Jos lakkaamme viemästä kahvilassa kahvikuppeja takaisin tarjoilukärryyn,

Vierailija

voisi yksi ihminen saada työpaikan. Nyt kun asiakas auliisti kiikuttaa itse tarjottimensa, maksaa hän samalla kahvilahenkilökunnan palkaa. Minusta se on hiukan asiakkaan aliarviointia. Jos kahvilassa ei ole tarpeeksi työntekijöitä siistimään pöytää, niin pitää palkata väkeä lisää, eikä laittaa tehtävää maksavalle asiakkaalle. Näinkö hölmöjä me olemme...

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

jos palkataan se yksi työntekijä sitä varten, niin siiten nostetaan hintoja. Sitten käy niin, että siellä ei enää käykään niitä, jotka sen kahvikupin kannon vastineeksi saavat edullisemapaan hintaa tuotteita ja alkavat käymään muualla. Sitten käykin niin, että kyseisiatä paikasta lähtee yksi työpaikka pois, koska toiminta ei ole kannattavaa.

Vierailija

Ei ainakaan Kluuvikadulla tai Forumissa. Kluuvikadulla oli jonkun aikaa, mutta ei ne saaneet sitä toimimaan. Tarjoilijaa sai odottaa ja odottaa, tilaukset meni väärin ja ikinä ei esim pyytämättä tuotu vesilasia tilauksen kanssa.

Alkuperäiseen, itsekin mieluummin maksan vähän enemmän siitä, ettei mun tarvi alkaa tyhjentämään pöytiä. VOin jonottaa ja itsepalveluna hakea tuotteen, mutta siivoamaan en ala kahvilassa. Mieluiten käyn Ekbergillä tai ENgelissä missä vielä on toimiva pöytiintarjoilu, harmi vaan kun nykyään en ehdi keskustaan kovin usein.

Vierailija

mutta minä en KOSKAAN vie astioitani pois. Ja ihan vain siksi, että kun menen ulos kahville, syömään tms. menen sinne siksi, että haluan kahvini tai ruokani ilman lisävaivaa. Kotona saan siivota pöytää ihan omiksi tarpeiksi.

Ja koska olen ruoasta tai kahvista ja palvelusta maksanut, myös odotan, että palvelua saan vaikka sitten siinä pöydän tyhjentämisen muodossa.

Vierailija

Mutta mistä se työnantaja saa sitä rahaa palkan maksuun. Onko yllätys että asiakkailta?

Suomalaiset eivat taida oikeastikaan enää haluta sitä palvelua, varsinkaan jos siitä pitää maksaa. Se että täällä ilmoittautuu muutama mamma halukkaaksi maksamaan palvelusta, ei vielä riitä. Suomalaisille on tärkeää vain hinta ja se että sillä rahalla saa tavaraa mahdollisimman paljon.

T: 18v alalla, sitten viisastuin ja poistuin takavasemmalle.

Vierailija

Meillä ei voi keskustella mistään. Mies kieltäytyy keskustelemasta. Sanoo siis, ettei tarvitse keskustella silloin kun minä niin haluan tai hän ei keskustele, koska minä olen tuollaisessa mielentilassa (ja olen ihan normaali) tai, että minä en päätä, että mistä oin keskustellaan. Ja se mistä haluaisin keskustella on mm. lasten kasvatus ja säännöt ja yleensä parisuhteesta. Jos yritän näistä keskustella, niin ole liikaa lukenut naistenlehtiä ja luulen, että niistä pitäisi keskustella, ei kuulemma kukaan muukaan keskustele. Olen myös sanonut, että meidän pitäisi olla samoilla linjoilla, mutta on kuulemma sekin naisten lehtien juttua. Ja vaikka sanon, että siitä ihan tutkimuksiakin, niin eivät kuulemma häntä kiinnosta, eikä ne tutkimukset ole oikeassa. Jos mies itse olisi tämän "keksinyt" tai ottanut puheeksi niin sitten se toki olisi tärkeä asia. Mutta ihan tajuttoman vaikea pitää mitään sääntöjä, kun toinen antaa tehdä ihan toisin (esim. syödä karkkia tai muuta makeaa ennen ruokaa tai yleensä syödä missä tahansa). Jos minä sitten "komennan" lapsia, niin saattaa lasten kuullen sanoa, että et sinä noin voi sanoa tai kieltää tai miten sinä noin sanot ja sitten antaa lapsille luvan tehdä sitä, mistä juuri kielsin. Jos sanon, että voi olla eri mieltä, mutta ei lasten kuullen vaan siitä pitää sanoa, niin ettei lapset kuule. Tähän sitten sanoo vain, että kuka niin sanoo. Lasten on kuulemma ihan hyvä tietää, että kuka on oikeassa. Harvoin puuttuu mihinkään lasten käytökseen, etenkin jos minä ole siinä lähellä. Monesti joudun ihan toisesta huoneesta pyytämään, että viitsitkö puuttua tilanteeseen tai katsoa, mitä on käynyt, kun joku huutaa niin kuin päätä leikattaisi irti. Ei siis välttämättä huomaa olleenkaan, että mitä ympärillä tapahtuu tai sitten ei välitä tai sitten ei halua olla ikävä aikuinen ja puuttua/komentaa. Olisi niin kiva olla vain se kiva aikuinen. Joskus jos toinen on lyönyt toista ja kun siitä torun, niin tämä lyöjä alkaa itkemään ja menee isän syliin ja isä sitten parhaimmassa tapauksessa hakee jotain karkkia ja lohduttaa, kun äiti taas meni "huutamaan". Siis lohdutta kiusaaja-lasta, ennen kuin lapsi on edes pyytänyt toiselta anteeksi. Minusta taas siitä vasta voisi kehua, jos on reippaasti pyytänyt anteeksi ja myöntänyt tehneensä väärin toista kohtaan... Siis olen ihan hukassa.

Eli se mistä haluan puhua, olisi hyvin tärkeä kaikkien kannalta.

Jos vähänkin tulee "erimielisyyttä" tai keskusteluyritystä, niin mies ei suostu keskustelemaan tai lähtee pois kotoa.

Vierailija

mennä sellaisiin paikkoihin, mistä sitä saa.

Suosittelen, että ne joita astioiden vienti ärsyttää, kävisivät täyden palvelun kahviloissa. Niitä pitää kannattaa, jotta ne säilyvät. Fazerillakin saa kahvin pöytään tuotuna ja ei taatusti tarvitse viedä kuppiaan itse pois. Mutta saa siellä maksaakin, kahden hengen pullakahveista saa maksaa sen parikymppiä.

Itsepalvelukahviloissa hinta on alhainen juuri asiakkaiden itsepalvelun vuoksi.

Ethän kai mene Mc Donaldsiin, jos haluat syödä viiden ruokalajin illallisen viineineen? Puhutaan eri paikoista. Sama juttu kahviloissa. En minäkään valita hampurilaispaikan huonosta viinilistasta...

Vierailija

niissä on enemmän itsepalvelumeininkiä. Ja kyllä minänkin mielummin maksan kahvilassa vaikka 20 centtiä enemmän palvelusta. En usko, että kovin suuri ero on esim. Stockmannin ja pienen kahvilan hinnoilla, vaikka Stockmannilla kuskaat itse tarjottimesi pois ja pienessä kahvilassa sinulle tarjoillaan pöytään.

ap

Vierailija

kumpi on oikeesti nopeampaa.

Se että henkilökunta keräisi ne astia mieleisellään tavalla, saisivat suoraan pistää ne oikein pesua varten ja heitellä roskat pois.

Vai tämä nykyinen tapa missä asiakkaat kasaa astiansa epämääräisesti tarjottimille, roskat ja astia sekaisin. Sitten tätä kiikkerää kärriä työnnetään keittiöön josta varovasti aletaan purkaamaan kuormaa pesuun.. ei taatusti ole mikään nopea homma tällä nykyiselläkään menetelmällä.

Vierailija

Totta toki, että itsepalvelulla vähennetään työntekijöiden työtä. Ja näin ollen palkkakustannuksia. Ja se kahvi voidaan myydä siihen hintaan kuin nyt myydään. Jos haluaa palvelua, niin siitä pitää maksaa. Kuka haluaa maksaa nykyistä enemmän? En minä ainakaan. Siksi kiikutan kuppini pois.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat