Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytettyjen vaatteiden hinnoista...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kun myytte lastenne pieneksi jääneitä vaatteita tutuillenne, niin paljonko olette niistä pyytäneet? Myyttekö vaatteet kappalehintaan vai määrittelettekö vain jonkinlaisen hinnan koko satsille? Erityisesti olen kiinnostunut hieman hinnakkaampien merkkien vaatteista kuten Po.P, Cupcake, Phister & Philina, Novastar, Catimini jne. Millaisilla hinnoilla olette niitä myyneet, jos kyseessä erittäin hyväkuntoinen käytetty? H&M:n ja muiden samantapaisten ketjujen vaatteita on helppo hinnoitella, mutta jotenkin tuntuu, että kaikki eivät arvosta laatua yhtä paljon kuin minä itse, eivätkä ole valmiita maksamaan "merkillisestä" vaatteesta yhtään enempää kuin esim. H&M:n vaatteista.

Miten te olette siis toimineet em. vaatteiden kohdalla?

Kommentit (10)

Vierailija

Itse kuulun myös niihin, jotka ovat valmiita maksamaan käytetystä merkkivaatteesta enemmänkin, mutta meitä tällä lailla ajattelevia löytyy valitettavan vähän. Meillä on kolme lasta ja kaikki vaatteet olen ostanut uutena pääasiassa ulkomailta, joten ylimääräistä, pieneksi jäänyttä vaatetta kertyy nurkkiin aika ajoin paljonkin. Tähän mennessä olen kaupannut kaikki huutonetissä, sillä kirppareille en jaksa lähteä myymään. Oman kokemukseni mukaan huutonettiinkin on lama jo iskenyt ja tuntuu, että sielläkin kaikki pitäisi saada jo lähes ilmaiseksi. Vaatteiden kuvaus ja ilmoituksen tekeminenkin käy ihan työstä, joten parin euron takia en viitsisi sitäkään vaivaa nähdä. Siksi olenkin nyt tarjonnut muutamalle tutulle vaatteita ostettavaksi. Kaikki ovat olleet oikein innostuneita, mutta hinnat kuultuaan ovatkin tulleet siihen tulokseen, että eivät tarvitsekaan vaatteita :(. Ja olen siis pyytänyt vaatteista 4-5 euroa kappaleelta ja kyseessä laadukkaat merkkivaatteet. Mielestäni hinta ei päätä huimaa ja itse hyppäisin riemusta kattoon, jos joku tarjoaisi tuolla hinnalla meille vastaavia vaatteita. Kuten Röpöläinenkin sanoi niin ei yli 70 euron vaatetta viitsisi ihan parilla eurolla kenellekään antaa.

Ilmeisesti huutonet on edelleen ainoa toivoni päästä vaatteista eroon, kun ei näistä tuttavakaupoistakaan näytä mitään tulevan :(.

Meilläkin sukulaiset olettavat, että annan vaatteet suoraan heille kiertoon, kun jäävät meidän lapsille pieniksi. Eihän se kuitenkaan niin mene, että minä maksan vaatteista itseni "kipeäksi" ja toiset saavat sitten huippukuntoisia ja laadukkaita vaatteita lapsilleen ilmaiseksi tai ainakin melkein. Kukapa meistä ei toivoisi saavansa jotain maksua vaatteista, sillä onhan meidän ostettava uusia vaatteita kasvaville lapsille tämän tästä ja rahathan niihinkin on jostain saatava.

Nonna2, missä tuo Villa Lyhty muuten sijaitsee?

Vierailija

Hinnoittelu on tosi vaikeaa... H&M, Lindex vaatteet on helppo myydä, mutta en noita kalliimpia minäkään viitsisi lähes ilmaiseksi antaa ja toisaalta taas tiedän, että osa ystävistäni ei niistä paljoa halua maksaa. Jotenkas, lopputulema on se, että mä myyn kaikki tuntemattomille :)

Vierailija

Olen just putsannut vaatekaapit ja myynyt huutiksessa käytettyjä lasten vaatteita.

Esimerkkinä normaali perustrikoopaita on mennyt 2 eurolla, mutta kun kysessä on Marimekko (eli merkkivaate), niin hinta on noussut 4 euroon saman kuntoisessa paidassa. Eli hinta "tuplaantuu" kun kysessä on merkkivaate.

Sama juttu ulkovaatteessa. Hyväkuntoinen, mutta halvempi Jonathan haalari= yli sain yli 20 euroa. Mutta toinen Reimatec merkkinen, niin hintaa yli 40 euroa. Eli siinäkin hinta tuplaantuu.

Eli tällä periaatteella käytetystä merkkivaatteesta saa n. tuplasti enemmän, kuin normaali H&M tms. vaatteesta.

Vierailija

Huuto.netin kautta myyn meidän vaatteet tai sitten kirppikselle. Meillä sisävaatteet ihan perusvaatetta, hm, lindex, ym. Ulkovaatteissa ja kengissä sitten kalliimpia merkkejä. Kaverit tietää huuto.net nimimerkkini ja jos haluaa jonkun vaatteen, niin huutelee sitten huutiksesta.

Villalyhtyä voin todella suositella. Mulla oli kaikki jämävaatteet tytöltä, parhaat olin myynyt huutiksessa. Viikon verran pöytä villalyhdyssä ja rahaa sain päälle 170 euroa. Mukana ei juurikaan ollut ulkovaatetta vaan ihan noita hm, lindex sisävaatteita ja paljon leluja sekä joitain vauvatarvikkeita.

Vierailija

esim. 10e muovipussillinen vaatteita. Merkkivaatteet hinnoittelen ja jos joku tuttu on ollut vaatteita vailla niin on voinut katsastaa mitä meiltä on menossa myyntiin. Jos joku ostaa useamman "merkkivaatteen", niin yleensä niistäkin sovitaan sopiva summa eli pyöristän tutuille hintaa hieman alas. Mutta periaatteessa pyydän hinnakkaista vaatteista sen summan, jonka haluaisin ko. vaatteista saada (esim. huutiksessa). Uudenveroisista merkkivaatteista pyydän noin 30% alkuperäisestä hinnasta. Järjestely on toiminut hyvin; tuttuni näkee paljonko mistäkin vaatteesta pyydän ja voi päättää onko hän valmis vaatteesta maksamaan. Tarjolla on yleensä vaatteita laidasta laitaan (hinnat 0,50e->), joten aina on jokainen löytänyt jotain mieleistä ja omalle kukkarolle sopivaa.

Hankalinta on sukulaisten kanssa; yksi heistä olettaa saavansa kaikki meidän käytetyt sisä- ja ulkovaatteet "lainaan". Minä taas haluan myydä kaikki myyntikuntoiset ja ostaa rahoilla uutta tilalle. Hänelle tietysti sopisi hyvin, että minä laitan paljon rahaa meidän poikien vaatteisiin ja hän vain "lainaa" niitä.

Mutta pääasiassa myyn huutiksessa tai tavallisilla kirpputoreilla eli tuntemattomille. Viimeksi marraskuussa minulla oli viikon pöytä lastenkirppis Villa Lyhdyssä ja kaikki vaatteet menivät hyvin kaupaksi. Varsinkin merkkivaatteet menivät hetkessä; asiakkaita riitti ja he ovat valmiita myös maksamaan vaatteista. Hinnan on tosin oltava kohdallaan; monet merkkivaatteita ostavat ovat kuitenkin hintatietoisia eli eivät ole valmiita maksamaan mitä tahansa. Mitään ei varastettu (tätä monet merkkivaatteita myyvät pelkäävät) ja viikon tuotto oli reilusti yli 400e.

Minä olen valmis maksamaan käytetyistä merkkivaatteista; tunnen merkit ja hintatason hyvin. Mutta mistä löytää kivoja käytettyjä vaatteita? Vaatetettavana on kolme poikaa (2kk, 4v ja 6v), joista lähinnä kahdelle isommalle on vaikea löytää käytettyjä vaatteita.

Vierailija

Siinähän se asia jo tulikin. Mitä maksaa pöytä/viikko tuolla villa lyhdyssä. Nettisivuilla ei ollut hintoja. Pienen vauvan kanssa on mahdotonta mennä tavalliselle kirppikselle myymään niin tuo kuulosti hyvältä vaihtoehdolta.

Vierailija

Myyntipalstoilla joskus tuntuu, että 3 euroakin sisävaatteesta on liikaa. Mutta jos Catimini neuletakki on maksanut 71,90e, niin en kyllä sitä parilla eurolla myy. Meillä on lisäksi niin paljon vaatetta, että suurin osa on ehtinyt olla päällä vain muutamia kertoja. Minä kyllä hinnoittelen todella vähän pidetyt merkkivaatteet noin puoleen hintaan maksetusta hinnasta. Jos eivät mene, niin sitten eivät. Lisäksi kaikki on tilattu ulkomailta, joten postimaksujakin on makseltu kohtuullisesti.

Mietin juuri itsekin pieneksi menneiden vaatteiden laittamista myyntiin. Huuto.net on ainoa järkevä vaihtoehto, mutta tuntuu tämä "lama" iskeneen sinnekin. Aion kokeilla huutista ja jos kauppa ei käy, niin säästän vaatteet siskon pojalle. Tosin niitä saa säästellä sitten 3 vuotta =)

Enkä kaipaa kritiikkiä, meillä ostetaan paljon omasta halusta.

Lainaus:

Kun myytte lastenne pieneksi jääneitä vaatteita tutuillenne, niin paljonko olette niistä pyytäneet? Myyttekö vaatteet kappalehintaan vai määrittelettekö vain jonkinlaisen hinnan koko satsille? Erityisesti olen kiinnostunut hieman hinnakkaampien merkkien vaatteista kuten Po.P, Cupcake, Phister & Philina, Novastar, Catimini jne. Millaisilla hinnoilla olette niitä myyneet, jos kyseessä erittäin hyväkuntoinen käytetty? H&M:n ja muiden samantapaisten ketjujen vaatteita on helppo hinnoitella, mutta jotenkin tuntuu, että kaikki eivät arvosta laatua yhtä paljon kuin minä itse, eivätkä ole valmiita maksamaan "merkillisestä" vaatteesta yhtään enempää kuin esim. H&M:n vaatteista.

Miten te olette siis toimineet em. vaatteiden kohdalla?

Vierailija

Mä en oikein ilkeä pyytää kavereilta rahaa käytetyistä vaatteista, paitsi haalareista. Myyn suht pienellä hinnalla huutiksessa niin sanotut merkkivaatteet. Ei niistä paljoa saa, mutta jotain kuitenkin. Vaikka merkkivaatteet ostetaankin omalle lapselle eikä myyntiä varten, niin ymmärrän hyvin, ettei ihan ilmaiseksi halua antaa uudenveroista tavaraa. Jos huutiksessa ei mene kaupaksi, annan pussillisen vaatetta ystävieni lapsille. Käyttäköön tai antakoon eteenpäin.

Uusimmat

Suosituimmat