Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Julkisenliikenteen "iloja":

Vierailija

Matkustin jälleen kerran julkisilla työmatkani, jota sulostutti kaksi naista "ihanaisella" kielenkäytöllään... Siis ihminen saa asioista olla mitä mieltä tahansa, mutta mielestäni julkisella paikalla (arvioni mukaan reilu)viisikymppisen naisen hyviin käytöstapoihin EI kuulu kiroilu. Kyllä nuorison kiroilu särähtää myöskin korviini, vaan tämä suhtellisen siistin näköisen "rouvan" (?) kielenkäyttö ylitti kipukynnykseni.

Toinen asia, jota tilanne minut sai pohtimaan on se, onko todella niin, ettei "maahanmuuttajakritiikkiä" esittävä osaa käyttäytyä ja käyttää asiallista kieltä. Valitettavasti heidän asiansa vesittyy tällä törkeällä ja ala-arvoisella kielenkäytöllä. Mitään rakentavaa, todellista kritiikkiä kun tälläkään naisparilla ei asiasta ollut. Tarve oli mitä ilmeisimmin keventää omaa surkeuttaan, syyllistää siitä maahanmuttajia.

Minua olisi vähemmän voinut kiinnostaa heidän "keskustelunsa", vaan valitettavasi heidän äänenkäyttönsä ei antanut minulle mahdollisuutta olla heitä kuulematta.

Heidän vuokseen häpesin olla suomalainen nainen.

Kommentit (3)

Vierailija

Lainaus:

Vai haluatko tökeröitä ihmisiä välttääksesi kulkea jossain äänieristetyssä kuplassa?

Missasit pointin.

Käytän julkistaliikennettä päivittäin, mutta toivoisin suomalaisten osaavan sentään käyttäytyä kuten hyviin suomalaisiint tapoihin on kuulunut.

T: AP

Vierailija

Olen ihan samaa mieltä siinä, että julkisilla paikoilla tulisi osata käyttäytyä. Toisaalta kaupunkielämään kuuluu tavallaan se, että joutuu törmäämään monenlaisiin ihmisiin.

Uusimmat

Suosituimmat