Pikkuapuja jälleen kaivataan

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meille odotetaan pikapuoliin syntyväksi pientä poikaa ja kaipaisin pikkuisen apuja. Apua kaipailen kolmanteen nimeen kun oma ajatus ei juokse ja kalenteri on kahlattu läpi.

Isoveljien kolmannet nimet ovat Verneri ja Elmeri, joten tällekin haluaisin ri-päätteisen nimen sinne perään. Kaikki kalenteristä löytyvät olen kahlannut läpi ja sieltä pari on vaihtoehtoina, mutta josko jollain olisi mielessä sellaisia ri-loppuisia poikien nimiä joita ei kalenterissa ole niin antakaahan vinkkejä. Ei niita kaiketi niin kovin paljoa ole, mutta on varmaan sellaisiakin joita en itse ole vielä keksinyt :)

Kommentit (6)

Vierailija

Kylläpä ihanan pitkä litania löytyi lisää noita ri-päätteisiä nimiä. Osa vaikutti nopeasti vilkaistuna hyvinkin erikoiselta, mutta jahka tässä kerkeän niin koitan makustella vaihtoehtoja.

Vierailija

Aalari

Aaleri

Ajari

Alari

Aleri

Alvari

Amiri

Amori

Anteri

Asari

Dimitri

Eeferi

Eimeri

Eileri

Elari

Eliesseri

Ferrari

Gregori

Gunnari

Heimari

Heineri

Hektori

Helmeri

Henteri

Hyväri

Iikori

Ilaari

Iskari

Jakkeri

Janari

Jaskari

Jasperi

Jatteri

Jesseri

Jokeri

Jokkeri

Josperi

Juniori

Kaleri

Kellari

Kristeri

Leanteri

Leonari

Oliveri

Pantteri

Pelleri

Pulteri

Rainari

Raineri

Reidari

Rekori

Ritari

Ruunari

Sakeri

Samori

Sankari

Selmeri

Seweri

Silveri

Syväri

Teodori

Teotori

Uuttori

Veijari

Veinari

Velmeri

Vertteri

Viikari

Vilperi

Volmari

Voltteri

Nämä kaikki on väestörekisterin mukaan nimenä jollakin.

Vierailija

Minäkään en siihen Severiä enää laittaisi jatkoksi, mutta Artturi, Kasperi ja Oskari menisi kyllä hienosti. Ehkäpä nuo tuossa ovat minun mielestä jopa paremmuusjärjestyksessä. Minusta nimittäin Verneri ja Elmeri ovat sellaisia iloisia veijareita, joihin nimet Artturi ja Kasperi (ja se Jesperi) myös kuuluvat. Oskari on jo "totisempi".

Vierailija

Tässä on nyt niitä kalenteristakin löytyviä, mutta myös muita:

Aleksanteri

Alvari

Artturi

Einari

Iivari

Ilari

Ilmari

Jasperi

Jasseri

Jesperi

Juniori

Kasperi

Oliveri

Oskari

Paavali

Petteri

Pietari

Sakari

Santeri

Severi

Valeri

Vihtori

Vesteri

Velmeri

Viktori

Vilmeri

Vilperi

Voltteri

Ensimmäisenä minulle tuli tuo Severi mieleen, kun siinä on paljon e:tä niin kuin isoveljien nimessä.

Vierailija

Itse olen pyöritelly kolmea nimeä eli juuri noiden e-kirjainten vuoksi Severiä ja Jesperiä ja sitten yhtenä vaihtoehtona Oskaria. Kaksi ensimmäistä nimeä tulevat olemaan perinteisiä eli olemme niiksi kaavailleet Konsta Aatos, joten sitten mietityttää se, että onko Jesperi liian "moderni" noihin perinteisiin nimiin. Samoin mietityttää se, että kun Aatos loppuu s-kirjaimeen niin onko hassua jos sitten Severi alkaa samalla konsonantilla?

Myös muita kivoja nimiä oli edellisellä listalla mm. Velmeri, Kasperi ja Artturi. Petteri ja Valtteri ovat täysin poissuljettuja kun ovat ihan lähisuvussa. Lisää vinkkejä ja mielipiteitä otetaan kiitollisena vastaan ja eiköhän se sopiva nimi sinne peräänkin löydy kun nyt muuten ollaan kahdesta ensimmäisestä nimestä miehen kanssa yhtä mieltä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat