Ei ole virtsatietulehdus, mutta mitä tää sit on??

Vierailija

Virtsaaminen ei kirvele enää antibioottikuurin jälkeen, mutta alaselkä on kipeä. Yleinen huono olo on ja päätä särkee. Kävin tänään tutkituttamassa virtsan, se oli puhdas.

Herpes? Kondylooma? Mulla on ne ennestään, mutta mitään ei nyt näy limakalvoilla. Elän vakisuhteessa, käytämme ehkäisynä kumia, joten uudet taudit on poissuljettu.

Olenko tulossa kipeäksi? Mahatautia, flunssaa?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

joku tulehdus on vielä päällä. Miten hyvin seuraavat oireet kuvastavat tilannettasi?

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk007...

Kondylooma ja herpes ovat viruksia, en tiedä miten ne voivat oireilla tilanteessa jossa immuunipuolustuksesi on hetkellisesti alentunut esim. virtsatietulehduksen yhteydessä. Klamydia on bakteeri ja siihen tehoavat antibiootit, mutta annoksen on oltava hyvin suuri.

Olen sitä mieltä että sukupuolitauti kannattaa joka tapauksessa tehdä, esim. klamydian voi testata virtsanäytteestäkin - joo joo, tiedän että olet sulkenut klamydian pois vaihtoehdoista. Mutta jos lasket terveytesi sen varaan että kumppanisi on ollut ehdottoman uskollinen (myös pikkujouluissa, mahdollisesti kännissä etc) etkä suostu tutkituttamaan asiaa ilman rajoituksia, mahdollinen tauti voi tehdä pidemmällä aikavälillä enemmän hallaa. Sinuna tutkisin asian ja jos jotain yllättävää ilmenisi, juttelisin miehen kanssa.

Vierailija

sekä mulla oli just menkat ihan normaalina..

Klamydiaa ei vaan nyt voi olla. Ei ole uusia suhteita ollut ja kumia on käytetty koko ajan. Klamydia tutkittiin suhteemme alussa molemmilta ja oli silloin negatiivinen. Virtsatietulehdukseen sain antibiootin tosiaan.

Mutta ei tää nyt ainakaan virtsatietulehdus siis ole. Mikä muu vois olla? Voiko kondylooma tai herpes tehdä tämmöstä vaivaa? Ja voiko se olla vaikkei limakalvomuutoksia näy?

ap

Vierailija

niin sopii hyvin ovulaatiokipuun. Joskus saattaa kehittyä ovariokystakin mutta se yleensä oireilee tärähtelykipuna.

Itseäni olen joskus pillereiden lopettamisen jälkeen kertaalleen hoidattanut epäselvänä kohtutulehduksena kun menkkamainen kipu oli järkky just viikko menkoista, ja pientä lämpöä. Sittemmin huomasin että tämä kipu tulikin siitä lähtien joka kierrossa joten ei ollut kohtutulehdus. Ultrassa huomattiin hieman yliaktiiviset munasarjat ja ovariokystia.

Vierailija

Pissassa ei ollut mitään. Hoitaja sanoi, että se on täysin puhdas.

Mieheeni luotan kyllä. Jos nyt vaikka jossain kummassa mielenhäiriössään oliskin pettänyt (oli yksissä pikkujouluissa josta itse hain hänet pois), niin kyllä se olis kumia käyttänyt kun käyttää munkin seurassani. En siis vaan usko, että klamydia olisi oireiden syy.

Onneksi mulla sattuu olemaan gyne keskiviikkona. Ihan tarkastukseen, kai siellä sit kuulee jos jotain erikoista on.

ap

Vierailija

Varma en voi olla, mutta vaikka olisikin pettänyt minua, me ollaan keskenämme käytetty kuitenkin kumia.. Enkä kyllä uskokaan että mies olisi mua pettänyt, ollaan menossa naimisiin kesällä ja hän on ihan yhtä umpirakastunut minuun kuin minä häneen. (kumiehkäisy siksi, koska häiden jälkeen aletaan yrittämään lasta).

ap

Vierailija

Tota mahdollisuutta mäkin mietin, että olis vielä siitä tulehduksesta kuitenkin.

Mutta entä tää päänsärky ja yleinen huono olo?

ap

Vierailija

ja muuten vain pää kipeä ja huono olo.. kaikilla on joskus pää kipeä? Oletko tulossa lentsuun?

Hoiditko tulehduksen tarpeeksi ajoissa, ettei ole kerinnyt tulehduttaa munuaisen? Soita vielä lääkäriin..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat