Miten saan mieheni palkkaamaan

Vierailija

työntekijän firmaamme? Alan olla todella kuitti töiden ja arjen pyöritykseen. En edes muista milloin olisin viimeksi ihan vaan ollut ja leikkinyt lasten kanssa, kun kaikki aika kotona menee kotitöihin.

Olen niin väsynyt, että voisin nukkua 3 viikkoa putkeen eikä sekään lopulta riittäisi. Iltaisin nukahdan joko jo sohvalle tai kuopuksen viereen tai sitten torkahdan sohvalle jo alkuillasta ja yöllä mietin tekemättömiä asioita ja lapsia, jotka vielä kovin pieniä ja kaipaavat vanhempiaan.

Nyt olen ehdottanut useaan otteeseen lisätyövoiman tarpeesta, ettei tapeta itseämme työhön, mutta mies ei suostu. Hän selittelee rahalla ja lamalla, mutta tietää samalla, että meidän työmme ei lopu ja olen selittänyt, että hiukan säästeliäämmin elämällä rahat palkkaan riittäisi. Uskon, että hän ei vain halua ketään "sotkemaan" hommiaan, jotka vain hän osaa tehdä mielestään oikein. Siis kontrollifriikki ja työnarkomaani, mutta ei itse sitä tajua.

En vain enää tiedä mitä tehdä...kiitos, jos jaksoit lukea loppuun, oli pakko päästä purkamaan tämä ahdistus.

Kommentit (3)

Vierailija

osa-aikaisesti tai projekteittain, sopivia ja selvästi rajattavia työtehtäviä? On se kyllä niinkin, että uuden työntekijän kouluttaminen ja ylipäänsä sopivan etsiminen ja "kokeileminen" vaatii ison panostuksen sekin. Mutta jos kaikki menee hyvin, sitten hänestä voi olla korvaamaton apu.

Tässä tapauksessa apu olisikin nimenomaan "korvaamatonta", jos saisit ja miehesi saisi sillä aikaa lapsille. Se - siis aika - on kyllä revittävä käyttöönne juuri nyt eikä vasta vuosien päästä, kun siihen ehkä jostain tupsahtaisi itsestään resursseja.

Niin että jatka vaan asian edistämistä ja onnea matkaan!

Vierailija

eli en oikein ilman hänen suostumustaan voi palkata ketään. Toki hoitaisin itse työntekijän haun ja haastattelut ja perehdyttämisenkin. ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat