Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on teidän mielestä sitten terveellistä kotiruokaa?

Vierailija

Tuntuu olevan tuossa epäterveellisen ruoan ketjussa jopa 5-10% jauhelihakin epäterveellistä....? Ei ymmärrä, ei.

Syöttekö pelkkää spelttipuuroa, itse pyydettyä kalaa, ja marjoja ja kasviksia. Jopa perunakin tuntui jonkun mielestä olevan epäterveellistä!?

Huh... omasta mielestä meillä syödään ihan normaalia kotiruokaa, jossa rasvapitoisuus on yleensä alle 10%, suosin sydänmerkin tuotteita, ruisleipää ja täysjyväleipää, tummaa makaronia, paistijauhelihaa, kanaafileitä ihan marinadissa vaan, lohta, linssejä, salaattia, hedelmiä , puuroja ja kevyitä maitotuotteita. Ruoanlaittoon rypsiöljyä ripaus ja leivälle beceliä. Lapsi ekaluokkalainen. Mäkkärissä käydään kerran viikossa, eikä hirvitä yhtään!

Kommentit (2)

Vierailija

- peruna

- kasvikset, hedelmät, marjat

- vähä- rasvaset / rasvattomat maitovalmisteet (maito, jugurtit, juustot jne)

- kokoliha ja jauheliha

- kana

-kalaa mieluiten 2 kertaa viikossa

-Täysjyvävilja-tuuotteet mieluummin kuin ranskanleipä

Itse en suosi mitään keinotekoista kuten makeutusaineita lapsille. Käytän myös mahdollisimman vähän eineksiä, jos juuri lainkaan.

Kaikista tärkeimpänä pidän kuitenkin kohtuutta kaikessa.Meillä syödään karkkia ( on karkkipäivä) käydään silloin tällöin mäkkärillä jne.. mutta arkena (ja usein pyhänäkin) syödään ihan tavallista ja mahd. monipuolista ruokaa.

Ainoa missä olen ehdoton, on jo nuo mainitsemani keinotekoisesti makeutetut jutut. Niitä en lapsilleni antaisi koskaan.

Vierailija

ja käytän toki arjessa myös valmisruokia joinakin päivinä: maksalaatikkoa x2 vko, pinaattilettuja x 2vko, nakkeja ja lihapiirakoita ja ranskalaisia 1-2 x 2vko. Kaapista löytyy yleensä myös 5% punajuurisalaattia, kaupan puolukkahilloa, kalkkunaleikettä ja karjalanpiirakoita sekä kananmunia, ja perus salaattiainekset aina.

Koko perhe ollaan hoikkia, syödään ihan tavallisesti ja harrastetaan liikuntaa 2-4x vko:ssa

Uusimmat

Suosituimmat