Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys yksinhuoltajille..

Vierailija

Paljonko saatte elatusapua etävanhemmalta? Entä miten paljon kyseinen etävanhempi osallistuu lapsen/ lasten hoitoon ja kustannuksiin muuten?

Mielenkiinnosta kyselen, sillä tuntuu että minun eksäni maksama elatusapu (150e/kk yhdestä lapsesta) on aikoja sitten jäänyt kaikkien elinkustannusindeksien jalkoihin.. Hän tapaa lasta melko harvoin, suurin piirtein viikonlopun kuukaudessa, mutta osallistuu kyllä melko usein suurimpiin hankintoihin..

Tulipa vaan tälläinen mieleen, kun kuulin että elatustuki on hiukan noussut ja on nykyään melkein sama kuin tuo saamani elatusapu..

Kommentit (7)

Vierailija

jos lapsen isä osallistuu elatusmaksun lisäksi vielä hankintoihin (hänenhän ei tarvitsisi tehdä sitä). 150e on jo sinällään ihan hyvä elatusmaksu ja jos tosiaan lapsen isä vielä muutenkin makselee jotain niin hyvin sinulla on asiat, paremmin kuin useimmilla muilla.

Saan minimin eli 129e kuussa, isä ei sen lisäksi maksa senttiäkään. Tapaa lasta todella harvoin ja silloinkin maksamme kuljetuksen puoliksi (välimatkaa 300km).

Vierailija

Ja ahne ämmä tai ei, niin en ottaisi penniäkään, jos en tällä hetkellä joka pennosta tarvitsisi, opiskelija kun olen.. Ja omaako ahneutta se on, jos haluaa lapselleen parasta, eihän ne rahat mulle ole..? Outo ajattelutapa..

Vierailija

Lainaus:

Siis saathan sinäkin ne korotukset ensimmäisen korotuksen jälkeen. Eli jos vaan sopimuksenne on tehty ennen vuotta 2007, niin tämän vuoden alusta tuli taas 5% korotus.

Vierailija

Meillä on välimatkaa vieläkin enemmän ja meilläkin maksetaan kuljetus puoliksi, mikä on mielestäni just yks syy nostaa elatusapua, tai sitten isä voisi maksaa kokonaan kuljetukset ainakin niin kauan kun omaa 3 kertaa isommat tulot kuin minä..

Saan minimin eli 129e kuussa, isä ei sen lisäksi maksa senttiäkään. Tapaa lasta todella harvoin ja silloinkin maksamme kuljetuksen puoliksi (välimatkaa 300km).

[/quote]

Vierailija

Siis saathan sinäkin ne korotukset ensimmäisen korotuksen jälkeen. Eli jos vaan sopimuksenne on tehty ennen vuotta 2007, niin tämän vuoden alusta tuli taas 5% korotus.

Uusimmat

Suosituimmat