Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa "tulen jos ei tule muuta"?

Vierailija

Olen kutsunut ihmisiä meikkikutsuille ja lähes kaikki vastaa näin. Tulkitsen asian niin että "tulen jos en mitään muuta keksi". Ja minua ärsyttää tuo vastaus. Kai ihminen tietää tuleeko vai ei. Onpa todella kiva, kun sitten kaikki ilmoitta ko päivänä että tuli muuta. Koska ainahan sitä on sitten parempaa tekemistä, jos kerran kutsut ei kiinnosta. Tulkitsenko vastauksen väärin?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

mutta itseni kohdalla, nuo kutsut riippuvat paljolti siitä, vaivautuuko/ehtiikö mieheni tulemaan ajoissa töistä. Mutta en kylläkään vastaa mainitsemallasi tavalla, mutta sen teen kutsujalle selväksi, että osallistumiseni riippuu muustakin kuin omasta halusta.

Vierailija

ja mun mielestä tuo on vaan törkeää. Just miehen kanssa juteltiin, miten rasittavia nuo "tulen jos tulen ihmiset" on. Esim. illanviettoja suunniteltaessa usein miettii, keiden kaikkien kanssa on porukkana hauskaa, ketkä tulee hyvin toimeen, ketkä tuntevat toisensa jo ennestään. (Me tunnetaan paljon erilaisia ihmisiä, joista toiset eivät kertakaikkiaan viihdy toistensa seurassa.)

Jos parikin pariskuntaa "tulee jos tulee", mitä meidän pitäisi tehdä? Kutsua "varalistalaisia"? Pienestä pariskuntaillanvietosta voi näin tulla ihan yhtä äkkiä isot bileet tai vaihtoehtoisesti illanvietto yhden ihmisen kanssa! Ja ruokaa pitäisi tehdä 3-10 ihmiselle? Ei mitenkään kivaa emännälle, ja sitäpaitsi ihan suoraan loukkaavaa ilmoittaa, että tulen teille, jos ei _mitään tärkeämpää_ ilmaannu!

Vierailija

Aika harvalla kai on rajattomasti aikaa käytettävissään, joten priorisointi on aika olennaista. Vaikka meikkikutsut voivat olla kivatkin, ne jäävät ilman muuta väliin, jos samana iltana pitää vaikkapa auttaa lasta valmistautumaan kokeisiin, tehdä miehen kanssa viikko-ostokset tai vaikka hoitaa omaa flunssaa.

Vierailija

ja aika monen muunkin mielestä ovat. Sen sijaan kokoontuminen muuten vaan porukalla olisi tosi kivaa.

Ihan selvä viesti on ap:lle, että kaverit eivät haluaisi tulla, mutta eivät kehtaa kieltäytyä.

Vierailija

kyllä minä ainakin sanon että passaa jos passaa, ja ei passaa jos oon jo sopinu muuta. tietenkin sitten voi perua jos tulee jotain akuuttia ettei pääsekkään. mutta tuo että heti kättelyssä sanotaan että tuun, mutta en ehkä tuukkaan, niin on aika typerää.

Vierailija

missä näen kaverin jossain ja hän kysyy minua kutsuille. En muista ulkoa työvuoroja tai muita menoja, joten sanon, että tulen jos ei ole muuta.

Jos taas kutsu tulee tekstarina tms. niin, että vastaajalla on aikaa miettiä vastauksensa on mielestäni tuo moukkamaista.

Vierailija

Lainaus:

pitäisi olla ykkösenä listalla?

niin tottakai hänen kutsunsa on ykkösenä listalla. Jos en ehdi menemään, sanon suoraan, että en tule. Tuollainen epäsuora kieltäytyminen on todella huonoa käytöstä. Opetelkaa sanomaat kyllä tai ei, älkääkä olko selkärangattomia.

Vierailija

niin siellä ei ole mikään myyntitunnelma. Päinvastoin jos et halua ostaa niin et mene myyjän lähelle tilaisuuden jälkeen. Monesti myyjä on eri huoneessa pitämässä muka jotain henkilökohtaista ihoanalyysiä vai mitä lie. Sinne ei kannata mennä jos ei halua ostaa mitään.

Muuten ne meikkikutsut ovat ihan kivoja jos vetäjä on rento tyyppi

Vierailija

- Ei ole pakko kutsua vastavierailulle

- Ei tarvitse teennäisesti seurustella ja yrittää pitää hauskaa

- Illalle on selkeä ohjelma

- Miehet ja lapset eivät yleensä tule mukana

- Voi tulla kutsutuksi toise kotiin, vaikka olisi vain puolituttu

Vierailija

se meinaa tienata jotain krääsää ystäviensä kustannuksella. minä kyllä sanoisin, että en tule, ei kiinnosta ostella ryhmäpaineen takia turhia ylihinnoiteltuja tuotteita. jos kutsuisit minut kahville jutellaksesi vain minun kanssani jostain meitä kiinnostavasta asiasta tai ei, niin totta viitsisin ottaa selville sopiiko minulle silloin vai ei. mutta nämä emännänlahjoihin perustuvat verkostomarkkinointi&kippokutsut - hyi olkoon ihmisten ahneutta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat