Lähdössä Tukholman risteilylle. Mistä seisovan pöydän herkuista voi nauttia raskaanakin?

Vierailija

Samaan syssyyn olisi kiva kuulla ideoita ja ehdotuksia, minne Tukholmassa kannattaisi mennä. Olen siis raskaana, eikä mikään kävelykierros nyt oikein innosta...

Kommentit (14)

Vierailija

en minä ainakaan söisi graavilohta/ muuta graavikalaa enkä katkarapuja, en kylmiä kastikkeita jne... mutta lämpimiä ruokia uskaltaa kai nauttia ihan normaalisti.

Vierailija

Lainaus:

Olen ollut varmasti keskimääräistä tarkempi ruokasuositusten noudattamisessa, enkä ole kokenut mitään suurta tuskaa saati nälkää suosituksia noudattaessani. .

En ole muuten koskaan syönyt niiiin terveellisesti kuin raskausaikana. Siksipä kilojakin tuli vain 8 ja niistä 7,5 jäi laitokselle.

Vierailija

Lainaus:

ehkä jos syö listerioosia sisältävää ruokaa, niin saa vain kohtuullisen listerian, seurauksena on vain kohtuullisen kuollut sikiö. Ehkä se on sitten kohtuullista?

Niinpä - se on sitten kiva ostaa vain kohtuullisen säädyllinen arkku kohtuullisen kuolleelle sikiölle...

Vierailija

Lainaus:

en minä ainakaan söisi graavilohta/ muuta graavikalaa enkä katkarapuja, en kylmiä kastikkeita jne... mutta lämpimiä ruokia uskaltaa kai nauttia ihan normaalisti.

Vierailija

Näillä nyky suosituksilla joko minä olisin kuollut nälkään tai lapsi parka kohtuun.

Sääliksi käy nykyodottajia! Silloin ennenvanhaan ei saanut syödä maksaa ja that´s it. Nykyisin toi lista on kait pitkä kuin nälkävuosi.

Vierailija

Lainaus:

Vierailija

Olen ollut varmasti keskimääräistä tarkempi ruokasuositusten noudattamisessa, enkä ole kokenut mitään suurta tuskaa saati nälkää suosituksia noudattaessani.

Minun ruokavaliossani esim. vakuumipakatut kalat, homejuustot ja raaka liha eivät ole mitenkään erityisen ratkaisevassa osassa. Tai ulkomaiset ei-kuumennetut pakastevihannekset ja -marjat ja pesemättömät raa'at juurekset. Ehkä nuo ja muutama sitten muodostavat joillekin pääasiallisen ravinnonlähteen, silloin voi olla tietenkin vaikeampaa. Itselläni ei ole ollut mitään vaikeuksia löytää monipuolista ruokaa ja riittävästi.

Vierailija

Varsinaisia raskaana olevalta kiellettyjä ruokia on joitakin. Maksaa ja maksaruokia ei saa syödä niiden korkean A-vitamiini- ja raskasmetallipitoisuuden vuoksi. Isoja Itämeren silakoita ja merilohta ei suositella niiden korkean dioksiini- ja PCB-pitoisuuksien vuoksi, kookkaita sisävesien petokaloja kannattaa syödä rajoitetusti niiden korkean elohopeapitoisuuden vuoksi. Tyhjiöpakatut, graavisuolatut ja kylmäsavukalavalmisteet, mäti, pateet ja pastöroimaton maito ja siitä valmistetut tuorejuustot (esim. homejuustot) ovat kiellettyjen listalla listeriariskin takia. Pakastevihannekset ja valmisruuat pitäisi kuumentaa ennen käyttöä ja tuoreet vihannekset pestä huolellisesti. Lakritsiakin pitäisi syödä raskaana ollessaan kohtuudella eli enintään 50 grammaa kerralla.

Vierailija

ehkä jos syö listerioosia sisältävää ruokaa, niin saa vain kohtuullisen listerian, seurauksena on vain kohtuullisen kuollut sikiö. Ehkä se on sitten kohtuullista?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat