Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Now what? (älä lue jos ällöttää helposti). Sain tungettua

Vierailija

viinirypäleen kokoisen tosi kipeän pukaman takaisin hanuriin. Nyt sitten makaan sängyssä enkä uskalla tehdä mitään että se pysyy siellä :(. Nähtävästi pukaman palautus onnistuu vain kakkoshädän jälkeen. Eilen illalla onnistui edellisen kerran, mutta tehtyäni puoli tuntia kotitöitä bugama oli ulkona taas. Ai #%¤&# että piti sattua! Pitääkö minun nyt lojua koko päivä sängyssä?! Lääkäriin on turha lähteä, sieltä saa ilmeisesti vain voidereseptin ja käskyn suihkutella.

Kauanko tätä kestää. Vastaava episodi oli jo pari päivää sitten. Eilen ja toissapäivänä oli pakko istua paljon ja here we go again :(.

Kommentit (6)

Vierailija

Ihan perusteltua operoida pukama jos alkaa tuntua että sen takia pitäisi makailla päivät. Muistathan kertoa tämän myös lääkärille...

Vierailija

Mulla reilu vuosi sitten sama ongelma. Olin viimeisilläni raskaana ja tosi kipeä pukama pullisteli esiin. Yskin kovasti ja muutenki vatsa temppuili. Luulin ettei se enää pienene ollenkaan mutta suihkuttelu ja rasvaus auttoi. Tiedänpä nyt mitä on kunnon peräpukama. Onneksi synnytin suunnitellusti sektiolla kuten kaikki muutkin.

Vierailija

Kyllä tuon pitäisi poistua rektaalivoiteella ja kuitupitoisella ruoalla. Voit myös kokeilla niitä rakeita, mitä jaellaan synnärillä.

Mulla oli sama vaiva kummankin synnytyksen jälkeen, mutta pukamat paranivat eivätkä ole vaivanneet sen koommin.

Vierailija

Hädensa puikot + bepanthen - ja tosiaan se suihkuttelu. Suihkuttelu senkin takia, että jos tunget peräpuikkoja (tai pukamaa) paikoilleen likaisin sormin nii infektio voi iskeä. Ja sit on kuule tosi kipee (kokeiltu) ja on pakko käydä lekurilla hakemassa antibioottia.

Vierailija

Minä kärsin pukamista erityisesti ensimmäisen lapsen jälkeen ja niiden koko oli huomattavasti pienempi kuin sinulla, mutta kipeitä ne kuitenkin oli.

Kahvia en uskaltanut juoda puoleen vuoteen kun se sai liikaa toimintaa suolistoon ja pahensi pukamavaivoja. Tottakai terveellinen ruokavalio auttoi, mutta vain tilapäisesti.

Menin lääkäriin ja sain heti lähetteen pukamien poistoon. Onhan se hel...in tympeetä pyllistää vastakkaiselle sukupuolelle, mutta olempa saanut kävellä, istua ja juosta rauhassa jo kaksi vuotta. Tekisin ehdottomasti saman uudestaan.

Pakko sanoa, että suosittelen. Pitää muistaa vaan sanoa painokkaasti, kuinka paljon ne jokapäiväistä elämää haittaa, niin kyllä ne ottaa todesta.

Uusimmat

Suosituimmat