*~*~*HELMET VKO 3*~*¨*

Sivut

Kommentit (77)

Vierailija

Tulin pikaisesti kertomaan, että syntyi pieni poika 12.1.2009 klo 12.43

Painoa 2470g ja pituutta 43cm (ei antanut poju suoristaa jalkojaan) Raskausviikot olivat tuolloin 36+2. Entisten sektioarpien kiristämisen vuoksi leikattiin ettei tule vahinkoa. Poika sai pisteiksi 9 ja 10 ja pärjää ilman mitään apuja, rinta kelpaa ja maitokin on noussut. Kotiinlähtöä tässä suunnittelen ;)

Nimim: lastwish

Synnytysairaala: NKL

Oma/Miehen ikä: 30/28

Monesko lapsi: viides (poika 98, poika 02, tyttö 03 ja tyttö 04)

LA: 7.2

Vierailija

Paljon onnea tutti pienestä pojasta!!

Nimim: Jenskuli2002

Synnytyssairaala: NKL

Oma/Miehen ikä: 25/31

Monesko lapsi: Kolmas (tyttö -02 poika -07)

LA: 14.2

Vierailija

Nimim: sittisontiainen

Synnytyssairaala: OAS

Oma/Miehen ikä: 29/33

Monesko lapsi: toinen (poika -04)

LA: 1.2

Nimimerkki: mamma2009

Synnytyssairaala: LKS

Oma/miehen ikä: 20v/26v

Monesko lapsi: Ensimmäinen

La: 3.2

nimim.: mandariini80

synnäri: Jorvi

oma ja miehen ikä: 28/30

monesko lapsi: ensimmäinen

la: 3.2

nimim.: helena_84

synnäri: Tyks

oma ja miehen ikä: 24 ja 29

monesko lapsi: toinen, poika 5/07

la: 5.2

nimim: bratzh

synnäri: kättäri/haikaranpesä

oma/miehen ikä: 26/28

ensimmäinen lapsi

LA: 5.2

Nimim. Hilpsu

Synnytyssairaala:Kos

Oma/Miehen ikä: 35/36

Monesko lapsi: kolmas (tyttö -00, poika -02)

LA:6.2

Nimim: Hannekka

Synnytysairaala: SatKs

Oma/Miehen ikä: 28/27

Monesko lapsi: ensimmäinen

LA: 6.2

Nimim. Miina75

Synnytyssairaala:PHKS

Oma/Miehen ikä: 33/32

Monesko lapsi: kolmas (aiemmat -02 ja -05 tytöt)

LA:7.2

Nimim: Katjalah

Synnytyssairaala: TAYS

Oma/miehen ikä: 33/38

Monesko lapsi: minun 4.(p97, p02, t05), miehelle 3.

LA: 8.2

Nimimerkki: TiiaMariia

Synnytyssairaala: Hyvinkää

Oma/miehen ikä: 26/35

Monesko: mulle 1. ja miehelle 2.

LA: 8.2

Nimimerkki: bambiino

Synnytyssairaala: SatKs

Oma/miehen ikä: 27v. ja 25v.

Monesko lapsi: minun toinen (tyttö -05), miehen ensimmäinen

La: 9.2

Nimim: vauvaksi

Synnytysairaala: lks

Oma/Miehen ikä: 35/40

Monesko lapsi: toinen (tyttö04)

LA: 10.2

Nimim. tigercat

Synnytyssairaala:Koks

Oma/Miehen ikä:25/35

Monesko lapsi: toinen (tyttö -07)

LA:10.2

Nimim: V80

Synnytysairaala: KOS

Oma/Miehen ikä: 28/43

Monesko lapsi: 2. (tyttö -06)

LA: 12.2

Nimimerkki: Hilperiina

Synnytyssairaala: Oys

Oma/miehen ikä: 31v/38v

Monesko lapsi: kolmas (-99 ja -00)

La: 13.2.

Nimim: McFlurry

Synnytyssairaala: KYS

Oma/Miehen ikä: 21/22

Monesko lapsi: toinen (p 06/06)

Nimim: Jenskuli2002

Synnytyssairaala: NKL

Oma/Miehen ikä: 25/31

Monesko lapsi: Kolmas (tyttö -02 poika -07)

Nimim: Sunny-74

Oma/Miehen ikä: 34/38

Monesko lapsi: 3. (t04, t06)

LA: 17.2

nimim: Tsanni

Synnäri: SatKs

Oma ja Miehen ikä: 28 ja 27

Monesko: toinen (-05)

la: 18.2

Nimim: normutin

Synnytysairaala: tyks

Oma/Miehen ikä: 22/24

Monesko lapsi: ensimmäinen

LA: 21.2

nimim: mittarimato

synnäri: K-SKS

oma ja miehen ikä 35 ja 35

monesko: kolmas (-97 ja -02) miehelle 1.

la: 22.2

Nimim. Leeti

Synnytyssairaala: KOS

Oma/miehen ikä: 20/22

Monesko: toinen (tyttö 07/07)

LA: 25.2.

Nimimerkki: Jonttu76

Synnytyssairaala: MKS

Oma\miehen ikä: 32\34

Monesko lapsi: kolmas (tytöt -01,-03)

Laskettu aika: 25.2

SYNTYNEET HELMET:

punpun: tyttö 27.12, 2725g 47cm rv 34+1

tutti: poika 5.1, 2500g 45cm rv33

Vierailija

Mä se sitten valvon yöt, ei vaan nukuta. Viime yönkin unisaldo taisi olla 3 tuntia:( Onneksi tytöt ovat päiväkodissa niin saan ehkä päivällä hieman levättyä...

Lista on hyvä idea, jos joku vaan sellaisen jaksaa vääntää. Mun tiedot:

Nimim. Miina75

Synnytyssairaala:PHKS

Oma/Miehen ikä: 33/32

Monesko lapsi: kolmas (aiemmat -02 ja -05 tytöt)

LA:7.2

Hilpsulle ja muille kutisijoille voimia! Mulla neuvolalääkäri torstaina, saa nähdä onko supistelut aiheuttaneet mitään tuolla alakerrassa!

Miina 36+3

Vierailija

Tässä vielä yksi sivustaseuraajista aktiiviksi siirtyjä.

nimim: mittarimato

synnäri: K-SKS

oma ja miehen ikä 35 ja 35

monesko: kolmas (-97 ja -02) miehelle 1.

la: 22.2.

Onnittelut jo synnyttäneille helmikuisille! Oli kiva lukea, että juuri samalla la:lla jo synyttäneen Tutin vauva oli jo niin "iso" ja voi hyvin.

Itse epäilen, että ei tarvi/saa kovin montaa viikkoa enää odotella vauvaa. Laskeutui jo joulun aikaan niin, että sf pieneni 29,5:stä 28 kolmen viikon aikana. Ja kaikki jo kovin ihmettelee, kun maha on jo niin alhaalla ja edessä. Edelliset meni kumpikin yli ja olivatkin sitten jättivauvoja: 4440 ja 3980! Joten ei haitanne vaikka nyt tulisi ajoissa.

Ankarien liitoskipujen takia olen ollut saikulla jo yli kuukauden ja olen vielä loput pari päivääkin, ennen kuin sitten äippäloma alkaakin.

Mutta kaiken kaikkiaan onnellinen odottaja olen. Se onnellinen tarina on meillä totta, että lapsettomuushoitojen jonossa yllätysvauva sai alkunsa :)

Omakotitalo ei tosin ehdi valmistua ennen vauvan syntymää, mutta sopu sijaa antaa 70 neliön kolmiossa...

mittarimato 34+3

Vierailija

kaikille jo vauvan saanneille.

tässä hirmuisesti odottelen että koska itse saa pikkusen syliin.

neuvola oli aamulla,verenpaine hieman alhainen,ihmetellykin että miksi on päässä pyörinyt muutaman pvän ajan.iltasin kotona tulee ihan älyttömän kuuma, ei auta muuta kuin ikkunat auki ja vaatteet pois.yöt saan nukuttua hyvin,äitini ihmetteleekin että miten herään vastaa 11 aikoihin :)..täytyy nauttia nyt vielä kun voi, koht kukutaan yöt ja aamut.

neuvolalääkäri oli melkein2 vkoa sitten.saatiin syntymäpaino arvioksi 3,2kg.hieman kyllä epäilen että niin "pieni " tulis..

sf-mitta 32 ja painoa tullut n.13 kg

supistelee aina silloin tällöin ja vasemmat vatsalihakset on kipeenä kun vauva potkii lujaa sinne.

pitäs varmaa pikkuhiljaa pakata tuo sairaalakassi valmiiksi,joka kerta kun olen sitä alkanut tekee niin pää tyhjenee enkä tiedä yhtään mitä sinne laittaisin.

kotosalla alkaa oleekin kaikki valmiina vauvaa varten..kestovaipat pitäs vielä ostaa.

hmm..ei kai täs muuta.

jaksamisia kaikille! :)

nimim: bratzh

synnäri: kättäri/haikaranpesä

oma/miehen ikä: 26/28

ensimmäinen lapsi

LA: 5.2

Terkuin bratzh 36+6

Vierailija

Ihan ekaksi paljon, paljon onnea jo synnyttäneille!!

Eilen kävin lääkärineuvolassa, painoa oli tullut +500g/vko, hemoglobiini oli laskenut 105, rautalisää suosittelivat. Kohdunsuulla ei ollut juuri tapahtunut mitään, lääkäri suositteli saunaa ja seksiä sekä kävelylenkkejä :-) Vauvalle oli tullut taas painoa neljässä viikossa 1,1kg eli lähes 300g viikossa. Samaa vauhtia on kasvanut nyt jo kaksi kuukautta. Tällä "käyrällä" jos pysyy, niin 4,5kg olisi arvioitu syntymäpaino (laskettuna aikana). Reilun viikon päästä on äitipolilla käynti ja siellä sitten arvioidaan mahdollista käynnistyksen/section tarvetta. Ekahan mulla ei mahtunutkaan alakautta syntymään. Neuvolalääkäri kehotti soittamaan vielä hänelle, jos eivät äitipolilla kommentoi näitä asioita, aikoi sitten itse olla sinne yhteydessä.

Synnytystapa-arviosta: mulla on tosiaan raskautta seurattu lääkärin toimesta tiheään ja synnytystapa-arviokin tehdään ihan siitä syystä, että eka oli iso ja meni sectioon. Lisäksi nyt mulla on ollut raskausajan diabetes (sokerit eivät ole olleet koholla kertaakaan rasituksen jälkeen eli ruokavaliolla pysynyt hyvin kurissa). Ekaa odottaessa olin myös arviossa, koska maha kasvoi yläkäyrän yläpuolella ja toisen kanssa otettiin röngtenkuvatkin ja lantiota mitattiin tarkasti. On todettu, että alle 4kg pitäisi mahtua tulemaan.

Mua kyllä ihmetyttää lääkärien kitsaus luvata sectiota vaikka tiedetään odottaa isoa lasta. Luulisi siinä olevan enemmän riskejä että väkisin yritetään alakautta ja sitten hätäsection kautta joudutaan menemään. Suunnitellulla sectiolla tietäisi saavansa ainakin vauvan elävänä ja vahingoittumattomana. Itse molemmat synnytystavat kokeneena en osaa sanoa kummalla tavalla nyt ehdottomasti haluaisin, molemmissa on puolensa. Mutta missään nimessä en halua "rauhassa odotella ja katsoa mitä tuleman pitää".

Tulipa omaa napaa :-)

Hilperiina rv 36+1

Vierailija

Kyllä me muutkin ruvetaan pikkuhiljaa jakautumaan...

Mun tiedot:

Nimim: V80

Oma/Miehen ikä: 28/43

Monesko lapsi: 2. (tyttö -06)

LA: 12.2.

Tänään oli lääkäri, joka vahvisti mun tuntemuksen. Eilen liikkeet (mm. hikka) tuntui eri paikassa ja alhaalla enemmän painetta, laskeutunuthan poika oli! ;o) KOhdunsuu on pitkään jo ollut pehmeä, mutta edellen kiinni. Lääkäri sanoi, että periaatteessa ihan lähtövalmiina kuitenkin. Esikoinenkin lähti syntymään kun paikat oli vielä ihan kiinni. Yritän nyt kuitenkin levätä kovasti, jotta pysyis ens viikon torstaihin, jolloin, rv 37+0 (päästäisiin haikaranpesään!)

Maha on tosi iso ja tiellä ja mitään on hankala tehdä. Pienet kävelymatkat (päiväkotiin ja takaisin) lyllerrän TOD hitaasti.

Jaksuja kaikkien oloon!

V rv 35+5

Vierailija

Nimimerkki: Hilperiina

Synnytyssairaala: Oys

Oma/miehen ikä: 31v/38v

Monesko lapsi: kolmas (-99 ja -00)

La: 13.2.

Täällä kans yksi uneton, nukkuminen on todella katkonaista. Selkää ja lonkkia särkee pitkällään ollessa ja asennon löytäminen on tosi hankalaa. Samoin kävellessä alkaa aivan tajuton lonkkasärky! Neuvoloassa olen käynyt viimeksi joulukuun puolessa välissä ja nyt odotan jo perjantaista käyntiä kovasti! Mullakin kutisee joka kohta ja aion pyytää varulta maksakokeita.

Harmittaa aivan tautisesti kun olen odotellut anoppia tuomaan vauvalle sängyn, hoitopöydän, turvakaukalon, sitterin, vaunut yms. Ne ovat olleet miehen veljellä käytössä kun niillä on ollut viimeksi pieniä. Nyt anoppi soitti, etteivät tule ennen kuin vauva syntyy. Ymmärränhän minä, että ennättää ne tavarat tietysti sittenkin, mutta olisin niin mielelläni halunnut jo päästä laittamaan paikkoja vauvalle kuntoon. Puhumattakaan jos sitten huomaan, että joku onkin rikki / homeessa tms. Sitten menee hermot! Anopilla on käytössä pakettiauto, sen takia hänen olisi ne helpompi tuoda kuin meidän hlöautolla hakea (välimatkaakin 200km). Jostain syystä mulla on tosi loukkaantunut olo moisesta "piittaamattomuudesta".

Hilperiina

Vierailija

Kuulostaa tosi kurjalta tuo tilanteesi... Toivottavasti lääkäri kuuntelee sinua käynnistystoiveesta ja muutenkin että kaikki menee hyvin. En ole oikein perillä koko hepatoosi jutusta, alkaako se siis vain raskauden aikana, ja onko siitä vauvalle jotain haittaa? Mulla on ollut jaloissa kutinaa aina välillä, ajoittain tosi paljonkin öisin ja kun kysyin terveydenhoitajalta niin se sanoi että se johtuu ihon venymisestä. Nyt tuli mieleen että jos se onkin jotain muuta...

Täällä satoi vettä koko viime yön ja tänään on ollut tosi liukasta, ei paljon tee mieli mennä kävelemään. Jotenkin tuntuu kurjalta tämä sisällä nyhrääminen. Ja maha painaa ajoittain kauheasti, en muista että esikoisen aikana olisi ollut näin tukala olo... Selkä ei onneksi ole enää niin kipeä, pystyy liikkumaan melkein normaalisti!

Meillä kävi kaveri kylässä ja kun se lähti niin sanoi että kun seuraavan kerran nähdään niin meillä on varmaan jo vauva! Tuntuu hassulta =)

Pitäisikö meidän muuten tehdä joku lista meistä helmikuisista, sellainen mikä oli joskus alussa olemassa? Mitä mieltä olette? Missä näkyisi lasketut ajat, iät ja vaikka synnärit... Jaksaako joku väsätä sellaisia vielä =)

Koitetaan jaksaa nämä viime hetket, kohta tämä iso maha on muisto vain =)

-helena rv.36+4

Vierailija

täällä malla on ainakin vielä toistaiseksi niin hyvä tilanne, että normaalissa ekassa raskaudessa on kolme ultraa, np, rakenneultra ja sitten sairaalassa synnytystapa-arvion yhteydessä se viimeinen ultra. Näin siis jos kaikki menee kirjojen mukaan.

Itse olen käynyt tässä raskaudessa ainakin kymmenen kertaa ultrassa, samoin ekassa raskaudessa, koska poika meinas tulla kesken vielä sillon raskauden keskivaiheilla. Nyt mulla oli verensokerit koholla jo ennen raskautta, niin siksi olen tosiaan lääkärissä rampannu monet kerrat ja aina on ultrattu. Noiden sokerien takia myös synnytystapa pitää arvioida, mutta sitä epämiellyttäävää luitten joustavuuden tutkimusta ei enää tehä ku poika aikoinaan tuli alakautta maailmaan. Lähinnä siis vaan päätetään että jos lapsi on liian iso, niin käynnistetäänkö aikasemmin tai onko leikkuulle meno paras vaihtoehto.

Just näistä juttelin siskoni kanssa, heillä ei suuremmassa kaupungissa tarjota kuin yksi ultra. Edes silloin kun hältä vuosi viikon verta yhdessä raskaudessa, niin ei ultraan päässyt kun viikkoja niin vähän että se nyt tulee kesken jos on tullakseen... Aika tyly asenne. Että siinämielessä vaikka tavallisia tk-lääkäreitä arvostellaan aika rankasti, niin minä olen ainakin tyytyväinen, ei ole tarvinnut omien pelkojen kanssa jäädä yksin.

Olen tässä ajatellut, että huomenna olisi hyvä päivä synnyttää... Tänään vaan paikat siihen kuntoon kotona, että kehtaa anopin pyytää poikaa vahtimaan ;o) Saa nähä, osuuko intuiitio tälläkin kertaa oikeaan, vai vieläkö tämän mahan kanssa vielä pitkään porskutellaan.

Hyviä vointeja kaikille!!

sittis ja viikkoja 37+5

Vierailija

Eipä mitään ihmeitä täällä, vauvan odotusta lähinnä. Atarax sen verran väsyttää, että on aika leppoisaa elämää nämä minun päiväni; ollaan niin sanotusti palattu perusasioiden äärelle, uni ja ruoka ovat lähellä sydäntä.

Kävin tänään kaupassa ja uskaltauduin alesta ostamaan nyt pikkuruiset tyttöjen housut, siihen sopiva paita olisi jo valmiina. Alkaa nyt olla jotenkin niin viime hetkien tunnelma, että toivottavasti tässä ei enää viittä viikkoa mene...

Eilen yritettiin sitten miehen kanssa käynnistää synnytystä, lopputuloksena oli pari kipeää supistusta aamutuimaan. Ja anteeksi limajutut, mutta luulen nähneeni nyt murto-osan limatulpasta! Toivon ainakin kovasti, että se sitä olisi. Mieshän oli niin varma aineensa toimivuudesta, että epäili, että tuleekohan lähtö yöllä..! :)

( . ) kutisee taas enemmän. Rasittavaa. Yön kyllä nukuin hyvin, mutta tämä päivä on ollut vähän tuskainen. Vauva onneksi mönkii reippaasti. Vähän pelottaa, että tuleeko siitä pullero, kun jotenkin tässä parin viimeisen viikona aikana on tuo makea maistunut aika lailla... Juuri nyt, kun pitäisi siihen painonhallintaan panostaa. Alkaa vaan tämä turnauskestävyys jo kärsiä, ei jaksaisi enää kaikkea rajoittaa.

Jaha, jos sitten menisi salaatin tekoon ja sitten vielä kävelylle ennen ruokaa. Tulisi vähän tuota liikuntoa tällekin päivälle.

Hilpsu rv 37+1

Vierailija

Hyvin menee, supistuksia silloin tällöin, kipeitäkin että laittaa oikee puhisemaan :) viikon päästä olisi lääkäri katsotaan onko mitään tapahtunut tuolla alhaalla ja siitä vkon päästä synnytystapa-arvio. esikoinen 4.5kg ja ei mahtunut niin nyt sitten tarkistellaan vähän paremmin ja jos on jo "tarpeeksi iso" niin kuulemma käynnistävät... sellaisia :)

nimim: Tsanni

Synnäri: SatKs

Oma ja Miehen ikä: 28 ja 27

Monesko: toinen (-05)

la: 18.2

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat