Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotan kolmatta lasta ja äitini

Vierailija

luulee edelleen että vauvat nukkuvat läpi yön alusta asti, jos vain saavat ekat kk nukkua äitiyspakkauksesta kyhätyssä sängyssä. Joka lapsen kohdalla olen yrittänyt selittää, että KAIKKI vauvat heräävät öisin alussa syömään, mutta eihän tuo usko. "laitat sängyn äitiyspakkauksesta, lapsella on turvallinen olo ja ei mitään tarvetta herätä ja herättää sinuakin pitkin öitä".

Kommentit (5)

Vierailija

lapseni ovat nukkuneet aina 9 tuntia/ yö. Sairaalassa piti hoitsujen mieliksi herätellä.

Mutta tuota laatikkoa en ymmärrä. Missäään nimessä en laittaisi vauvaa laatikkoon. Niin paljon arvostan vauvaani

Vierailija

Me kun olimme "kuulemma" alusta asti yöt täysin nukkuvia, päivällä paikallaan istuvia, e r i t t ä i n tottelevaisia lapsia. Ja hiljaisia tietysti eikä koskaan kyselty mitään. Niin ja potallekin muuten opittiin heti, kun sinne ensimmäistä kertaa keksittiin istuttaa. IKINÄ, koskaan, ei tehty vahinkoja housuihin. ap

Lainaus:

Onko äidilläsi (ollut) lapsia :)

Vierailija

Kyllähän se laatikko on ihan hyvä, siihen jopa myydään sellaisia verhoja. Pieni vauva ei yleensä tykkää nukkua liian isossa sängyssä, se että seinät ovat lähelle, tuo turvaa vauvalle. Toinen juttu on sitten se, että ei se yösyömisen tarve varmaan laatikosta ole kiinni...

Eikö ole ihmeellistä, miten isovanhemmat muuttuvat vanhetessaan. Minäkin olen mieheni kanssa ihmetellyt, kun mummut ja vaarit antavat lasten lasten tehdä vaikka mitä, mikä ei olisi ikinä tullut kysymykseen silloin, kun me vanhemmat olimme lapsia. Anoppi on sitä mieltä (nykyään) että lasta ei saisi huudattaa ja haluaa järjestää kaiken niin, että uhmaikäisemme ei saa raivaria. Siis hän pelkää lapsen raivareita ja lapsi saa vallan sen avulla, kun huomaa, että kaikki tehdään niin, ettei hän hermostuisi!!! Tämä on kamalinta, mitä lapselle voi tehdä, sanon minä.

Jos lapsi ei ruoka-aikaan halua tulla pöytään, anoppi on sitä mieltä, että lapsi voi syödä myöhemminkin, ei ole pakko tulla pöytään! Haloo!! Ja miehenikin ihmettelee tätä, ei kuulemma todellakaan ole käytäntö ollut tämä, kun hän on ollut lapsi.

Vierailija

on todella monta lasta, ja hän kertoo aina alusta asti syöttäneensä vain päivisin. Minusta se kuulostaa hurjalta, mutta niin hän teki. Jos vauva heräsi yöllä, hän käänsi vauvan kylkeä niin se jatkoi untaan.. Enpä tiedä, en ehkä itse tekisi niin. Mutta ihan hyviä meistä tuli silti.

Uusimmat

Suosituimmat