Riittääkö tuttien desinfiointiin vedenkeittimen veden kaato päälle?

Vierailija

eli jos sitä vedenkeittimessä kiehautettua vettä kaaadan tuttien päälle heti sen kiehuttua, oisko riittävää?

Vai pitääkö joka päivä keittää tutit pidempään ihan kattilassa?

(vauva alle 1 kk vielä, joten sikäli varmaan ois aiheellisat niitä päivittäin jotenkin keitellä..)

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Asiallisesti toinen kysyy niin asiallisesti pitää vastata.

Riittävän kauan keittäminen noin 5 min kiehuvassa vedessä. Malttia hommaan niin bakteerit eivätä pääse pikkukehoon jylläämään, mm. nuhaa, yskää ja korvatulehdukset sekä riittävät pikkukäsien pesu juoksevan veden alla, aamuin / illoin.

Kahden korvalapsen äippä

Vierailija

vai mikä lie sen virallinen nimi.

Sellainen pönttö minne saa tuttipullot ja sinne vettä mukaan, ja 5min mikrossa. Sinne laitan tutit aika ajoin mukaan. Ja ennen sitä pesen tutit hieman astianpesuaineella ja poistan ne pölyt jotka jää siihen tuttiosan juureen.

Vierailija

Ite oon tehny niiden kans just ton kiehuvan veden kaatamisen ja harvemmin sit keittäny vähän aikaa... kuulemma kumitutti haurastuu keittämisestä... en sit tiedä...

Tuosta vielä kun joku sanoi, et pöpöveden kaadat tuttien päälle... miten niin kiehahtanut vedenkeitin vesi on sen pöpömpää kun kattilan kiehahtanu vesi... Jos laitteensa asianmukaisesti pitää niin tuskin se kiehahtanu vesi on pöpövettä sen enempää kuin kattilankaan...

asiallista keskustelua tänne sinulle joka pissassa haluat lastesi tutit puhdistaa...

jätä pelleilyt niihin ketjuihin, joissa pelleilyä haetaan!

Vierailija

vaikka sillon ku laitat ruokaa, niin olisit siinä koko ajan lähellä ja ei sit kiehuis kattila tyhjäks eikä varsin tarvis kiehumistakaan ootella.

Vierailija

Jättää tutin milloin mihinkin lojumaan ja toinen hoitolapseni 1v laittaa sitä suuhun.

Tuo pienempi onkin taas sairaana (minulla vapaapäivä).

Vanhemmille olen sanonut usein, että tutin käyttöä pitäisi vähentää. Haittaa puheenkehitystä ja hampaita. Ei mitään vaikutusta.

Vierailija

Astianpesuainetta tosi varoen, koska voi mennä tutin sisään.. Vedenkeitintähän suositellaan esikeittoon koska se SÄÄSTÄÄ ENERGIAA ja sitä aikaakin. Flunssapöpöt ei todellakaan kuole tavallisessa pesussa!

T:sh

Vierailija

tutin liota siellä 5-10min. Pojalla ollut kerran nuha, on nyt 9kk. Ja en mä päivittäin kiehuvalla vedellä niitä puhdista, ihan tavallisella vedellä vaan. Tuttia vaihdan noin kerran kuukaudessa.

Vierailija

luulin että vaan ekalla kertaa ja tietty silloin tällöin.

Saako sitten tehdä niin, kuten jotkut, että on "esikeittänyt" sen veden vedenkeittimellä - jos se kerran on niin pöpörikasta se vedenkeittimen vesi?

Miten siinä vedenkeittimessä sitten on niitä pöpöjä muuten? Uskaltaako sillä nyt sitten mitään muutakaan tehdä, siis teevettään?

ap

Vierailija

enää mitään pöpöjä ole. Aikamoinen superpöpö pitäisi olla joka kestäisi kiehuvassa vedessä.

Mä olen aina "desinfioinut" tutit noin että olen kaatanut vedenkeittimestä kiehuvan veden päälle (paitsi ihan vastasyntyneelle) eikä lapset juuri ole sairastaneet.

t. äiti X 7

Vierailija

ja hyvin terveitä vauvoja olivat kumpikin lapseni. Ei ne flunssapöpöt lattialla pitkään elä, joten jos tutti tippuu niin aika epätodennäköistä on että siitä flunssan saa.

Vierailija

sen jälkeen olen pessy hanan alla (joskus fairylla).

Desinfioitteko te aina tissinnekin ennen imetystä?

Ja kyllä ne flunssapöpöt (jotka on joutuneet siihen tuttiin miten?) Lähtee ihan tavallisessa pesussa.

Vierailija

minkä takia niitä tutteja ja tuttipulloja pitää desinfioida joka päivä? Tosiaan kun oma kokemus on se, että lapset olivat ihan terveitä (ei siis edes korvatulehdusta) ilman desinfiointia niin miten yleistä se on, että desinfioimatta jättämisestä seuraa joku kauhea tauti?

Vierailija

Ihan ensimmäisistä vedenkeittimistä liukeni siitä kierukasta kuparia ja ne ei edes kiehuttaneet, vaan lämmittiviät vaan. lisäksi niissä säilytettiin vettä päiväkausia.

Mulla ainakin on vedenkeitin, jossa sileä teräspohja, eikä mitään kierukoita näkyvissa. Sen saa täysin puhtaaksi. Sitten se myös kiehuttaa veden 100asteeseen ja pitää sen lämmön siinä hetken. Kolmannekseen pesen sen säännöllisesti ja säilytän tyhjänä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat