Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tietoinen ex-puolisosi elatusmaksujen maksukyvystä/ tuloista?

Vierailija

Lasteni isä, ex-puolisoni valittaa aina, ettei hänellä ole rahaa. Maksaa elatusmaksuja aina vähän jälkikäteen ja välillä ilmoittaa, ettei "tässä" kuussa ole varaa maksaa.

Selvitin (taas sain ystävällistä apua täältä, siitä kiitos) ex-mieheni verotulot.

Mies tienaa puhtaana käteen n. 3670e/kk. Asuu yksin (190m2) velattomassa asunnossa ja yhtiövastikkeettomassa talossa. On muutakin omaisuutta ja oma yritys.

Omat tuloni nettona/ kk alle 1800e. Sisältää lapsilisät, elatusmaksut eli ihan kaiken tulon.

Olen kahden lapsen lähivanhempi. Asumismenomme ovat n. 600e/kk.

Asumis- tai toimeentulotukea emme saa.

Minua ottaa aivoon se, että mies maksaa elatusmaksut sitten kun ehtii. Itse saan sinnitellä maksujen kanssa ja pyydellä elatusmaksuja.

Kommentit (12)

Vierailija

Meillä tuo homma on ollut samanlaista.Miehellä toki on pienet tulot, mutta olen huomannut että laittaa rahaa paljon "turhiin" asioihin. Kävin rohkeasti sopimassa asiat niin, että ensi kuusta lähtien kunta maksaa tiettynä päivänä rahat tilille ja perii ne sitten exältä! Eipähän tarvitse enää kinuta rahoja! Jos suuttuu niin suuttukoon!

Vierailija

Lähetä viesti numeroon 16400

Viesti: VERO ETUNIMI SUKUNIMI PAIKKAKUNTA

ap

ps. kiitos Sinulle, joka aiemmin päivällä annoit tiedot! ;)

Vierailija

kerrot tilanteen siellä ja alatte kierrättämään maksut elatustoimiston kautta. Eli sieltä maksavat sinulle minimielarit kuukausittain ja perivät sitten rahat exältäsi - kaiken sen, minkä exä on sulle velvollinen maksamaan. Jos se maksaa kiltisti kaiken elatustoimistolle, ne siirtävät summan sulle, mutta jos pelleilee, elatustoimisto pistää maksut perintään ja tilittävät ne sinulle kerralla (taitaa olla pari kertaa vuodessa).

Näin se toimii ihan hyvin monessa tapauksessa, kun elatusvelvollinen haluaa (kiusallaan) venkoilla.

Joo enkä tiedä oman exän tuloja. Tekeytyy varattomaksi ja kunta maksaa lapsille elatusapua. Fakta vaan on, että exällä on rahaa, mutta on kai siirtänyt ne uuden ämmänsä nimiin. Tosiasiahan on, että etävanhemmalla on ihan loputtomasti mahdollisuuksia tehdä kiusaa (omia lapsiaan ja) lähivanhempaa kohtaan....

Vierailija

mutta elatusmaksun suhteen heittäytyy "varattomaksi". Kyllä se vituttaa aivan suunnattomasti, koska eihän lähivanhemmalla ole samanlaiseen temppuiluun mitään mahdollisuutta. Ja MIKSI ylipäätään pitää omien lasten elatuksen suhteen olla niin vittumainen?! Lasten elinkustannuksiinhan ne rahat on tarkoitettu!

Jos minulla ei olisi elatusmaksuja saatavana, toivoisin, että ex nielisi rahansa ja tulehtuisi niihin. Hiljaa ja kituen.

Uusimmat

Suosituimmat