Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paluumuutto Suomeen keväällä. Mahdollisuutemme ovat Helsinki ja Turku. Kumman valitsisimme ja miksi?

Vierailija

Kahden lapsen kanssa palaamme.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

mutta ei Turkuun vaan vaikkapa Naantaliin tai Kaarinaan.

Asunnot ovat huomattavasti edullisempia kuin pääkaupunkiseudulla, työmatkoihin kuluu murto-osa Helsingin matkojen ajasta, palvelut pelaavat, saaristo vieressä - elämänlaadun kannalta Turkuun.

Vierailija

Luulisi sen olevan ensisijainen sijoituspaikan mietinnässä. Entä onko sukua lähistössä.

Turussa

- edullisemman asunnot (katsoin juuri hiljattain että yli 100 neliöisen remontoidun puutalo-osakkeen sai kaupunkialueelta 180 te:lla, Helsingissä sillä saa 3-4 h kerrostaloasunnon lähiöstä).

- nopeampaa liikkus paikasta toiseen kun kaupunki pienempi

- kaunis jokivarsi

Helsingissä

- runsaasti tarjontaa joka saralta, toisaalta ainakaan minä helsinkiläisenä en ehdi niitä hyödyntää kuin satunnaisesti

- kaunpunkialue laaja, varsinkin poikittaisliikenteeseen menee paljon aikaa

- kaunis keskusta

- lentokenttä plussaa jos matkaa usein ulkomaille (joo on Turussakin mutta vähemmän liikennettä, pääosa Helsingin kautta kuitenkin)

Siis eiköhän ole makuasia, molemmissa taatusti mukavia ihmisiä. Helsingissä paljon enemmän monikulttuurisuutta.

Vierailija

muut paikalliset ovat myös aika tärkeitä. Eli piste Helsingille. Turkulaiset ovat valitettavasti töykeitä ja kaikin puolin luotaantyöntäviä. Siksi siellä on varmaan asunnotkin halpoja.

Vierailija

Olen helsinkiläinen nykyään, aiemmin Keski-Suomessa asunut. Minusta kaikki Turku-vitsit on yleisesti ottaen hauskoja, koska ne on niin älyttömiä! Tykkään oikeasti Turusta ja olen siellä käynyt monta kertaa, mutta on hauska leukailla joskus. Samoinhan monet vitsailee Tampereesta. :)

Ei tartte olla niin kireä. Voi ottaa huumorilla. Kerran parikymppisenä sain kyllä melkeen selkääni kun Turun yössä nakkikiskan jonossa leikittiin kaverin kanssa tosi Stadilaisia ja vitsailtiin Turusta. :D En edes oikeasti osaa slangia, puhun ihan keskisuomea. Joku tättärä herppasi, ja pyyeltiin sitten anteeksi. Muut kyllä nauroi kanssa niille jutuille, jotka oli tietenkin ihan hölmöjä.

Vierailija

Se on viihtyisämpi kuin Helsinki, vaikka on kuitenkin iso kaupunki. Ja just kannattaa oma asunto ostaa jostain ympäryskunnasta, esim. Raisio on ihan vieressä mutta hinnat halvemmat. Turusta pääsee myös tarvittaessa Helsinkiin junalla tai autolla nopeastikin!

Vierailija

en ole törmännyt mainostettuun helsinkiläisten töykeyteen. PÄinvastoin olen saanut paljon mukavia paljasjalkaisia helsinkiläiskavereita. Olisiko sitten itsestäkin kiinni?

Vierailija

Hyvät muistot on Helsingin vuosista ja joskus kaipaan meren tuoksua ja kauppatorin kesävilinää, Espan puistoa, Kappelin terassia jne.

Ei kaikki ihmiset pääkaupunkiseudullakaan ole ärsyttäviä. Epämieluisia löytyy kaikilta paikkakunnilta.

Helsinkiä puoltaa sen laajat mahdollisuudet teatteri ja konsertti yms. on mistä valita ja löytynee klubitoimintaa.

Vierailija

Esim. Turun ympäristökunnista saa uudehkon omakotitalon isolla pihalla samalla hintaa kuin kerrostalokaksion Helsingistä.

Molemmissa olen asunut sekä Turussa että Helsingissä. Turkuun asetuin pysyvästi sekä asuntojen hintatason että sen vuoksi, että kyllästyin pk-seudun tolkuttomiin ruuhkiin. Turussa kiehtoo myös ainutlaatuinen saaristo.

Vierailija

Lainaus:

- lentokenttä plussaa jos matkaa usein ulkomaille (joo on Turussakin mutta vähemmän liikennettä, pääosa Helsingin kautta kuitenkin)

Aika harvoin lennän täältä Turusta Helsingin kautta yhtään minnekään, vaan lähden matkaan joko Tukholman tai Köpiksen kautta. Poikkeuksena Aasian-lennot, jotka käyvät kätevämmin Helsingistä Finnairilla. Ja Easyjet Lontooseen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat