Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otattaisiko riskin ja kertoisi työnantajalle raskaudesta jo np-ultran jälkeen?

Vierailija

.

Kommentit (14)

Vierailija

Itse kerroin niin työnantajalle kuin koko maailmallekin np-ultran jälkeen. Työnantajalle on lain mukaan kerrottava viimeistään 2 kk ennen äitiysloman alkua, eli juurikin about 3 kk ennen laskettua aikaa.

Rakenneultrahan tehdään jo viikolla 18-20 (about), siinä vaiheessahan on aikaa laskettuun aikaan vielä reilusti yli 3 kuukautta? Ja sitä paitsi, eiköhän se oli murheista viimeisin siinä vaiheessa, että miten työnantajan mahdollisesti jo hommaamalle sijaiselle käy, jos raskaus jouduttaisiin tuossa vaiheessa keskeyttämään...

Vierailija

että saatan ehkä jäädä äitiyslomalle heinäkuussa jos rakenneultra on ok. En salaile aborttipäätöstäni vaan sanon asiat pomolle niinkuin ne on

Vierailija

ja se on myös sikiölle armollinen. Vai luuletko että abortin saa rv 20 jälkeen jos vain ilmoittaa? Eiköhän siihen ole myös lääkärin suositukset ja selvitykset

Vierailija

jos rakenneultrassa todetaan elinkelvottomuus.

Ja voisiko joku vastata työnantajan näkökulmasta. Abortinvastustajat painukaa Amerikkaan, siellä teitä tarvitaan

Vierailija

jos lapselta todetaan rakenneultrassa puuttuvan elintärkeitä elimiä, yms.

Haluan heti mahdollisuuden yrittää uudelleen tervettä lasta.

Vierailija

Entä jos rakenneultran jälkeen joudunkin keskeyttämään raskauden ja mulle on jo ehditty etsiä sijainen? Vaikuttaako se jotenkin mun työtehtäviin?

On varmaan pakko kertoa, koska rakenneultra on vasta huhtikuussa ja työnantajalle jäisi vain 3kk aikaa etsiä sijainen ja hoitaa rahoitus, yms.

Olen tällä hetkellä työnantajalle ilmainen työntekijä ja kohta ainoa työntekijä.

Uusimmat

Suosituimmat