Miten pitkään masennuksesta selviytymiseen menee?

Vierailija

t. jo kaksi vuotta sairastanut

Kommentit (13)

Vierailija

Niitä pitää ehkä syödä kauemmin kuin puoli vuotta, se on ihan minimiaika oireiden loppumisen jälkeen... minulle sanottiin, että pari vuottakin on ihan todennäköistä. Käy uudestaan lääkärissä ja koeta saada muutakin apua, mielenterveystoimistosta tai yritä saada lähete psykiatrille. Lääkkeet on ihan hyvä juttu, nopeuttavat paranemista ja elämässä jaksamista nyt, kun voimavaroja on vähän.

Vierailija

lehdistä ainakin voi lukea, kuinka kaikki julkkikset toipuvat masennuksesta muutamassa kuukaudessa, ja ovat entistä ehompia. Itsellä mennyt viimeiset viisi vuotta. Pitäisi vissiin alkaa julkkikseksi.

Vierailija

itse itseäni terapoiden ja ilman lääkitystä seitsemän vuotta toipua keskivaikeasta masennuksesta.

Puoli vuotta oli akuuttia aikaa, sitten tapahtui ihana asia ja pääsin pahimmasta. Lievänä masennus jatkui kolmisen vuotta, kaikkien oireiden katoamiseen meni vielä vuosia.

Vierailija

ja terapia siinä ohella.

Masennus iski reilu vuosi sitten päälle.

Olen optimistinen ja uskon että pääsen lääkityksestä eroon ensi kesänä tai kesään mennessä.

Itselläni on ollut onni siinä, että kuluneen vuoden aikana on tapauhtunut muutama tärkeä asia, jotka ovat auttaneet. Joskin on jokune inhottavakin tapahtunut. Itsetutkistkelun ja terapian lisäksi on siis ollut onnistuneita tapahtumia, jotka ovat varmasti nopeuttaneet parantumista.

Vierailija

työperäisestä uupumuksesta oli kysymys, vuoden töistäpoissaolo olisi auttanut merkittävästi. Niin ei ollutkaan.

Olen pahoillani jos pahoitin mielesi. Ilmeisesti sinulla on paljon pahempi tilanne kuin minulla, vaikka minunkin tilanteeni on kestänyt jo vuosikausia.

Vierailija

puolivuotta söin lääkkeitä ja jätin pois. Nyt jotenkin taas ahdistaa, en tiedä alkaisinko niitä uudestaan syömään. Olosuhteita on yritetty korjata monella tapaa. parisuhteessa kuitenkin vielä kitkaa ja toinen lapsista fyysisesti sairas, joskaan tätä ei voi korjata. ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat