Järkyttävä painon nousu raskausaikana, neuvolan tätylin mielestä ihan normaalia- APUA!!

Vierailija

itselläni esikoisen kanssa paino laski jonnekin viikolle 26, ja sen jälkeen "lihoin" sen 12 kiloa, jotka "laihduin" laitoksella.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

jos on proteiinia virtsassakin, voi olla toksemia

vaikka verenpaineet olisikin vieälä suht normaalit

elikkä onko otettu sinusta toksemialabroja

Vierailija

hei, jos sinulla ei ole pitkä matka lääkäriin tarkastukseen, niin pyydä lähete neuvolasta vielä tarkempaan tarkastukseen. Esim jos asut Helsingissä, pyydä päästä käymään Kättärillä tai Naistenklinikalla. Kuullostaa meinaan raskausmyrkytyksen alulta ja on parempi katsoa kuin katua. Voisin kertoa kauhutarinan - mutta jätän sen nyt kertomatta, pointti siinä on kuitenkin se, että ystävällenikin neuvolantäti vaan vakuutteli että on ihan normaalia turvota 3 kg viikossa ja kun hän viimein pääsi Kättärille oli niin paha ja akuutti raskausmyrkytys, että seuraukset meinasivat olla todella tuhoisat - hätäsektion kautta hänet ja lapsi pelastettiin.

Vierailija

niin polille mentiin tukka putkella, kun oli kuulema selkeät raskausmyrkytyksen oireet ja ei miulla mitään verenpainetta ollut. aika hurjan kuuloinen nousu kyllä kuulostaa oleva. kannattaisikohan soittaa neuvolaan ja kysy asiasta vielä

Vierailija

Ota yhteyttä samantien / _tänä iltana_ alueesi synnytyspäivystykseen. 10 kg / 3 vkoa ei ole ok! Onko sinulla päänsärkyä, näköhäiriöitä (esim valopilkkuja näkökentässä) tai kipua ylävatsalla?

t. Kätilö

Vierailija

Ihan totisinta totta on, kiitos vaan Porvoon epäilijälle.

-Ap-

Lainaus:

Kenenkään terkkarin mielestä tuollainen nousu ei pitäisi olla ok.

Vierailija

Täällä kans yks kiloja kerännyt, yhteen vaiheeseen tuli 2-3kg/vk, vaikken mässänny, eikä turvotustakaan näkyny. Mutta nestettä se lopulta oli vain, synnytyksen jälkeen paino humahti alaspäin ja juoksin pissalla koko ajan.

Mä painoin ennen raskautta 113kg, ja ihan lopussa rv 36 alk. vasta tuli reilusti lisää, eli 127kg painoin synnytyspäivänä.

Vierailija

Eli olen viikolla 30+6 raskaana ja nyt 3 viikon aikana painoni on noussut KYMMENEN kiloa ja aivan tasan tarkkaan tämä ei syömisellä ole tullut. Tokihan jouluna söin herkkuja mutta en ikimaailmassa ole mössännyt tuollatavalla, että paino nousisi NOIN jumalattomasti.

Turvotusta on todella paljon. Neuvolan täti sanoi, että ihan normaaliahan tuo on.

Normaaliako todella yli 3 kilon viikko nousu??

Olen reilusti ylipainoinen odottaja ja juuri sen vuoksi olen ollut syömiseni vuoksi tarkkana ja en joulua lukuunottamatta ole syönyt, kuin sika.

Verenpaine on normaali mutta proteiini pissassa on heilunut nollan ja kahden plussan välillä. Syke tosin kyllä viheltelee tuolla 102-105 välillä.

Kyllä sen itse huomaan, että raju nousu on tullut, en pysty kunnolla hengittämään, kävely on todella hankalaa yms ikäviä sivujutskia tullut.

Olen nyt aloittanut diabetesruokavalion ja teen tunnin lenkkejä siitäkin huolimatta, että joka helv*** paikkaan koskee ja puuskutan pahemmin, kuin höyryveturi. Oletus on, että paino laskisi, eihän se aiheuta vauvalle mitään vaaraa?

Oman olon ja terveyden vuoksi minun on pakko tiputtaa painoa ja neuvola täti sanoi, kun tästä kyselin, että diabetes ruokavaliolla kyllä vaikkei tahtoisi paino alkaa putoamaan.

Huoli on kyllä kova, että eihän ns. laihduttaminen vain aseta vauvaa vaaraan?

Tokihan asia on kyllä käänteisesti niinkin päin, että jos painoni ei tipu niin minä tässä vaarassa olen.

Näistä asioista enemmän tietävät, antakaa neuvoja.

Vierailija

Minulla turvotus oli ainoa itsetunnistamani merkki raskausmyrkytyksestä.

Suosittelisin synnytyspolilla käyntiä, jos kerran neuvolassa ei olla huolissaan.

Hakeuduin itse sairaalaan, kun neuvolassa ei osattu sanoa onko kyseessä raskausmyrkytys vai ei, vaikka plussaa oli (luulivat johtuvan valkovuodosta) ja verenpaineet olivat jonkin verran koholla. Jäin sisään sairaalaan saman tien, joten hyvä että hakeuduin sinne itse. Ei ne neuvolassakaan aina tiedä asioista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat