Oikeasti lämpimiä talvihaalareita?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Midän haalarikokemukset ovat tavalisista markettihaalareista (Reima+ReimaTec, Remu, Lassie... ehkä joku vielä). Niistä yksikään ei ole oiekasti kovin lämmin. Yksi 2osaine Lenne oli pari vuotta sitten, tuo oli vähän lämpimämpi, mutta ei ollut kai vedenkestävä (en ole varma, oli kaupunkikäytössä), ja yksi ei-vedenkestävä Lassie oli kanssa vähän lämpimämpi. Mielestäni TALVIhaalarin pitäisi olla sen verran lämmintä,

että 0...-5 asteessa (jota täällä Keski-Suomessa nykyisin aika paljon on) ei tarvisi sinne mitään alle laitta, siis pelkät sisävaatteet, ja vasta -7...-10 asteessa joku välikerros.

Löytyykö hienommista merkeistä oikeasti lämmntä, mutta silti vedenkestävää vaatetta? Ja mistä (netti)kaupsta sitä löytyisi, täällä meilläpäin taitaa olla Reimatec se huipputuote.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

on ollut tosi lämpimiä, ainakin mun kokemuksen mukaan, siis Reima Casual ja Reima Kiddo, tec ei tosiaan ole mikään pakkaspuku, eikä muutenkaan sellaista taida löytyä noista täysin vedenpitävistä..?

Meillä on aina hankittu joku vedenpitävä talvipuku sekä kunnon pakkasia varten perusreimaa.

Ensi talveksi taidan tyytyä pelkkiin vedenpitäviin pukuihin, kun niitä pakkaspäiviä ei kovin montaa ole täällä eteläisemmässä Suomessa. Puetaan sitten enemmän kerroksia alle niinä muutamana pakkaspäivänä.

Vierailija

sitä on monesti kehuttu mutta myös moituttu todella lämpimäksi haalariksi fleecevuoren takia. Moni on sanonut sen olevan liian lämmin ainoaksi haalariksi esim. pääkaupunkiseudulle.

Itsellä ei ole kokemusta ko.haalarista, mutta on kyllä täysin vedenpitävä.

salminakki

Vierailija

ja muutenkin olen ollut todella tyytyväinen tuohon haalariin! Ulkonäkökin on mielestäni ihanan yksinkertainen mistä toinen iso plussa!

Vierailija

Olen samoilla linjoilla, että en ymmärrä tuota vouhotusta kyseisestä merkistä. Olen tehnyt nyt kokeiluita tämän vuoden aikana kyseisestä merkistä.

Tyttöni käytettynä ostettu karkkipinkki haalari on huomattavasti vaikeampi pukea kuin ReimaTec.On myös todella raskas.

Mutta sitten pojalleni ostin käytettynä kokeiluun aivan uudenveroisen T2H:N "untuvatakin". On siis untuvatyylinen vaikka sisusmateriaali ei olekaan untuvaa. Takki on kevyt, helppo pukea ja erittäin lämmin. Poika on ihan hikinen, ja ei todella tarvitse villapukua alle.

No sitten tilasin jo syksyllä aivan uuden untuvamakuupussin pienimmäiselle, ja se on aivan ihana. Kevyt ja erittäin lämmin. En luovu tuosta varmaan millään:)

Ja nyt sitten tilasin vielä Baby Baggien uutena alesta. Pelotti tuon pukeminen jo etukäteen, kun aina ollut Reimoja. No muutaman kerran sähläsin, ja nyt olen jo tottunut senkin pukemiseen. Erittäin lämmin ja paljon lämpimämpi kuin pojan ReimaTec.Ei mielestäni liian painava, vaikkakin hieman raskaampi kuin Reima.

Siis noin yhteenvetona olen ollut ihan tyytyväinen, vaikka en koe että olisivat parempia kuin muut. Mutta ne VÄRIT. Yksi syy miksi tänä vuonna alistuin kokeiluihin. Muilta merkeiltä aivan kamalia värejä. Mutta T2H:lla kivoja värejä.

Olen vielä tilannut tytölle ensi talveksi hopean värisen Kennita takin, ja sekään ei siis tunnu raskaalta.

Vuosi sitten tein ensimmäisen T2H ostokseni Light rain set(hieman kumimainen ei kuitenkaan rubber) pojalleni. Katselin juuri viimeviikolla, että mahtuuko vielä päälle ja mahtuu:) 2-os.puku on vieläkin kuin uusi ja sitä on käyttänyt vuoden ajan 5-vuotias erittäin vilkas poika. Eli vk housut ovay pysyneet parempina kuin ReimaTecin housut.

Joten ihan hyvä merkki tuokin on. Ehkä nyt kuitenkin hieman liian yliarvostettu muihin verrattuna. Toisaalta täällä meillä maalla ei Ticketiä näy kenelläkään. Joten meidän perhe on ollut aika erikoisen näköinen tänä talvena muihin verrattuna.

Vierailija

saankos kysyä minkälaiset villahanskat saat mahtumaan sinne talvihanskojen alle vai ostatko talvihanskat tavallista isompaa kokoa?

Meidän pikkuisella kun pysyy ulkoillessa (vilkas touhottaja!) kädet lämpöisenä pelkillä Reimatec-talvihanskoilla, mutta parvekkeella päiväunia nukkuessa kädet tulevat helposti kylmiksi. En ole oikein saanut tuonne hanskan sisään mahtumaan mitään lisäkerrosta, niinpä olen päiväunille vetäissyt hanskojen päälle omat villasukkani., ;) Ratkaisu ei haittaa pavekeunilla, mutta silti olisi kiva löytää jokin sellainen ratkaisu, jolla lapsi pystyisi tarvittaessa myös leikkimään...

Vierailija

ja haalari ei ole liian pieni, eli että ilma pääsee kiertämään.

Meillä lapsilla on ollut nyt -10 pakkasilla sukkikset&pitkähihaiset paidat, villahaalarit ja Reimatec tai Molo-haalarit. Kaulassa fleecehuivi, kädessä talvihanskat joiden alla villalapaset ja päässä pienemmällä Kivatin kypärämyssy, isommalla pipo. Jalassa villasukat ja goret (kyllä :)). Oikein lämpiminä ovat pysyneet.

Vierailija

Meillä on Ticketin ollut käytössä jo kolmena talvena ja ensi talveksi on ostettuna jo valmiiksi (poika nyt 4v). Jostain syystä meille tuo malli sopii eikä koskaan ole ollut ongelmia liikkumisessa tms. Ja kangas on kestänyt erinomaisen hyvin.

Mutta. Tänä vuonna haalari tosiaan on ohuempi, ainakin tuo baggie missä ei ole irrotettavaa fleecevuorta. Se on pienoinen pettymys, koska olen aina ostanut Ticketin ns. lämpimämmäksi haalariksi ja reimatecin sitten kurakeleille. Mutta haalarissa on edelleen Thermolite-vuori, joten eihän tuo paksuus välttämättä kerro haalarin lämpimyydestä. No, ensi talvena se nähdään,

Vierailija

Lainaus:

sitä on monesti kehuttu mutta myös moituttu todella lämpimäksi haalariksi fleecevuoren takia. Moni on sanonut sen olevan liian lämmin ainoaksi haalariksi esim. pääkaupunkiseudulle.

Itsellä ei ole kokemusta ko.haalarista, mutta on kyllä täysin vedenpitävä.

salminakki

Mistä löytyy? Löysin Keltaisen Katun sivut, mutta siellä on yksittäisiä koolta ja väriltä sopimattomia yksilöitä.

Vierailija

Itse olin jo aikeissa ostaa tytölle MINYMO pallokuosisen haalarin alesta. Mutta kun sain sen käteeni, niin en vaan yksinkertaisesti voinut sitä ostaa. Oli nimittäin niin ohkaisen tuntuinen, että ajattelin että tuohan on kuin vk asu;( Vaikka onkin Thermolite vuori niin itse haalari tuntui kuitenkin tosi ohkaiselta. Vaikka sinne laittaisi välikerroksia niin tarkenisiko kuitenkaan -15 asteen pakkasilla??? Onko kellään ollut tänä vuonna kokemuksia kyseisestä haalarista ja lämmönpidosta?

Vierailija

Samoja vastauksia täälläkin. Ticket on lämmin, samoin pojan viime talven Ver de Terre oli selkeästi lämpimämpi kuin Reimatec. IdaT meillä on ollut takkina ja lämmin sekin. Reima ja Molokids taas ovat olleet niitä ohuempia, jos nyt noin voi sanoa toppavaatteesta :D

Vierailija

ja pojilla petroolinväriset. Hyvin tarkenee fleecepuvun kanssa 15 asteen pakkasillakin. Itsekin ihmettelin, kuinka ohkaisiksi olivat muuttuneet viime vuotisesta. Plussaa noissa on tuo ihana keveys ja notkeus, istuu lapsiemme päälle aivan täydellisesti! :) Eikä naarmun naarmua ole saatu polviin tai muuallekaan, vaikka ollaan rymytty niissä koko talvi. Pesty ei ole vielä myöskään, koska lika irtoaa huuhtelemalla. Ja vielä kaiken kukkuraksi on halvin näistä meillä käytetyistä merkeistä, niin kyllä kelpaa rymyillä! :)

Vierailija

ollut ekan kerran Lennen toppahaalari ja se on ollut tosi lämmin. -10 asteessa pojalla on siellä alla lyhythihainen T-paita ja collegepuku ja on lähes kuumissaan. Tytöllä on Jonathanin toppahaalari, eikä se oli yhtä lämmin, mutta lämpöisempi kuin meidän aiemmat Reimatecit.

Vierailija

Eli meillä sisävaatteina on vain siis trikoopaita ja housut (velourit yleensä) ja siihen sitten päälle laitetaan ne fleecetakit ja housut. Kyllä tuolla teidän varustuksella varmaan tarkeneekin ilman sitä fleecepukua, hyvä kun tuli puheeksi! :)

Minymoiden vedenpitävyyskin on hyvä. Loskasäällä voi hyvin istua maassa ja kontata, vesilätäköissäkin ollaan kahlattu ja toistaiseksi pysytty kuivina. Vielä pitäisi testata, että miten käy, jos sinne lätäkköön kaatuu etuperin, pitääkö vetoketjut.. :) Täältä kun parhaimpina päivinä löytyy polviin asti ulottuvia lätäköitä ja ne onkin lasten lemppareita! ;D

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat