esikoishaaveet syksylle -09 :)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi!

olen joko väsynyt tai vauvahuuruissa, mutta en löytänyt sellasta pinoa mikä olis sitä ihan ihka ensimmäistä oikeaa pikkukääröä toivoville/suunnitteleville vauvakuumeisille :D

itse olen 22.v tyttönen pohjois-pohjanmaalta ja asustelen avopuolison 24v ja koiran1v4kk kanssa. mulla on ollu koko viime syksyn ihan valtava vauvakuume ja marraskuun lopulla päätettiin sitten jättää pillerit pois..

elikkäs nyt ois ensimmäinen "yritys"kausi menossa ja ovista kovasti yritän bongailla :) ollaan ajateltu tää ihan rennosti niinkun varmaan kaikki muutkin aluksi eli tulee jos on tullakseen...

vaan minäpä tietysti roikun täällä sivuilla kaiket vapaa-ajat ja yömyöhään.. pelkästään vauva-asiat pyörii mielessä :D

olinkin tosi otettu kun avokki(ei ole siis yhtään hössöttäny eikä tosiaankaan yritämällä yritä eikä mieti vaan on siis sillä mielin täysin että vauva on tervetullut jos niin sattuu käymään) sano mulle että olishan se pieni muru kyllä tosi tosi rakastettu! nyt en enää pysy ollenkaan nahoissani...jaiiiikksss!!!!!!

hmmm..katsotaan löytääkö tänne muita esikkoa yrittäviä tai haaveilevia tiensä :) toivottavasti!! ja jos täällä on jo vastaava palsta niin kertokaahan! minä kyllä nuissa muissakin pinoissa kirjottelen ja seurailen :)

rosmariini yk1kp12/22-? ......ei mitään hajua milloin kierto mahdollisesti vakiintuu jos vakiintuu... viimeks oli 22pvä...mut luulen että nyt on pidempi..

Sivut

Kommentit (268)

Vierailija

Tulpaani: Onneksi olkoon. :) Ihanaa kun alkaa plussia tulla tähänkin pinoon. :)

Tinttuliina: Joo kyllä pitäis tehdä uusi pino. Esikoista haluaville eikä hypätä johonkin muuhun. Pitää vaan nimi keksiä ja jonkun tehdä. :)

Omaa napaa: sain miekin plussan. Nimittäin ovisplussan! :) Ja oon jo tosi ilonen tuostakin. :)

Reetu1 kp 15/30 yk 9

Vierailija

Alkajaisiksi onnittelut tuoreelle rouvalle, Santsuli :-)

Täällä pongattiin ovis nyt viikonloppuna ja kyllä sitten vuoteessa aikaa vietettiinkin. Nyt vaan jäädään sitten odottelemaan tuottiko tulosta. Tää päivä on mennyt itsellä siarastaessa mutta onneks nyt iltaa kohti vointi alkaa oleen jo hyvä niin voi jatkaa "projektia" vielä tänäänkin, varmuuden vuoksi. Vitamiinejä kanssa tänään hommasin jos niillä sais edes itseensä lisää virtaa. Kertokaahan nyt muutkin kuulumisia ja tuntemuksia. ja tietysti niitä plussia.

Vierailija

Santsuli, olen miettinyt ihan samaa! Pillereiden lopettamisen jälkeen olen turvonnut joka puolelta. On tosi pallo olo. Ja tämä on siis tapahtunut tosi lyhyessä ajassa.. vasta ensimmäinen luomukierto menossa. Luulin, että pillerit keräävät nestettä kehoon ja mahdollisesti vähän lihottavat, mutta mulla tais käydä ihan toisin päin. En ole mielestäni myöskään syönyt enempää kuin normaalistikaan. Toivon, että tämä on väliaikaista ja menee ohi kun elimistö tottuu hormonaaliseen muutokseen. Kammoan lihomista, mutta en haluaisi nyt alkaa laihduttamaan kun se voi heikentää mahdollisuutta raskautua.. :(

Täällä odotellaan innoissaan jo ovista, vaikka siihen on vielä aikaa. Haluan päästä kokeilemaan ovistestejä, joita ostin! :D

Mukavaa viikkoa!

Vierailija

SaMaHa ei kannata panikoitua, vaikka tälläsillä palstoilla usein vaikuttaakin, että lapsen saanti on vaikeaa, se johtuu nimittäin vaan siitä, että ne joilla tärppää heti ensi yrittämästä harvoin ajautuvat tänne... Muista että jokainen ihminen on erilainen! Ei voi tietää, että esim miten nopeasti elimistö palautuu pillereistä.

Miulla ei mitään uutta. Mahaan koskee kun liikun ja on tukkonen olo. Tää on kyl piinaviikkojen piinaviikko. Ens viikolla pitäis lähteä taas reissuun ja haluisin selvyyden tähän ennen sitä!

reetu

Vierailija

tänään tein vielä varmistus testin ja kaksi viivaa tuli siihenkin, on se nyt tosissaan vaan uskottava. Jos roikun kuitenkin hetken vielä tässä pinossa, kun en ihan vielä uskaltaisi odotuspuolelle siirtyä...

Kiitos kaikille onnitteluista, toivottavasti pääsen onnittelemaan teitä pian :)

Olis niin mukava jatkaa pinoilua teidän kanssa odotuspuolelle!

Reetu älä vielä lannistu voi olla et onki tärpänny tässä kierrossa!

Janksullakin saattaa ihan hyvin olla jo pikkunen kyydissä!

Loppa paljonpaljon onnea matkaan toivottavasti haamu vahvistuu :)

Santsuli varovaisesti rv4+2

Vierailija

Minullakaan ei ole mitään ihmeitä tapahtunut ja palstailu vähän jäänyt.

Kuukautiset siis alkoivat, muutamaa päivää aiemmin ehdin testata negan. Mietin itse myös samaa kuin Mariahia, ensin tuli pari tuntia punaruskeaa vuotoa, jonka seassa pieni kiinteä klöntti jotain (ei samanlaista hyytelömäistä, mitä joskus kuukautisten aikaan). Päivä-pari ilman vuotoa ja alkoi kivulias vuoto. Olisikohan ollut varhainen keskenmeno? Niin ja kun viimeksi kirjoittelin niin "oireena" oli myös menkkamaiset kivut, joita kesti yli viikon. Näin kauan minulla ei menkkakivut ole koskaan kestäneet ennen kuin vuoto sitten alkanut.

Anteeksi ällöttävän tarkka kuvaus, mutta itseä jäi vaan ihmetyttämään nämä "oudot kuukautiset".

Vierailija

mutta onneksi tulin viela tamankin pinon lukemaan! Onnea kovasti Vauva-10!! Mihinkas sulla nyt menee se laskettu aika?? Jonnekin joulukuun loppupuolelle vissiin??

Reetu, en osaa sanoa noista ovistikuista ja niiden viivoista, kun en oo yhtaan niihin perehtynyt... Itse ajattelin, etta otan ne kayttoon, jos ei puoleen vuoteen tule plussaa!

Vierailija

Nyt täällä ollaan koko ajan sormet ja varpaat ristissä, ettei vaan kuukautiset ala tänään, kuitenkin tällä epäonnisella tuurilla ne pärähtää tänään :/ :S

reetu1, oletko testaillut uudelleen?

Täällä nyt menossa 35/30-37 (hmm, mietin muuten että jos vaikka kuukautiset viimeksi alkaneet 1.pv ja sitten alkavat siitä 30 päivän kuluttua eli 30.pv niin tuleeko silloin kierron pituudeksi 30 vai 29? :o Eli lasketaanko toisten kuukautisten eka päivä edelliseenkin kiertoon? :D Olipas hassusti muotoiltu kysymys...

Ei ole mitään kuukautisia edeltäviä oireita näkyvissä. Viime yönä nukuin hulppeat 11,5h putkeen, mikä on ERITTÄIN harvinaista minulle (tapahtuu ehkä kerran viidessä vuodessa!) ja muutenkin on väsyttänyt parina viime päivänä, vaikka en ole mitenkään rasittanut itseäni.

Paineen tunnetta alavatsassa ja pieniä vihlaisuja, jotka eivät ole kuitenkaan kuukautiskipujen kaltaisia ollenkaan.

Rinnat ja nännit edelleen erittäin herkät ja tänä aamuna ennen aamukahvia oli hetken aikaa etova olo. Toki voi johtua pitkistä yöunista ja siitä, että oli ollut 16h syömättä...

On se jännä, miten mieli pystyy kehitellä kaikenlaisia oireita jopa ilman mitään syytä!

Itsellä siitä vähän harmillinen tilanne, että mies on nyt reissussa ulkomailla ja tulee vasta yli viikon päästä takaisin. Kerroin kyllä jo tilanteesta, että kuukautisia edelleen odotellaan... Toivottavasti mieskin siellä älyää toivoa parasta :D

Mutta mukavaa perjantaita 13.päivää kaikille! :)

Ja Santsulille paljon häähumua ja onnea! :)

Vierailija

Hiphei ! Täällä myös uusi kuumeilija ! :)

Täytän ite pian 20 ja miekkonen täyti justiinsa 21 :) Valmistuttiin just molemmat ja mies on armeijankin suorittanut. Ollaan oltu yhdessä reilu kolme vuotta ja yhdessäkin keritty jo reilun vuoden asumaan :)

Pillerit lopetin tossa 25.02 ja täti tuli kylään heti 28.02 kp on siis 16/? jos nyt oikein laskin. Netistä vähän kattelin noita "hedelmällisiä päiviä" niin tässä ollaan sitten peittoja heiluteltu tiuhaan tahtiin ennen ja jälkeekin. Enpä oikein usko että e-pillereiden jälkeen näin nopeasti raskaaksi tulisin, mutta olishan se vallan ihanaa :)

Mitäs teille muille kuuluupi? :)

Vierailija

Hirveetä häähuumaa.. Kiitos vaan, nyt iskee vauvakuumeen lisäks hääkuume. :D Ihanat olis varmasti tälläset talvihäätkin. :) Niistä pillereistä vielä, että itellä on nyt kuudes yrityskuukausi menossa pillereiden lopettamisen jälkeen (söin 3,5 vuotta). En tiedä mistä johtuu, pillereistä vai muusta, että ei ole vielä tärpänny, mutta yrityksen puutteesta ei ainakaan ole kyse. ;D Pilllerivalmistajat ja lääkärit ainakin sanoo, että pillereiden lopettamisen jälkeen elimistö palautuu normaalitilaan jo 12-16 vuorokauden kuluessa. En kyllä ite usko, että valtaosalla palautuu noin nopeesti, ku kaikilla tuntuu olevan kierto ainakin kuukauden sekasin sen jälkeen ku on lopettanu pillerit.

Ootko Jansku amiksessa vai lukiossa? Aattelin, et nuo jatko-opinnot voi aiheuttaa ongelmaa, jos on lukio vaan käytynä ja nyt rupee lapsen tekoon. Tai siis omasta jaksamisestahan se on kiinni, et jos haluu ja jaksaa niin onnistuu se kouluttautuminen ku on lapsiakin. Äääh kuulostipa tylyltä. Sori en nyt ossoo muotoilla tuota silleen ei-tylysti. :D Mutta toivottavasti ymmärrät mitä tarkotan ja etkä luule, että utelen.. :) Ja oon kyllä sitä mieltä, että lapset pitää tehä nuorena jos siihen on vaan valmis ja pystyy tarjoomaan lapselle parasta. :) Ja nuoriahan tässä ollaan kaikki. :)

Reetu1 kp 19/30

Vierailija

Elviira: Toi on kyl ihan totta et heti ku alkaa vähänkin kiinnittää huomioo niihin raskauden oireisii ni kyl niit sit alkaa ilmestymään. :D Ite en oo nyt aatellu ollenkaa ja jonneki ne on sit hävinny...

Oon ite aika hyvin malttanu odottaa testaamistakin jne. Testi on kaapissa, mut ei oo siltikää ollu mitään hinkua testata. Aattelin odottaa nyt viel muutaman viikon ennen ku lähen testailemaan yhtään mitään. Toisaalta testihän se sen totuuden sit kertoo kuitenkin, niin turha mitään oireitakaan on lähtee kuvittelemaan. Eikä kaikille tuu niit ollenkaa. Itse mietin ensin et jos vaikka odottais et tulis jotakin ja sitten vasta testais, mut kyl toi menkkojen poisoleminen on jo aika hyvä syy testata.

Hyvää viikon jatkoa!

Vierailija

Onnea kaikille plussanneille näin alkuun! :)

Minä en ole jaksanu nyt oikein kirjoitella tänne, kun tuntuu, ettei ole mitään kirjotettavaa. Kp 21 tuli tuossa maaliskuun alussa outo muutaman päivän niukka verinen vuoto, joka sitten loppu, ei selkeästi tavalliset menkat. Päättelin kuitenkin, että ehkä olivat menkat, ja nyt olis siis menossa kp 19/???. En ole vielä siis saanu selkoa omasta kierrosta, kun Terolutin poisjättämisen jälkeen ei ole kunnon "omia" menkkoja tullu. Enkä ole viittiny oviksiakaan testailla, kun ei oikein tietoa missä vaiheessa alkais testaamaan, enkä nyt ihan kierron jokapäivänä viitti testailla... ;) Kun ei niitä oireitakaan ole...

Juup, jonkinlainen tympäännys menossa asian suhteen, mutta ehkä se tästä. Menkkojen pitäis taas alkaa laskennallisesti ehkä ens la:na, mutta jos ei ala, on varmaan lähdettävä ens viikon alusta raskaustestiä ostamaan. Jospa sieltä plussa tulis! :)

Plussia odotellessa (kelpais pelkkä ovis-plussakin...:) ),

SaMaHa

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat