10 kk:n yösyöminen

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko muita jotka vielä syövät yöllä? Meillä 1-3 kertaa tissillä ja heräilee muutenkin aika ahkeraan. Jossain vaiheessa 8 kk:n tietämillä oli parempi jakso, jolloin söi vain kerran ja nukkuikin pitempiä pätkiä. Vauva on oppinut nousemaan pystyyn ja löytyy sängystä miten päin sattuu öisin.

Onko kokemusta siitä että oppisi noin vaan nukkumaan läpi yön (tai edes 6 tuntia putkeen) vai onko ainoa vaihtoehto se huudattaminen unikoulussa? Em millään jaksaisi sitäkään....

Kommentit (5)

Vierailija

Enpä usko, että valtaosa mammoista pitää unikouluja. Mä tein omani kanssa niin, että aloitin vaan pidentää syöttöväliä vähän pidempään. En siis ekaan heräämiseen tarjonnut rintaa, vaan kokeilin sainko lapsen takaisin uneen. Joskus annoin vettä tuttipullosta, usein riitti se, että sanoi äiti on tässä, nyt simmut kiinni ja tutti suuhun.

Imetin sitten aina kun en enää saanut helposti rauhoitettua nukkumaan. Sitten ekasta syötöstä tuli raja, jota ennen ei missään tapauksessa imetetty. Sain alle viikossa ekan syötön siirtymään aamuviiteen ja sitä myöten heräämisetkin jäivät väliin.

Jälkeenpäin ajatellen olisi voinut tehdä aina niin, että ei olisi tarjonnut rintaa joka ininään, mutta kun se oli takuuvarma keino saada lapsi nukkumaan heti.

Vierailija

Tuttelipaketti menee säännönmukaisesti melkein kokonaan.Ja viimeistään 5 tunnin kuluttua nukkumaan menosta. Päivällä syö ihan hyvin, mutta tämä tapaus on ollut alusta asti kovin nälkäinen. Esikoinen lopetti yösyömiset puolivuotiaana, kun siirryttiin rintamaidosta pulloon. Kieltämättä tuntuu, että saisivat nuo yösyömiset jo pikkuhiljaa loppua.

Vierailija

Meillä poju just 11 kk ja edelleen syö kerran yössä. Lopetin yöimetyksen noin kk sitten ja nyt saa aamuyöstä pullosta maitoa. Tätä edelsi tassuttelu-unikoulu, joka vedettiin miehen johdolla pari kk sitten. Ennen unikoulua poika heräili helposti kymmenkunta kertaa öissä ja saatoin imettääkin 8 krt. Nykytilanne on siis siihen verrattuna iisi, mutta kyllä tuon aamuyön maitopullonkin mielellään jo jättäisi pois. Meillä vaan poju syö edelleen tosi huonosti kiinteitä, joten uskon kyllä, että aamuyöstä nälkä iskee. Kerran tai kaksi on elämässään nukkunut yön syömättä - ja kerran vain kokonaan heräämättä. Nykyisellään herää keskimäärin 2-3 kertaa yön aikana. Muut kuin se aamuyön herääminen pyritään hoitamaan tassuttelulla. Miehellä sujuu paremmin, mulla huonommin. Imetän vielä päivällä pari kertaa, joten tissioptio taitaa häiritä poikaa...

Vierailija

esikoinen söi rintaa pari krt/yössä vuoden ikään, kakkonen lopetti yösyönnit itsestään kun siirtyi pullolle (ikää 7kk), ja nyt tämä kolmas, joka on 10 kk (ja ollut pullolla iästä 3,5kk) syö öisin edelleen, n 150 ml maitoa. Hassua (?) kyllä, kummatkin yösyöjät on ollut hoikkia poikia, ja tuo keskimmäinen vähän pyörempi tyttö... Molemmat pojat on myös ollut tosi aktiivisia liikkujia, kun taas tyttö oli vähän laiskempi... olen vaan ajtellut että tarpeeseen tulee se yömaito, kun ei päivällä tarpeeksi ehdi syödä :)

Vierailija

ja syö 3 tunnin välein yöllä viimeisten viikkojen aikana, sitä ennen välit oli jopa 5-6 tuntia. Poika on ollut täysimetyksellä mutta nyt olen päättänyt (ja alkaa olla aikakin, 10 pv päästä täyttää 6 kk) kiinteät tänään ja toivon että se helpottaa, mutta ilmeisesti ei olekaan ollenkaan varmaa....?! Pistin jo toivoni siihen! Täällä Italiassa minulle on suositeltu kamomillaveden tai fenkolinsiemenveden antamista vauvalle illalla, kuulemma nukkuu paremmin, mutta en ole vielä kokeillut kun suomessa tällaisia menetelmiä ei tunneta lainkaan. Ehkä yritän jos unet jatkuu näin pätkittäisinä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat