Aloitteleva kampaamoyrittäjä kysyy, millaiseen paikkaan toisit lapsesi tukanleikkuuseen

Vierailija

kuin että ne hiukset leikataan.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

ekat parturikeikkansa todella mukavalla naisparturilla/-kampaajalla, joka työskenteli yksin pienessä liikkeessään. Siellä poikaan teki vaikutuksen muovikorissa olevat pikkuautot yms. Niitä sai ottaa myös lainaksi kotiin (kampaaja itse tarjosi) ja käytiin sitten parin päivän päästä viemässä takaisin (asuttiin lähellä). Kampaajalla oli myös lasten oma "viitta" ja vesi, jota tukkaan suihkutti oli jotain "taikasuihketta", mutta meidän poikaa ne ei kovin paljon kiinnostaneet. Eli tuolla riitti pojalle pelkät pikkuautot ja oikeasti mukava ja lasten kanssa hyvin toimeentuleva parturi, jolla oli kokemusta lasten hiustenleikkuusta. Ikävä kyllä, kampaaja lopetti ja nykyään käydään vaan sattumalta valitussa kampaamossa, jossa on myös leluja (ne ei enää tee ihan niin suurta vaikutusta kuin pienempänä ois tehnyt) ja josta saa leikkauksen jälkeen keksin. Mä en niin tosta keksistä välittäis, mutta pojalle se on tärkeä "palkinto".

Lyhyesti vielä tärkeimmät seikat:

-kokenut ja lasten kanssa toimeentuleva kampaaja

-muutamia siistejä ja ehjiä leluja (varsinkin niitä pikkuautoja)

-edullinen hinta (joku 15 € ois vielä kohtuullinen)

-DVD-laite ois ihan huippu ja toimis varmasti aika monen lapsen kohdalla, mutta ilmankin pärjää

-myös toi keksi tms. on sellainen extra-juttu, mutta lahjontahan usein tepsii

Vierailija

pienenä ujostelivat vieraita. Siis vain yksi kampaaja. Kiva tuoli/kappa saattaa kiinnostaa tai sitten ei. Joku kädessä pidettävä lelu, kirja tai lehti myös. Leikkipaikallista kampaamoa ei olla nähty, toisaalta voisi ehkä houkutella lasta pois tuolista liian aikaisin? Eli muutama lelu, mutta ei mitään liian kiinnostavaa leikkipaikkaa.

Vierailija

Onpa tässä tullut hyviä asioita! Itse alan eri silmin katsella lapsen parturipaikkaa ensi kerralla...

Meidän perheen aikuiset saisi asiakkaaksi jos olisi leikkinurkka+dvd, pääsisi kotiäitikin keskellä päivää asiakkaaksi. Aika tärkeää on, ettei ohjelma ole liian raju, monetkin alle 3-v:t jännittävät Disneyn piirrettyjä, Maisa olisi hyvä vaihtoehdoksi pienille asiakkaille.

Autoistuin vie varmaan kohtuuttomasti tilaa, mutta sen perässä olemme kulkeneet tähän asti.

Halpa hinta on tärkeä, ainahan voisi muutaman kerran lyhentää itsekin, mutta alle kympin leikkauksesta ei jaksa ottaa kotiriskejä.

Tosi tärkeää on tuo, ettei leikkaa kaikille samanlaista! Nykyään tosi monet haluavat poikalapsillekin sellaisen "prinssikampauksen", siis lähes polkkatukan, mutta meidän parturi ainakin luuli tietävänsä paremmin miten lasten hiukset leikataan: lyhyiksi. Siilin jos joku meidän lapsille leikkaa, niin en tiedä mitä teen!

Karkin tarjoamisesta en itse pitäisi, mutta jos se joitakin auttaa, niin voisihan niitä olla varastossa?

Vierailija

ylisisustetut ja -kalustetut kampaamot. Kampaamon tulee olla siisti ja yhdenmukaisesti sisustettu (hauska ja iloinen tai pelkistetty tms.), mutta ei kalliilla ratkaisuilla. On kiva, että kampaamossa saa hemmottelupalvelua, esim. päänhierontaa hiustenpesun yhteydessä ja kupin TUORETTA kahvia, uusia naistenlehtiä, mutta itse en ole kovin halukas (mutta usein pakotettu) maksamaan kalliista remonteista ja viinilasillisista (tosin sitä en maksanut itse, vaan menin ystäväni mukana odottamaan) montakymmentä euroa per kerta hoitomaksun päälle. Luksuspaikat on ok niille, joilla on siihen varaa, mutta itsenikaltainen tavis maksaisi mielellään kohtuullisesti ammattitaitoisesta työstä ja ystävällisestä asiakaspalvelusta.

Toinen asia, mikä ihmetyttää: mitä vidioottisukupolvea me oikein kasvatamme, kun mitään ei voi tehdä katsomatta dvd:tä? Kohta niitä vaaditaan vessoihinkin ja ruumishuoneille (anteeksi brutaali kielenkäyttö!), kun ei muuten pysty rauhoittumaan. Minulla on kaksi vilperttiä lasta, mutta kyllä heidät olen saanut pysymään kampaajatuolissa Aku Ankkaa lukien (vaikkeivat osaa edes lukea). Jos ei onnistuisi, ottaisin heidät syliin tai lahjoisin pillimehulla tai antaisin rusinapaketin mussutettavaksi tms. Ihmetyksekseni omat hulivilini nauttivat saada jutella kampaajan kanssa! Eli kampaajan lastenkohtaamistaidoilla on suuri merkitys, miten lapset viihtyvät (ei siis ole yksistään kampaajan vika, jos lapset eivät viihdy, mutta auttaa asiassa).

Vierailija

Kiva ja rauhallinen ote/asenne sekä myös lapsen mielipiteiden kuunteleminen (jos kouluikäinen). Lisäksi jos sinulta löytyy esim. kielitaitoa, kannattaa mainostaa sitä. Meillä käy monet ruotsinkielisen päiväkodin ja ala-asteen lapset kivalla, ruotsinkielisellä kampaajatytöllä koulun lähinurkilla, koska kampaaja osaa myös ruotsia.

Vierailija

leluja "odotusnurkkauksessa", kampaaja oli tosi mukava, jutteli lapsille ja sai hyvin lapset pysymään aloillaan leikkuun ajan. Leikkauksen jälkeen lapsi sai, jos halusi, raitoja hiuksiin valitsemallaan värillä ja lopuksi vielä hienosti istutun leikkuun jälkeen sai tikkarin.

Tosi kiva paikka, ikävä vain kampaaja lopetti, joten olisi meilläkin uuden kampaajan etsimisen aika..

Vierailija

a) kampaaja/parturi, joka osaa olla lasten kanssa

b) kohtuullinen hinta

c) leikkipaikka (tärkeä juttu meille, koska useamman lapsen hiukset leikataan peräjälkeen)

Vierailija

Meille ulkoiset puitteet eivät ole olleet tärkeät, vaan kampaajan asenne ja suhtautuminen lapseen. Ystävällinen ote ja kärsivällisyys.

Tsemppiä uralle!

Vierailija

on minusta tärkein. Ei kiitos pottakampauksia minun lapsille!

En kaipaa mitään erityisiä lastenhärveleitä, henk.koht. dvdlaitteita tms., joku sarjakuva- tai kirjanurkkaus on ok, jos lapsiasiakas ei ole puheliaalla tuulelta tai sisarus odottaa (itse tosin varaan kaksi samaa aikaa eri kampaajille, niin ei tule odottajalle tuskan hiki). Mieluummin kohtuullinen hinta kuin kalliitten lelujen lisä maksussa.

Ravintoloissa lasten lelupaikat ovat usein todella törkeässä kunnossa: muutama repalainen vanha Aku Ankka, likaiset lelut, pari värikynäpalaa jonkun laatikon pohjalla, leluista irronut osia/ eivät toimi. Yöks, ei tällaisia kampaamoihin. Samoin vauvojen hoitopöydät vessoissa on usein niin ajattelemattomasti sijoitettu ja likaisia, että ne on liikoja miettimättä isketty johonkin nurkkaan, koska "olemme lapsiystävällinen paikka".

Lainaus:

Että kampaaja ottaa lapsen vakavasti ts. kohtelee lasta asiakkaana samalla tavalla kuin aikuistakin. Kuuntelee hänen ja hänen vanhempiensa toiveita että miten leikataan, ja leikkaa yhtä hyvin kuin aikuistenkin hiukset. Siis ei mitään pottapää-kampauksia tms. eikä vähättelevää asennetta mihin törmää usein. Joku pieni ekstra voi olla kiva esim. letti pitkiin hiuksiin lopuksi tai joku juttu mistä lapsi tykkää, mutta mitään muuta erityistä ei tarvita.

Vierailija

ts. kohtelee lasta asiakkaana samalla tavalla kuin aikuistakin. Kuuntelee hänen ja hänen vanhempiensa toiveita että miten leikataan, ja leikkaa yhtä hyvin kuin aikuistenkin hiukset. Siis ei mitään pottapää-kampauksia tms. eikä vähättelevää asennetta mihin törmää usein. Joku pieni ekstra voi olla kiva esim. letti pitkiin hiuksiin lopuksi tai joku juttu mistä lapsi tykkää, mutta mitään muuta erityistä ei tarvita.

Vierailija

Käymme kampaamossa jossa dvd lapsille+ hiuksiin saa 1 eurolla sellaisen kuvan suihkutettavilla väreillä. Lapselle oma tuoli jossa hyvä istua.

Vierailija

Meidän lapsella on niin vähän tukkaa ettei siihen mitään kunnollisia kampauksia saa väännettyä. Jotta en itse vain lyhentäisi otsista ja vähän tasoittelisi latvoja, ammattilaisen pitäisi olla todellakin halpa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat