Mies ottaa todella päähän. Onko muilla tällaista?

Vierailija

Meillä ei voi keskustella mistään. Mies kieltäytyy keskustelemasta. Sanoo siis, ettei tarvitse keskustella silloin kun minä niin haluan tai hän ei keskustele, koska minä olen tuollaisessa mielentilassa (ja olen ihan normaali) tai, että minä en päätä, että mistä oin keskustellaan. Ja se mistä haluaisin keskustella on mm. lasten kasvatus ja säännöt ja yleensä parisuhteesta. Jos yritän näistä keskustella, niin ole liikaa lukenut naistenlehtiä ja luulen, että niistä pitäisi keskustella, ei kuulemma kukaan muukaan keskustele. Olen myös sanonut, että meidän pitäisi olla samoilla linjoilla, mutta on kuulemma sekin naisten lehtien juttua. Ja vaikka sanon, että siitä ihan tutkimuksiakin, niin eivät kuulemma häntä kiinnosta, eikä ne tutkimukset ole oikeassa. Jos mies itse olisi tämän "keksinyt" tai ottanut puheeksi niin sitten se toki olisi tärkeä asia. Mutta ihan tajuttoman vaikea pitää mitään sääntöjä, kun toinen antaa tehdä ihan toisin (esim. syödä karkkia tai muuta makeaa ennen ruokaa tai yleensä syödä missä tahansa). Jos minä sitten "komennan" lapsia, niin saattaa lasten kuullen sanoa, että et sinä noin voi sanoa tai kieltää tai miten sinä noin sanot ja sitten antaa lapsille luvan tehdä sitä, mistä juuri kielsin. Jos sanon, että voi olla eri mieltä, mutta ei lasten kuullen vaan siitä pitää sanoa, niin ettei lapset kuule. Tähän sitten sanoo vain, että kuka niin sanoo. Lasten on kuulemma ihan hyvä tietää, että kuka on oikeassa. Harvoin puuttuu mihinkään lasten käytökseen, etenkin jos minä ole siinä lähellä. Monesti joudun ihan toisesta huoneesta pyytämään, että viitsitkö puuttua tilanteeseen tai katsoa, mitä on käynyt, kun joku huutaa niin kuin päätä leikattaisi irti. Ei siis välttämättä huomaa olleenkaan, että mitä ympärillä tapahtuu tai sitten ei välitä tai sitten ei halua olla ikävä aikuinen ja puuttua/komentaa. Olisi niin kiva olla vain se kiva aikuinen. Joskus jos toinen on lyönyt toista ja kun siitä torun, niin tämä lyöjä alkaa itkemään ja menee isän syliin ja isä sitten parhaimmassa tapauksessa hakee jotain karkkia ja lohduttaa, kun äiti taas meni "huutamaan". Siis lohdutta kiusaaja-lasta, ennen kuin lapsi on edes pyytänyt toiselta anteeksi. Minusta taas siitä vasta voisi kehua, jos on reippaasti pyytänyt anteeksi ja myöntänyt tehneensä väärin toista kohtaan... Siis olen ihan hukassa.

Eli se mistä haluan puhua, olisi hyvin tärkeä kaikkien kannalta.

Jos vähänkin tulee "erimielisyyttä" tai keskusteluyritystä, niin mies ei suostu keskustelemaan tai lähtee pois kotoa.

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

tuo sika (ei ole mies edes). voitte kaikki paljon paremmin, varsinkin lapset kun tuo kireys loppuu kotoa.

et varmaan tykkää, mutta elämää tarpeeksi nähneenä veikkaisin aika varmasti että miehelläsi on toinen nainen, kaikki tuo käytös viittaa sellaiseen.

sori.

Vierailija

vuosi sitten samanlaisesta miehestä! Olin itse jo ihan pirstaleina ja mielenterveyteni järkkyi vuosia kestäneen perhehelvetin vuoksi. Onneksi osasin tehdä oman elämäni ja lasteni kannalta parhaan mahdollisen ratkaisun. Toivotan jaksamista ja mieti oikeasti mitä olet ansainnut??

Minun mieheni oli narsisti ja on sitä edelleen... Nuo "oireet" kuulostaa pelottavan tutuilta.

Vierailija

Jos mies kokee sinut liian hallitsevaksi... hänen keinonsa on ehkä ollut luopua liiasta yrittämisestä. Mutta lasten etua pitäisi ajatella, eikä tehdä asiasta pätemiskysymystä. Silloin olisi myös helpompi kunnioittaa toisen panosta, oli se kuinka taidokasta tahansa - kunhan osoittaa välittävänsä, ja tahtovansa tehdä voitavansa rakentavalla tavalla.

Millä tavoin voisit auttaa miestäsi tuntemaan, että lasten kasvatuksessa puhallatte yhteiseen hiileen??

Vierailija

Kasvatuksessa olemme olleet samoilla linjoilla ja yhtenä rintamana. Muutaman kerran mies on ruvennut purkuputtamaan mulle jostain, mutta yleensä tuemme toisiamme. Jos ei viesti mene lapsielle perille, niin voimme toistaa isä sanoi, äiti sanoi. Lastenhoidosta siippa suoriutuu kyllä, itselläni on sohvaperunan vikaa.

Vierailija

ja minä säälin sua ja teidän lapsia. =( Ja luultavasti miehelläsi on myös toinen nainen, mutta mahdollisesti lapsien takia (?) ei jätä sua. Olen pahoillani. Toivottavasti sinä ja lapset selviydytte, ansaitsette parempaa.

Vierailija

Minä olen aivan tietämätön näistä kaikista nimityksistä. Narsistin olen kuullut, mutta en ole koskaan oikein ollut tietoine, ttä mikä se on. Sen olen ymmärätänyt, että haluaa ihailua osakseen. Mies ei ole koskaan porukan keskipiste vaan enemmänkin sivusta tarkkaileva.

Mikä on rajatila, voiko se tulla yht'äkkiä ajan kanssa, eli ei ole aina ollut?

Miten sellaisen voi selvittää, ja miten sitä hoidetaan?

Anteeksi kysymys; oletko mies vain nainen?

Lainaus:

Minä olin about tuollainen paskapää ennen diagnoosiani.

Vierailija

Kyllä toi musta kuulostaa masennukselta, jos ap:n kuvaukset jaksaa lukea. Mies potee hirveitä tunnontuskia siitä, ettei jaksa tehdä mitään, eikä siksi pysty myöntämään olevansa masentunut tai mitään muitakaan ikäviä asioita, kuten rahahuolia. Se ei pysty käsittelemään sitä, että sairastaa masennusta.

Vierailija

>Ja oikeastaan ei edes haittaisi, vaikka olisi joku toinen. Ainoa ongelma on se, että olen hänen firmansa lainojen takaajana ja lainannut omalla nimelläni paljon ja jos lähtitin/heittäisin hänet ulos, niin jättäisi ihan varmasti minut pulaan.>

Rahan takia ei kannata olla yhdessä. Jos hän jättää sinut lainojen kanssa pulaan, taistele lapsillesi niin isot elatusmaksut, että pystyt lyhentämään niillä lainoja.

Onko hänellä salattavaa - esim. onko firman raha-asiat aina hoidettu lain mukaisesti, verot maksaen? Jos tiedät vilunkipelistä, on sekin sinun aseesi kun rahasta aletaan puhua.

Vierailija

Miten oikeasti jaksat tuollaista?

Minusta sinun kannattaisi mennä vaikka yksin parusuhdeterapiaan, jotta saisit vähän pohdittua tuota kuviota jonkun ammatti-ihmisen kanssa. Ymmärrän kyllä, että menee jo todellisuus sekaisin tuollaisen miehen kanssa. ammatti-ihminen voisi antaa vähän perspektiiviä asioihin ja katsella sitä ulkopuolisen silmin.

Kauhean vaikea on tehdä mitään diagnooseja miehestäsi, mutta kyllä kuullostaa aika narsisitiselta käytökseltä. Itsessä ei ole mitää vikaa, kaikki syy on muissa ja elämä pyörii vaih minun napani ympärillä sekä hyvässä että pahassa.

Sinun pitää nyt jaksaa huolehtia itsestäsi, jotta jaksat huolehtia lapsistasi.

Jos raha on ainoa syy pysyä yhdessä, niin mieti tosi tarkkaan kannattaako se?

Kiltti, hae itsellesi apua. Kun saat keskustella jonkun kanssa asiat tuntuvat paljon selvemmiltä ja pysyt tekemään itsellesi ja perheellesi oikeita päätöksiä.

Vierailija

Totta vain on, että toista ei voi muuttaa. Erosimme, ja nyt meillä on kotona selvät säännöt miten toimitaan. Ei tarvitse ärtyä, riidellä eikä olla päivittäin pahoilla mielin samoista asioista. Nyt voi myös todeta, että niin makaa kuin petaa. Toivon silti exälleni hyvää, onhan hän lapseni isä.

Vierailija

Totta varmaan sekin, että olen vittumainen miehelleni, mutta jonkunlainen "itsesuojelemisvaisto" vielä nosta päätään ja yleensä tiedän tai ainakin tunnen, ettei vika voinut olla pelkästään minussa, tapahtui mitä tahansa. Ja osaan vittuilla, ehkä se on minulle vain merkki, että yritän vielä tajuta, että mikä on totta ja mikä toisen sanelemaa/manipulointia.

Tuosta narsismista; voiko olla amhdollista, ettei sitä tai sen piirteitä olisi ollut aina olemassa, edes jonkinlaisia?

Olenko voinut olla niin umpirakastunut, etten olisi alussa huomannut jotain outoa?

Yritän kuitenkin olla postitiivinen ja ajatella, että tämä miehen käytös on jotain, jolla voisi tehdä jotain. Toki tiedän, että miehen pitäisi itse tehdä sille jotain, mutta olisin jopa valmis olemaan tukena, jos on valmis menemään jonnekin puhumaan. Ainakin haluaisin olla tukena pahoinakin hetkinä, jos toinen on sairas. Mutta ihan käytännön kysymys, minne pitäisi mennä? meillä tereveyskeskuslääkärit...miten sen sanoisi...todella pieni kunta, jossa kaikki tuntee toisensa. Luulen, ettei mies sinne helposti lähtisi. Mitä muuta kautta voisi kokeilla?

Kuitenkin joku muukin mainitsi masennuksen. Tämä taloudellinen vaikeus on ollut päällä jo kauan, ja sitä on vain veikeuttanut työntekijän kavallus (yli 30 000 euroa, takaisin saadaa pari sataa kuussa ja tuosta 30000 vain puolet)) ja monet muut vastoinkäymiset, jotka olisivat tilannetta helpottaneet. Vastoinkäymisisä on siis tullut paljon. Alussa jaksoin vielä tukea ja rohkasiata miestä, että kyllä tästä selvitään. Mutta enää en ole jaksanut, uskon että selvitän, mutta en osaa sanoa, millä keinoin. Mies taas joutuu sen "pähkäilemään". Mies on minua 10 vuotta vanhempi ja "vanhanaikaisempi" kuin minä. Ottaa hirveät paineet siitä, kun minun palkallani eletään. Toisaalta olen yrittänyt ajatella, että se on vain rahaa =). Enkä ole miestä siitä syyllistänyt, vaan yritän positiivisesti sanoa, että joskus sitten eletään sinunkin rahoillasi, kun vain saadaan asiat kuntoon.

Mies on muutenkin "pidättyväinen", eli ei ole koskaan kovin rohkeasti näyttää tunteitaan. Minä taas olen ihan toista maata ja minusta näkyy niin ilot kuin surutkin helposti ja olen huomattavasti tempperamenttisempi. Onhan siis mahdollista, että olen tällä hetkellä miehelle "liian voimakas" persoona. Olen sen toki hyväksynyt, että jokainen reagoi asioihin omalla tavallaan, mutta tuntuu, että mies aina vain enemmän reagoi kaikkeen samalla tavalla, siis täysin ilmeettömästi. Ja sen myös olen huomannut, että mies jaksaa aina vain vähemmän tehdä yhtään mitään ja tuntuu, että aina on väsynyt, vaikka olisi kuinka nukkunut/levännyt ja vaikka kuinka olisin mennyt lasten kanssa jonnekin, että saisi levät, nin silti mikään ei tunnut riittävän/kelpaavan.

Nyt vain ongelmana on se, että miten saada pohjalainen juro menemään lääkärille epäilemään omaa masennustaan?

Kuulen jo korvissani miehen vastauksen; etsi itselles parempi mies, jos en kelpaa. Ja tietysti minun mielenterveyttä epäillään samaan hengenvetoon.

Vierailija

tarkemmin mietittyäni totean, että olet varmaan oikeassa.

Näillä palstoilla noita termejä heitellään huolettomasti, mutta ap:n tilanne on todella vakava.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat