Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko loukkaantunut turhasta?

Vierailija

Minulla on "miesystava", olemme olleet yhdessa noinpuolen vuoden ajan. Asumme erillaan. Nyt viime viikonloppuna olin sairas, ja mies tiesi tasta ja oli hyvin huolehtivainen puhelimitse, emme ehtineet tavata koska paivisin hanella oli kiiretta, ja mina olin toissa. Lahden toihin aamuvarhaisella klo 5 ja olin siis viikonloppuna kuumeessa (ja asuinpaikkakunnallani, joka ei ole Suomessa, oli tahan aikaan aamusta muutama aste pakkasta), ja odotin, etta mies olisi tarjoutunut viemaan minut toihin tai edes juna-asemalle, jonne kotoani on n. 20 min kavelymatka.

Mies sanoi minulle viestissaan viikonloppuna "jos tarvitset jotain (apua), niin pyyda". En kuiutenkaa raaskisi pyytaa toista heraamaan vapaapaivanaan niin aikaiseen, vaan odotin, etta tarjous olisi tullut miehelta itseltaan.

Olenko naurettava vankailija vai olisiko miehen pitanyt itse tarjoutua vieman minut? Unohdanko koko jutun vai puhunko siita miehelle? Itseani harmitti ajatus siita, etta itse vaelsin kuumeisena kylmassa aamuvarhaisella miehen tietaessa siita, silla aikaa kun han nukkui rauhassa omassa lampimassa sangyssaan (lahella kotiani). Lahinna kyse on siis siita, etta voinko luottaa miehen valittavan minusta tarpeeksi, jos antaa taman tapahtua?

Kiitokset mielipiteistanne.

Kommentit (6)

Vierailija

Lahdin toihin, koska minulla ei oikeastaan ollut muuta vaihtoehtoa, ja mies kylla tiesi tasta.

Toivoinkin tallaisia vastauksia. Itsestani vain tuntui, etta on niin helppo sanoa "pyyda ihan mita vain", mutta vaikeampi onkin sitten pyytaa (ainakin minun itseni).

Joka tapauksessa voin kai vetaa sen johtopaatoksen, etta kaipa mies minusta valittaa, vaikkei tarjoutunutkaan kuskikseni.

AP

Vierailija

mies oli erikseen ilmoittanut että "jos tarvitset jotain, pyydä". Sori vaan.

Itsekin kyllä sorrun usein tuohon, että oletan oman mieheni lukevan ajatuksiani, ja loukkaannun kun hän ei sitä teekään. Pitää vaan yrittää muistaa, että niin kauan kun minä itse en sitä taitoa hallitse, en voi olettaa miehenkään siihen pystyvän. Piste.

Vierailija

Ota vain asia puheeksi miesystäväsi kanssa, mutta syyttelemättä, mitään syytöksen aihettahan ei ole. Kun tunnistan tuon kyvyttömyyden pyytä apua kun sitä tarvitsen, niin tiedän, että siitä on hyvä kertoa kumppanille, jotta tämä osaisi tarjota apuaan vähän pontevammin. Meillä on ollut monia turhia riitoja pohjalta "Mikset sä sanonut?"/ "Olisihan sun pitänyt tajuta!" Nyt ne ovat onneksi takanapäin.

Hyviä kommentteja tässä ketjussa. Me emme todellakaan ole ajatustenlukijoita :)

Vierailija

Jos olit kuumeessa, niin miksi lähdit ylipäänsä töihin?

Ei voi olla vihainen ihmiselle, joka ei osaa lukea sinun ajatuksiasi. Miksi mies olisi olettanut, että lähdet edes töihin, jos olet kipeä? Loukkaannuit turhasta, älä tuhlaa energiaasi tuollaiseen. Miehille pitää kertoa omista toiveista, ei ne muuten toteudu!

Uusimmat

Suosituimmat