Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laminaatti vai puukuvioinen muovimatto?

Vierailija

Meillä kokemusta laminaatista (sekä asennuksesta ja käytöstä), mutta tulevaan asuntoon houkuttaisi laittaa puukuvioinen muovimatto.

Siis onko kokemuksia muovimatosta (asennus ja käytäntö)?

Kommentit (10)

Vierailija

muovimatto. Meillä on kalliimmasta päästä olevaa pergon-laminaattia, jossa muka takuu, huh. Ihan naarmuilla, kun kiviä jäännyt lattialle, kettiössä veitsi tippui lattialle ja pala irti. Pesty laminaatti pesulla, silti ei kiillä enään. JA KAIKEN LISÄKSI TOSI KYLMÄ!

Vierailija

oli vaalea puukuvioinen muovimatto. Ehkä olen sokea, mutta kun sisään astui niin piti ottaa ihan lähituntuma että tiesi mitä materiaalia lattia on. Oli myös helppo pitää puhtaana ja siinä ei näkyny kuin TOSI isot villarakit... Suosittelen!

Vierailija

mutta ehkä mä silti valitsisin jonkun joka ei olisi puu- tai kivikkuvioinen vaan vaikka punainen tai sininen tai harmaa. (Riippuu mitä muuta väriä siellä on)

Asennukseltaan muovimatot eivät kyllä ole juuri entisestä helpottuneet. Siistin asennuksen aikaansaaminen vaatii joko ammattilaista tai helvetin hyviä hermoja ja vielä parempaa tuuria... ELi tulee tätä nykyä aika paljon kalliimmaksi kuin keskivertolaminaatti...

Vierailija

Tarkettin muovimatto on todella hyvän näköinen, pehmeämpi, hiljaisempi, lämpimämpi, huolettomampi ja helpompi puhdistaa kuin laminaatti. Suosittelen!

Vierailija

Kun muutettiin tähän oli molemmissa makkareissa muovimatto, toisessa niin huonokuntoinen (mutta silti tasainen) että laitettiin laminaatti siihen päälle. Kumpikaan ei nyt kovin ihana käytössä ollut, laminaatti kylmä mutta kauniimpi ja helpompi pitää puhtaana, muovimatto ei niin kylmä, mutta sen ulkonäkö oli kyllä jotain aivan kamalaa. Onneksi useamman vuoden asumisen jälkeen saatoimme vaihtaa parketit joka huoneeseen.

Mutta siis, se muovimatto oli mielestäni ihan järkyttävä, varsinkin sellainen puukuvioinen (kun ei se ole puuta nähnytkään). No ei se laminaattikaan aidosta puusta mene, mutta silti parempi vaihtoehto kuin puukuvioinen pehmeähkö muovi.

Mielipiteitä on varmaan monia, mutta näin minun mielestäni. Aidot paksut lankkulattiat olisivat minun unelmani, nyt tyydyn parkettiin.

Vierailija

jota inhosin! Kylmä, kovaääninen, tosi liukas ja muka kovapintainen, mutta helposti lohkesi pintaa kun joku kova esine putosi lattialle. Eteisessä (missä väkisinkin tuli märkää kengistä sisälle) lattia alkoi irvistellä :(

Seuraavaan omaan laitetaan ehdottomasti muovimatto ellei lautalattiaan ole varaa. Ne uudet nykyaikaiset matot on tosi hyvännäköisiä!

Uusimmat

Suosituimmat