Voinko jättää reilu 1 vuotiaan lapsen kotiin nukkumaan päikkäreitä

Vierailija

kun itse kävisin postissa 1km päässä autolla?

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Mutta noi riskit on mun mielestä aika pienet. Suurempi todennäköisyys on että seuraavaksi kun lähdemme koko perhe kauppaan ajetaan kolari. Mulla ei tosiaan reissuun mene ku reilu 5 min. Ja sitä kanssa ihmettelen ku joku sanos että jos lapsi herää ja alkaa vaikka riehua. Miksi ihmeessä lapsi joka ei ole koskaan alkanut riehumaan herättyään nyt yhtäkkiä alkais?

Onhan joka asiassa riski. Eihän kotoota vois lähteä koskaan minnekkään jos aina ajattelis mitä voi sattua.

t ap

Vierailija

päivittäin vauvan yksin ulos vaunuihin, sillävälin, kun käyn koirien ja sisarusten kanssa metsässä. Ollaan poissa n. 20min, eikä mulla itkuhälytintä. Aina tulee lenkillä mietittyä, että mitä jos jotain tapahtuu sillävälin(joku hullu tulee ja tappaa/kidnappaa, rotta /koira puree, kissa tukehduttaa, tukehtuu omaan oksennukseensa...) mutta onneksi kaikki on ollut vauvalla ok. Samoin olen toiminut kaikkien lasteni kanssa ja hengissä ovat yhä.

Vierailija

Mä en jättäisi myöskään missään tapauksessa yksin.

Lyhyelläkin automatkalla voi tapahtua seuraavia viivästyksiä, jotka ovat todennäköisempia kuin kolari. Rengasrikko, auton hajoaminen tmv. Vanhoissa autoissa saattoi itse lukita avaimet autoon, nykyään se ei kai ole mahdollista.

Enkä mä jättäisi siksi koiran ulkoiluttamaisen ajaksikaan.

Vierailija

Asutaan niin maalla että kun täältä ajan postiin tulee autoja vastaan ehkä yksi. Sama homma postissa. Sielä ei ole koskaan jonoa. Lapsi ei ole ennenkään herännyt kesken päiväunien. Miksi heräis nyt? Eikä pääse sängystä tippumaan.

Käynhän mä koirankin kanssa lenkillä sinä aikana kun lapsi nukkuu. Olen poissa silloinkin 5-10min. En kyllä lähde noin kauas pois kotoa silloin mutta n 500 m päähän tai sit olen pihassa.

t ap

Vierailija

mutten todellakaan voi suositella. Ja kyllä se lapsi saattaisi säikähdyksestään hermostua ja itkeä niin että kolauttaa itsensä.

On se epätodennäköistä, mutta en kyllä lähtisi ja jättäisi lasta.

Vierailija

Lainaus:

Ei ole iso vaiva laitaa ulkopukua ja laittaa muksua autoon mut en ymmärrä miksi ei vois jättää kotiin.

Olen kyllä todella huolehtivainen äiti ehkä liiankin välillä mutta tämä asia ei mun jakeluun mene:)

Ja siis ymmärtäisin jos asuttais kaupungissa missä on liikenettä ja postissa voi olla jonoa mut täällä kun ei noista kumpaakaan ole. Ja se että mitä eroa on sillä menenkö koiran kanssa lenkille vai postiin. Joo koiran kanssa ei voi ajaa kolaria mutta poissa kotoa kumminkin olen.

Voishan sitä tosiaan ajatella että joka asiassa on riski. Eihän sitä uskaltais kotoa pois lähteä silloin ollenkaan.

Huomattavasti suurempi todennäköisyyshän kumminkin on että se kolari ajetaan silloin kun ollaan kaupungissa käymässä isossa kaupassa.

t ap

Selittele noita sun todennäköisyyksiäsi sitten sosiaaliviranomaisille, kun lapsi otetaan heitteillejätön takia sinulta pois.. Pientä lasta ei saa jättää yksin edes autoon, se on rikos. Niinkuin sanoit, ei ole iso vaiva laittaa toppapukua päälle ja vaunuihin, tai käy postissa päikkäreiden jälkeen.

Vierailija

Voi syttyä vaikka tuli palo ja lapsi ei pääse pois palavasta asunnosta, lapsi voi herätä ja satuttaa itsensä. Pitäisi tuollainen asia nyt jokaisen tajuta!

Vierailija

missä asut ja moneltako sinne postiin menet, ilmoitan sossun tädeille että voivat hakea lapsesi, on jätetty yksin kotiin, heitteillejättö.

Vierailija

No et todellakaan voi jättää!!!!!!!! Nyt järki käteen, postiasiat voivat varmasti odottaa siihen kunnes lapsi herää ja otat hänet mukaasi.

Vierailija

Lapsi voi hyvinkin herätä ja hätääntyä (tämä tapahtuu helpostikin)

Voit ajaa kolarin (epätodennäköistä, mutta mahdollista)

Voi syttyä tulipalo (juu ei syty itsekseen - yleensä - mutta mahdollista myöskin)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat