painonnousujuttua kun mä taas olin viime viikolla neuvolassa ja mun paino taas on laskenu n. 150g viikossa niin mun terkka oli huolissaan kun painon olis pitänyt nyt jo nousta (silloin rv 17+1). :) Eli vähän erilainen suhtautuminen... ite en oo laskusta ollu huolissani kun raskauden aikana oon lähes lopettanu karkkien syönnin kun ei vaan ole tehny mieli (normaalisti syön karkkia ihan liikaa) ja muutenkin on pitäny syödä ihan pieniä annoksia (mutta usein) ettei oo tullu huono olo. Ja kun tuota ylimääräistä on tullu viime vuosina sellanen viidestä kymmeneen kiloon...painan nyt saman verran kuin odottaessani esikoista ihan viimeisilläni:)

Aika kumma muuten että multa ei oo vielä otettu sf-mittaa...mistäköhän johtuu.

Ja niin me asustellaan Satakunnassa...

Hippiainen rv 17+6 kai

Vierailija

Kävimme nuorikon kanssa siis silmäpolilla, selvisi että hänellä on kaihi... Siis kyllä, 1,5 vuotiaalla kaihi.. Aina luullu, et se on ns. "mummotauti", mutta kuulemma ei lainkaan harvinaista lapsillakaan.. Seurataan puolen vuoden välein näön kehittymistä. Tällä hetkellä näkö on vielä hyvä. Voi olla ettei tarvii mitään tehdä, mutta jos esim. näkö heikkenee tai jotain, niin varmaan leikataan.. Mutta mitäpä tässä vielä "sairastelemaan tulevia tauteja". Luojalle silti kiitos että se oli "vain" kaihi...Ehdin jo pelätä pahinta.

-Vendi09

Vierailija

Niinpä niin, hammasta kävin rassauttamassa... Anneh ja ketkä muut sitä tarkastusaikaa nyt miettivät niin juttu lienee sillä tavalla, että raskaana olevalla on *oikeus* päästä raskausaikanaan hampaiden tarkastukseen julkiselle. Mitään muuta velvoitetta kunnalla ei ole (siis jos paikattavaa tms on, niin sit mennään normisti jonoon muiden kanssa). Mut mä en kakkoselta saanu edes sitä tarkastusaikaa... Asutaan Vantaalla ja kun olin kesäkuussa 07 pissannu tikkuun viivat, ni neuvolan jälkeen hetimiten soitin hammashoitoon... Ajan sain maaliskuulle 2008, jolloin mulla oli kaksviikkoinen vauva sylissä ja 1,5v taapero nilkoissa... Että käymättä jäi. Nyt oon juurihoidattanu itteäni yksityisellä (maksaa muuten oikeasti vaan pari kymppiä enemmän ko julkisilla Kela-korvausten jälkeen ja ajan saa!!!), enkä aio edes yrittää Vantaan kaupungilta aikaa.

Ja sit noista työkuvioista on ollu puhetta: Mä teen puolikasta yökön paikkaa sairaalassa, perhetyötä satunnaisen epäsäännöllisesti ja sit heittelen joskus keikkaa vanhalle osastolleni... En siis ole enää kotono, menin töihin osa-aikaisesti jo lokakuun alusta, vaikka edellinen mammaloma päätty vasta marraskuussa 2008 :) Mut pojat me hoidetaan vielä kotona (tarhapaikkaa on haettu osa-aikaisesti maaliskuun alusta), eli miehen kalenterin mukaan sovittelen nuo mun keikkatyöni, kunhan mies ensin sovittelee mun yövuorojeni mukaan omat työnsä... Mukava paletti :D Me kun asutaan 550km:n päässä suvuistamme, niin ei tarvi paljo apuja mummuilta huudella...

Mut toi hoitojuttu on mun päässä nyt sillä mallilla, et jos saadaan se 10pv/kk puolipäivähoito, ni pojat jatkais siinä kesällä/syksylläki... Ehkä. Toisaalta mulla on ajatuksena synnyttää polikliinisesti (en kerrassaan *jaksa* maata sairaalassa, se on mun osaltani kyllä nähty) ja toisaalta musta on kornia viedä lapset hoitoon ja olla ite kotona, mut olis se toisaalta iso apu... Meillä kun on kesällä kolme alle kolmivuotiasta, niin varmaan ne kymmenen päivää kuukaudesta vois ihan oikeasti olla sit niitä siivous- ja leipomispäiviä... Pitää vielä miettiä.

Ai nin, se sf-mitta... Mun käsityksen mukaan ei ainakaan alle rv18 hyödytä ottaa mittoja, koska sikiö on vielä niin pieni, ettei kohdun koko kerro asiassa vielä mitään merkittävää... Kukas se ei tienny, mikä sf-mitta on. Se on symfyysi-fundus-mitta, eli suomeksi häpyluunliitos-kohdunpohjamitta, jolla siis mitataan sikiön kasvua. Otetaan mittanauha ja mitataan sentit häpyluusta kohti napaa (ja sen ohi :D) kohdun korkeimpaan kohtaan. Pystyyköhän tästä ymmärtämään nyt yhtään mitään... :P

No mutta.

Loppuun vielä toive siitä, et jos Vendi voisit pian tulla kertomaan kuulumisia... Huolestuttaa aina nämä palstahiljaisuudet moisten uutisten jälkeen...

Luuk@ & Oiva 16+4

Vierailija

Oma raskaus on sujunut nyt viime viikot aika huomaamattomasti. Tunnen jopa huonoa omaatuntoa siitä, että en ole niin keskittynyt tähän raskauteen kuin olin edellisellä kerralla. Tuntuu myös hassulta, että pian ollaan puolivälissä, kun tuntuu että vastahan tämä alkoi. Ja kun alku oli hankalaa (tai huonovointisuutta ja panikointia :) ) niin nyt tosiaan tuntuu, että aikaahan on vaikka miten paljon.

Särkyjä on jonkun verran, riippuen päivästä. Flunssakierteessä meneillään kolmas tauti putkeen, jospa nyt jo pian hellittäis. Tylsää, kun on koko ajan kurkku kipeenä ja nenäliina kourassa.

Toisen tai useamman lapsen odottajista, oletteko kotona vielä vai jo töissä? Ja jääkö/meneekö esikoinen hoitoon kun vauva tulee? Minä olen kotona vielä esikoisen kanssa johtuen lähinnä siitä että asumme ulkomailla. Jos olisimme vielä Suomessa, niin olisin mennyt töihin jo syksyllä, kun esikoinen oli 1.5 v. Ja haluaisin saada esikoisen puolipäivähoitoon 2-3 kert viikossa ensi syksynä. Ehkä johonkin kerhoon jo keväällä (kolme tuntia kerhoa kerrallaan 2 krt vko), mutta se on vielä auki. Nyt on hoidossa pari krt viikossa jumppasalin lastenhoidossa aamupäivisin, ja tykkää käydä siellä + äitikin tykkää. Senkin takia olisi kiva taas tervehtyä...

Hyvää alkavaa viikkoa!

tinky 17+6

Vierailija

Päivittelin ton esittelypinon, poistin ne, jotka ovat tippuneet matkasta...toivottavasti ois siis nyt suht ajan tasalla!!!=) Ilmotelkaa jos on muutoksia niin korjaillaan (jos osataan) :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat