Työharjoittelupaikka ja tilapäinen hoitovapaa

Vierailija

Saan työharjoittelupaikan mutta, jos lapsi sairastu ja jään lapsen kanssa kotiin,maksetanko ns. tilapäisesta hoitovapasta (/4pv)?

Kommentit (4)

Vierailija

Joo onhan tuo rahamäärä tod. pieni, mutta kannattaa sitä työkokemusta kartuttaa jos ei muuta ole saatavilla ja työharjoittelunhan voi keskeyttää milloin tahansa jos saa palkkatyötä.

Jos sulla on puoliso perhekuvioissa, niin toki hänen kannattaa hänen jäädä muksujen kanssa kotiin, koska hänellähän on oikeus jäädä tilapäiselle hoitovapaalle

Tsemppiä työharjoitteluun ja toivottavasti löydät palkkatöitä :)

Vierailija

Koulun työssäoppimisjakso vai työvoimahallinnon kautta?

Jos olet työvoimahallinnon kautta jossain yrityksessä, niin ko työpaikka ilmoittaa työkkäriin poissaolostasi (me ilmoitamme esim sairausloma lapsen sairauden vuoksi) ja työkkäri laittaa sen eteenpäin Kelaan. Ikävä sanoa, mutta riippuu Kelasta saatko sitä työharjoittelurahaa vai joudutko hakemaan erikseen sairaspäivärahaa

Vierailija

Huono onkin se, että mieheni on joskus pitkä kotona, mutta sitten lähte taas rekka rattiin kuukausiksi ja tässä tapauksessa on mun "osuus" taloudessa naurettavan pieni, elikkä minä joudun jäämän lasten kanssa s-lomalle. Toki ns.palkka on pieni, mutta olenhan kokemuksen verran rikkampi ja ainahan voi olla hyvän harjoutusjakson seurauksena työpaikka:) Edellinen työpaikka lopetetti samoina aikoina kun jäin kaksosraskauden takia s-lomalle, melkein 4v sitten. Nyt on aika uusi ja pelottava tilanne:) Sory kirjoitusvirheet, äidinkieli on viro

Vierailija

Ihan työvoimahallinon kautta. olen muutenki aika järkyttynyt kun liitorahoilla olen ja nyt tulot tippu huomattavasti:( mitä jos lapset (kaksoseet) sairastu, huhuhh:( en oike tajunut, minne "allekirjoitin" mutta ei ole oikeitaka töitä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat