Uudelleensynnyttäjät, kauanko olette viipyneet sairaalassa? Erityisesti nopeasti kotiutuneiden

Vierailija

kokemuksia kaipailisin.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Eli olin alle 24t sairaalassa. Meidän piti vaan käydä sitten seuraavana päivänä neuvolassa(joka on ihan lähellä) kuuntelemassa sydänäänet, koska kuulema lähdettiin niin nopeesti pois.Mentiin näytille ja kaikki oli ok!

Eli heti kun sairaalalääkäri oli tehnyt kierroksen n12 jälkeen häippästiin.

Inhoan olla sairaalassa, ei pysty nukkumaan. ja kokoajan joku ramppaa ovesta.

tämä oli siis 3 lapsi.

Vierailija

mutta meillä sairaalaan matkaa 70km. Eli mielummin olen ollut sairaalassa, jos tulee keltaisuutta tai muuta hoitoa vaativaa niin on sitten itse vieressä. Asia olisi eri jos sairaala olisi 10km säteellä.

Vierailija

Jotta lääkäri on vauvan tarkistanut. Ja sehän on muistaakseni vasta 2 vrk syntymän jälkeen.

Vauvahan pitää viedä tarkastetavaksi sairaalaan jos lähtee aikaisemmin.

Vaikka meiltä sairaalalle ajaa vartissa, niin en silti halua pienen vauvan kanssa turhaan reissata, varsinkaan talvella.

Muuten olisin lähtenyt heti synntymän jälkeen kotiin.

Vierailija

että vasta kolmantena päivänä pääsi kotiin vaikka synnytykset sujui normaalisti eikä tullut itsellekään pienintäkään repeämää, vauvat söi molemmilla kerroilla hyvin rinnoista ja maitoa riitti liikaakin.

Täällä vaan oli ainakin silloin periaatteena, että vasta kolmantena päivänä lääkäri voi tehdä vauvalle luotettavan lääkärintarkastuksen ja sitä ennen ei kotiin kukaan pääse. Yritin etenkin toisen kohdalla anella aikaisempaa kotiinpääsyä, mutta eipä luvattu. Lääkäri ei luvannut tarkistaa vauvaa kuin vasta kolmantena päivänä:/

Mitenkähän on nykyisin Oys:an käytäntö??

Vierailija

seuraavana päivänä klo 15 - lääkärikierroksen jälkeen. Muutaman päivän päästä kävimme vielä lastenlääkärin tarkastuksessa.

Kätilöopistolla olin ja antoivat numeron, johon saa soittaa 24/7 kaikissa asioissa ja korostivat sitä, että saa soittaa ihan pienimmässäkin askarruttavassa asiassa. Mulle kotiinpääseminen oli tärkeää, koska esikoinen oli silloin 1,5 v. ja hirmuinen ikävä häntä... Ja siis tietysti olisimme jääneet sairaalaan, jos olisi ollut pienikin terveydellinen syy ja ei meitä olis päästettykään silloin kotiin. Ja asumme 10 min. päässä sairaalasta ja lyhyt matka olisi ollut tarvittaessa takaisin.

Vierailija

*mutta kerronpa oman kokemukseni silti. =)*

Olen jokaisesta neljästä ollut sen kolme päivää sairaalassa, vaikka TAYSissa onkin ehdotettu kotiinlähtöä usein jo seuraavana päivänä. Kun olen sanonut olevani mielellään pidemmän aikaa, ovat ihan tyytyväisinä antaneet minun olla. Vauvan sydämen osalta terveystarkastus on luotettavampi vasta 2-3 päivän kuluttua syntymästä.

Suurempi syy pitkään sairaala-aikaan minulle on ollut se, että olen halunnut tutustua ekat päivät vauvaan ihan kahden. Minulla ollut aina vanhempi lapsi siinä 1,5-2 vuoden päässä, eli kotona on melkoinen hulina päällä. Olen siis nauttinut kaikessa rauhassa vauvantuhinasta, jonkun muun tekemästä monipuolisesta ruuasta ja jonkun muun tekemästä pyykkihuollosta. Suuren perheen äitinä on ollut nautinnollista muutama päivä pötkötellä sairaalassa kirjoja lukien, suklaata syöden ja yhteen lapseen keskittyen! =) Sitten olen virkeänä jaksanut palata kotitouhuihin vauvan kanssa!

Ja kyllä minullakin tietysti ikävä isompia lapsia on, mutta he ovat käyneet sairaalassa visiiteillä ja pärjäävät sataprosenttisen mainiosti isän hoivissa kotona, joten siksi ei ole kiire ollut sairaalasta kotiin näinkin lyhyen ajan ollessa kyseessä!

Vierailija

Vauva syntyi keskiviikkona klo 14 aikoihin ja lähdettiin torstaina puolen päivän jälkeen kotiin. Lastenlääkäri tarkisti vauvan ennen lähtöä. Vajaa vrk siis oltiin osastolla. Perjantaina soitin aamusta neuvolaan ja sovittiin eka kotikäynti maanantaille. Osastolta soittivat minulta kuulumisia perjantaina ja lauantaina. Sunnuntaina soitin itse, kun iso hyytymä jälkivuodossa ihmetytti.

Vauva kellastui vähän viikonlopun aikana, huomattiin se itse ja neuvolantäti huomasi maanantaina. Keltaisuus oli kuitenkin niin lievää, että sitä vain tarkkailtiin ja se meni itsestään ohi.

Kaikki meni todella hienosti ja olin todella tyytyväinen päätökseeni nopeasta kotiutumisesta. Esikoinenkin pääsi heti tutustumaan vauvaan ja saatiin olla koko perhe omassa kodissa yhdessä.

Vierailija

Jäisin kyllä mielelläni täysihoitoon pidemmäksi, mutta kun eihän siellä sairaalassa pysty nukkumaan. Siellähän on yleensä 3 äitiä lapsineen samassa huoneessa niin meteliä riittää läpi yön n. tunnin välein vähintään ->kidutusta

Vierailija

pääsimme kotiin 2 yön jälkeen, olisin ollut valmis jo yden yön jälkeen. Jos vielä uudelleen menen toivon että heti yhden yön jälkeen päästäis, tietty jos kaikki menee yhtä hyvin kun ensimmäisen kanssa.

Vierailija

mä oon lähteny seuraavana päivänä. eli vauvat syntyneet illalla klo 21, ooniltapäivällä lähteny lääkärintarkastuksne ja syönnin jälk.

Vierailija

jos kaikki menee hyvin.

No, ei mennyt, vaan sain kolmannen asteen repeämät, jotka nukutuksessa korjattiin, joten päästiin kotiin vasta yhden vuorokauden iässä.

Käytiin sitte lastenlääkärintarkastuksessa kolmen päivän iässä.

Vierailija

joka olisi lähtenyt sektion jälkeen pikaisesti kotiin? Olisin halunnut lähteä toisen lapsen syntymän jälkeisenä päivänä kotiin (eli lapsi 1vrk). Eivät päästäneet, mutta enpä olisi loppujen lopuksi voinutkaan lähteä, sillä pojalla oli keltaisuutta. Keltaisuus olikin loppujen lopuksi normaalia. Kolmantena päivänä vasta kotiuduin.

Vierailija

Vauva syntyi klo 3.30 Naistenklinikalla, lastenlääkärin tarkastus puoliltapäivin ja kotiinlähtö noin klo 15. Synnytyksessä ei tullut mulle repeämiä ja lapsikin voi hyvin eli ei ollut mitään syytä jäädä.

Sairaalassahan ei voida pitää "väkisin", jos haluat lähteä kotiin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat