Vuorotyö ja osa-päivähoito, kokemuksia?

Vierailija

Mietin tässä, että haenko lapselle paikkaa 5h/päivä vaiko 3pv/viikko, kumpi järjestyy töiden puolesta helpommin? Entä jos on tuon max. 5h/päivä, niin saako sen itse ilmoittaa mihin aikaan päivästä lapsi tulee hoitoon? (etukäteen tietysti)

Olisi mukava kuulla kokemuksia vuorotyön ja päivähoidon sovittamisesta!

Kommentit (4)

Vierailija

Ensinnäkin sinuna soittaisin kyseisen tarhan johtajalle ja keskustelisin hänen kanssaan. Hän on asiantuntija omassa tarhassaan ja auttaa varmaan mielellään.

Meillä vrk tarhassa 60%:ssa hoidossa ja sinne voi periaatteessa viedä milloin vain lapsensa, mutta tottakai on fiksua jos ei viedä/haeta kesken päiväunien tai ruokailujen.

Vierailija

Eli meillä on sovittuna hoitopäiviä 15/kuukausi. Aina ei täyty tuokaan määrä, joskus taas meinaa mennä yli ellei itse vähän sumpli vuoroja.

Itse olisin sillä kannalla että mieluummin tietty määrä päiviä kuukaudessa kuin niin ja niin monta tuntia päivässä. Onhan se silloin tietty hyvä jos aina tuo työmäärä (ja täten myös hoidossa olo tunnit) pysyy samana mutta heti jos tuleekin omiin tunteihin muutos niin taas pitäisi miettiä uudelleen hoidon määrä.

Meillä ainakin poika viihtyy hyvin vaikka välillä saattaa hoidossa oloon tulla pitkiäkin taukoja eikä näe hyviä tarhakavereitaan mutta sitten kun alkaa taas tiiviimpi hoitojakso, sopeutuu hyvin. Ainoa mistä ei tykkää on se kun pitäisi tarhaan jäädä yöksi ja sekin vain sen takia kun tarhassa on aina aamu- ja iltapalaksi puuroa eikä poika tykkää siitä ollenkaan..

No joo, en tiie oliko tästä nyt mitä hyötyä mutta tällaisia käyttökokemuksia meillä.

Vierailija

Soittelen kyllä päiväkoteihin, mutta vielä on kolme vaihtoehtoa joiden välillä pähkäilen.

Olisi mukava kuulla ihan käytännön kokemuksia vuorotyön ja osapäivähoidon sovittamisesta, miten on onnistunut? Työ olisi kolmivuorotyötä, mutta toivoisin, että voisin tehdä arkisin vain iltoja ja viikonloppuisin kaikkia vuoroja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat