Naapuri väittää lapseni varastaneen!

Vierailija

Tästä on noussut meillä ihan hirveä kalapaliikki: eilen naapuri tuli 5-v poikansa kanssa meillä käymään ja poika meni meidän pojan kanssa (myös 5-v) leikkiin. Pian naapurin lapsi tulee huoneesta kiikuttaen poikani Schleich-hahmo ritaria ja julistaa äitilleen "nyt se mun ritari löytyi!". Äitinsä siinä sitten päivitteli, että vai täällä se oli ja me kun ollaan sitä etsitty monta viikkoa!

Meidän poika sai tuon ritarin nyt joululahjaksi sedältään! Sanoin tämän naapurin naiselle joka katsoi minuun todella ivallisesti ja sanoi, että "hei, älä nyt viitti olla lapsellinen ja keksiä hätävalheita". Sanoin että kyllä asia on nyt niin ja voivat vaikka soittaa miehen veljelle ja kysyä mitä tämä antoi lahjaksi jos ei muuten usko. Naapurin nainen laittoi hahmon laukkuunsa ja sanoi, että keskustellaan asiasta uudelleen sitten kun heidän "kadonnut" (teki sormilla ns. liikkeen) löytyy. Sitten pisti poikansa meneen eteiseen ja lähtivät.

Siis oon aivan järkyttynyt vieläkin ja ihan pihalla mitä voin tehdä. Oli tosi kiva kun oma poika siinä vieressä seisoi ja katsoi silmät suurina. No hänelle vakuuttelin, että asia järjestyy, ostan sitten vaikka uuden. Mutta että oikeesti! Aivan sairasta. Tuo poika kun kävi pari kertaa ennen jouluakin leikkimässä kun äitinsä oli asioilla eikä silloin vaan ollut ritaria meillä.

En ole riitelevää ihmistyyppiä ja tuohon on mahdotonta keksiä mitään järkevää tapaa reagoida. Mitähän tässä nyt tekis?

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Todistajaksi se sukulainen, jolta poikasi on saanut lelun. Ja jos sukulaisella ei ole kuittia tallessa, niin voitte pyytää todistajaksi kaupasta sen myyjän, jolta sukulainen on lelun ostanut.

Jos et tee rikosilmoitusta, niin silloinhan tavallaan tunnustat lapsesi tehneen varkauden. Ettei näin vain olisi, kun et ole vieläkään mennyt poliisien puheille?

Vierailija

Tuossahan olisi ollut jo lelun varastamisen lisäksi kysymys kunnianloukkauksesta. Itse pitäisin tästä eteenpäin kyllä etäisyyttä moiseen naapuriin lapsinensa.

Vierailija

Kyllähän lapset varastelee toisiltaan, mutta sekin on mahdollista, että jollakin nyt vain sattuu olemaan samanlainen lelu. Kukaan äiti ei käyttäytyisi noin varmistamatta, että lelu on tosiaan se kadonnut lelu.

Vierailija

olla mielenkiintoinen ilme ja kommentti poliiseilla jos ap soittaisi ja pyytäisi virkavaltaa tulemaan apuun kun naapurin akka on varastanut meidän pojan leluritarin...

Lainaus:

Lainaus:

vai pelleä

juu ei, vituttaa varmaan, mutta älä nyt tuon takia ihan pelleä tee itsestäsi. mahtaisi poliisejakin vituttaa jos tuollaisen leluritarin takai paikalle soitettaisiin.

Silloiin juuri tekee itsestään pellen, jos antaa muiden kävellä ylitseen miten tahtoo. Mitähän se lapsikin ajattelee?

En jättäisi asiaa MISSÄÄN NIMESSÄ tuohon!

Vierailija

juu ei, vituttaa varmaan, mutta älä nyt tuon takia ihan pelleä tee itsestäsi. mahtaisi poliisejakin vituttaa jos tuollaisen leluritarin takai paikalle soitettaisiin.

typoerä ämmä tuo naapusrisi, mutta anna paskan olla. kyllä noita mahtuu aina joka kortteliin. se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa, eli hymyile yhtä vittumaisesti takasin jos löytää poikansa lelun ja tuo teidän oman takaisin. tosin ei taida kehdata koskaan myöntää olleensa väärässä.

osat pojallesi uusi, ja jos kantti kestää, pyydät miehesi veljen soittaan naapurin ämmälle ja onnittelemaan sitä korkeasta moraalista.

elämä on.

Vierailija

Lelu taisi nyt jäädä sinne naapuriin.

Väärin meni, mutta millä konstilla luulisit saavasi sen takaisin? Hirveä rähinä synnyttää vaan lisähuolia.

Ostakaa uusi lelu ja antakaa sen vanhan olla.

Palvelukset naapurille saavat myös loppua..

Vierailija

on se hienoa kun äidit opettaa lapsilleen miten ollaan kunnon kansalaisia ja miten toimitaan konfliktitilanteissa, ja varsinkin minkälaista on aikusten moraali...huh!

Lainaus:

kuse uunipellille, laita kusinen pelti yöksi pakastimeen ja käy sujauttamassa jäätynyt levy naapurin postilaatikosta.

Näin mä olen tehnyt joka kerta, jos joku on varastanut lapseltani lelun.

Vierailija

tuskin on enää ehjäkään.

ja minusta mikään todistelu sen lelun omistussuhteista on ihan turhaa, ette te saa omaanne enää takaisin kuitenkaan. Ei tule kuin paljon pahaa mieltä.

Mä ostaisin pojalle uuden lelun ja lopettaisin yhteydenpidon tuohon äitiin ja valitettavasti tältäerää myös hänen lapseensa. Lapselta tuommoista voi ja pitää odottaa ja lapselle pitää antaa uusia tilaisuuksia. Äidiltä tuo oli aika paksua käytöstä ja hänen kanssaan kieltäytyisin olemasta enää tekemisissä.

Vierailija

Lainaus:

Mä ainakin selitän kaikki tarkkaan, tarvittaessa ilmeet ja eleetkin.

Mut siis voidaan tulkita kaveripiirissä patologiseksi valehtelijaksi, kun intoudun selittämään. Höh, sanon minä.

Ap:n juttu on kyllä aika hurja, en osais kuvitella omalle kohdalle, mutta kaikenlaisia ihmisiä tietty on liikenteessä. Se aikuinenhan siinä varasti, mun mielestä.

Vierailija

Tänään sit taas heräsin ihan ei-voi-olla-totta koko homma fiiliksellä. Yritettiin eilen rauhoittua koko sakki eikä asiasta kauheasti vauhkottu meillä kotona. Yhtä toista naapurin naista jututin ja tämä sanoi ptäneensä poikani ritarin vienyttä naista aina töykeänä ja outona.

Juttu sai nyt kuitenkin jonkinlaisen päätöksen kun hetki sitten ovikello soi ja naapurin poika seisoi oven takana, antoi mitään sanomatta muovipussin ja juoksi sitten pois. Sisällä oli tämä paljon puhuttu ystävämme riita-ritari. Lienevätkö löytäneet omansa vai mitä, en osaa sanoa kun mukana ei ollut viestiä eikä nappulakaan tosiaan sanaakaan sanonut.

Joskus aion kyllä naisen nähdessäni kysyä, että löysivätkö he oman lelunsa vai mitä. Nyt kyllä jätän koko homman vähäksi aikaa, on se sen verran tuota muutenkin jo rajallista ajankäyttöä ja energiaa vienyt.

:-D En siis aio soittaa poliisille, enkä mennä huutamaan naapurin naiselle tai pojalle tai kellekään. Katsotaan jos ongelmia tulee jatkossa niin sit harkitsen lisätoimia.

Terv. hiiriäiti

ps. Kiitos vinkistä lelujen merkkaamisesta tussilla: tänään haetaan kaupasta semmoinen ja eikun leluja koodaamaan :-)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat