mitä ihmettä, vihreää kakkaa...?

Vierailija

Miksi vauvan kakka muuttui ruohonvihreäksi? Ikää reilu 2kk ja rintamaidolla, ei vaivoja.. Kokemuksia?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Eli kun söin itse salmiakkia, vauvan kakka muuttui vihreäksi. Myöhemmin n. 4-6 kk iässä kieltäytyi rintamaidosta kokonaan jos olin syönyt salmiakkia.

Vierailija

Lainaus:

Jätäpä siis kokeeksi maito, kanamuna, kotimaiset viljat pois ruokavaliosta ja katso paraneeko kakka ja iho. Jos muutos tapahtuu hakeudu pätevän allergologin juttusille.

Ei kannata kaikkea jättää kerralla konsultoimatta ravitsemusterapeuttia, koska dieetillä pitää olla ainakin kaksi viikkoa, että huomaa onko vaikutusta.

Kokeile ensin vaikka jättää vain maito pois. Ja siis KAIKKI maitoproteiini, sitä on vaikka missä mitä ei älyäisikään.

Mutta mene ihmeessä lasten allergologin juttusille, äläkä nyt ala supistamaan omaa ruokavaliotasi ihan olemattomiin asiantuntijaa kuulematta!

Vierailija

vihreä limainen (kalalle??) haiseva kakka oli merkki suoliston tulehdustilasta eli allergiasta. Oli allerginen rintamaidon kautta maitoproteiinille sekä monelle muulle syömälleni.

Kun en heti tajunnut ryhtyä itse imetysdietille, pääsi vauvan suolisto aika pahaan kuntoon ja eka vuosi mentiin n. 10 sopivalla kiinteällä ruoka-aineella.

Jätäpä siis kokeeksi maito, kanamuna, kotimaiset viljat pois ruokavaliosta ja katso paraneeko kakka ja iho. Jos muutos tapahtuu hakeudu pätevän allergologin juttusille.

Vierailija

Kokeilepa imettää 2-3 kertaa peräkkäin samasta rinnasta, jolloin vauva saa enemmän rasvaisempaa takamaitoa. Tällä konstilla mun vauvan kakka muuttui normaaliksi.

Vierailija

Mutta niinpä tuo tuntuu menevän.. Ne lapset,joille otimme vakuutuksen ennen syntymää ovat olleet terveitä ja ne joille ei olivat korvatulehduskierteessä.. = (

Tarkoitin kyllä lähinnä et budjetti ei taida riittää yksityiselle allergologille, joten aloitan tk:n neuvolan kautta jos pääsisi halvemmalla etenemään.. Toki raha revitään yksityiseen jos apua ei saa terkkarin kautta!

ap

Vierailija

vihreän kakan...se tuli muistaakseni vauvan nuhaisuuden yhteydessä, eli kun paljon limaa hengityselimistöstä joutui sinne muun ruoan (siis maidon) sekaan niin vihreäksi ja limaiseksi sekä aika löysäksi muuttui kakkakin. Voisikohan olla kyse samasta ilmiöstä?

Vierailija

Pelkäsin tätä vastausta, mul on jo kaksi korvakierrelasta ollu enkää jaksais enää.. Sen takia olen lykänny lääkärireissuakin..

ap

Lainaus:

.

Vierailija

Kakka voi siis vihertyä mistä syystä vaan..! Nyt on kyse pitkäkestoisesta oireesta, voikohan se sit olla jotain allergiaa? Ei kai se sit mitään kun muuten on aikas terve, vähän kuivat kintut ja nuhailee/pärskii mut muuten ok..

Kiitos vastauksista, lisää kokemuksia..

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat